6 צפייה בגלריה
גווינת' פאלטרו מעידה בבית המשפט
גווינת' פאלטרו מעידה בבית המשפט
גווינת' פאלטרו מעידה בבית המשפט
(צילום: AP)
כוהנת הלייפסטייל והשחקנית זוכת האוסקר גווינת' פאלטרו נמצאת בימים אלו בלוקיישן שהיא לא רגילה אליו: דוכן הנאשמים בבית המשפט.
פאלטרו נתבעת על ידי אדם שטוען שבשנת 2016 התנגשה בו הכוכבת בתאונת סקי, והותירה אותו עם זעזוע מוח, 4 צלעות שבורות ונזק מוחי קבוע.
התובע, ד"ר טרי סנדרסון, טוען שהכוכבת גרמה לתאונה לאחר שגלשה במדרון הסקי בחוסר אחריות ושלאחר שפגעה בו ברחה והמשיכה לגלוש מבלי לסייע לו או לפחות לבדוק לשלומו – "תאונת סקי וברח", כינתה זאת התביעה.
פאלטרו לעומת זאת טוענת שסנדרסון הוא האשם בתאונה והגישה תביעה נגדית, אבל בעוד שהוא דורש ממנה פיצויים בסך 300 אלף דולר היא מבקשת ממנו רק דולר אחד והחזר של הוצאות המשפט.
6 צפייה בגלריה
טרי סנדרסון מעיד בבית המשפט
טרי סנדרסון מעיד בבית המשפט
ביקש 3.1 מיליון דולר. התובע טרי סנדרסון
(צילום: AP)
העניין המשפטי נגרר כבר כמה שנים – סנדרסון תבע אותה לראשונה בשנת 2019 וכעת תובע אותה פעם נוספת בגין רשלנות. במקור הוא דרש מהכוכבת פיצויים בסך 3.1 מיליון דולר, אך בית המשפט קבע בשנה שעברה כי מדובר בסכום מוגזם ושהוא אינו זכאי לחלק מהפיצויים שביקש, ולכן הוא נאלץ להוריד את הסכום שדרש ביותר מ-90 אחוז.
במשפט, שהחל לפני כשבוע, סיפרה פאלטרו שסנדרסון היה זה שהתנגש בגבה: "המגלשיים שלו נכנסו בשלי ועיקמו את רגליי, ואז גופו נלחץ לשלי והיה קול אנחה מאוד מוזר. מוחי ניסה להבין מה קורה, האם מישהו מותח אותי? מישהו תוקף אותי מינית? זה היה מאוד מוזר".
כשעורכת דינו של סנדרסון תשאלה את הכוכבת ושאלה אם היא בדקה לשלומו אחרי התאונה, פאלטרו השיבה בעוקצנות: "מה שמך שוב? אני מצטערת, קריסטין? ובכן קריסטין, את צריכה להבין שכשאת קורבן של תאונה, הדבר הראשון שעליו את חושבת הוא לא בהכרח שלומו של האדם שגרם לה".
סנדרסון, כאמור, טוען שפאלטרו הייתה זו שהתנגשה בו: "שמעתי צרחה מקפיאת דם" הוא מספר, רגע לפני שפגעה בו. יחד עם זאת, הוא מודה שהוא התנצל בפניה: "חשבתי לעצמי שאני צריך להרגיע אותה כי היא מאוד כעסה. ניסיתי להגיד לה שאני מצטער, הפה שלי זז אבל לא יצא לי קול והלב שלי פעם במהירות".
עוד סיפר סנדרסון שגילה שמדובר בכוכבת רק מאוחר יותר לאחר שנלקח לטיפול נמרץ בעקבות התאונה. עורכת הדין של סנדרסון שאלה אותו: "חשבת שזה מגניב להתנגש במישהי מפורסמת?", על כך הוא השיב: "ממש לא. אני לא אדם כזה. אני לא מעריץ כוכבים, אז לא היה לי אכפת". לעומת זאת, עורכי הדין של פאלטרו הביאו כראייה מייל ששלח סנדרסון ובו כתב שבעקבות התאונה הפך למפורסם, וטענו שהוא תובע את פאלטרו רק על מנת להישאר בכותרות.
6 צפייה בגלריה
גווינת' פאלטרו מעידה בבית המשפט
גווינת' פאלטרו מעידה בבית המשפט
"מה שמך שוב?"
(צילום: AP)
תביעתו של סנדרסון קיבלה חיזוק מעד ראייה שטען שהצדק עמו ושפאלטרו אכן הייתה זו שהתנגשה ברופא: "המגלשיים שלו התעקמו, הוא נפל עם הפנים למטה וגווינת' הייתה מעליו".
פאלטרו מצדה, הביאה מומחה – להנדסה ביו-רפואית לא פחות, שסתר את עדותו של עד הראייה באופן מדעי - וטען שלפי חישוביו והבדיקות שערך – היא זו שדוברת אמת: "הגרסה שלה תואמת את חוקי הפיזיקה והביומכניקה כפי שאני מבין אותם", אמר.
עוד סיפר סנדרסון שהתאונה גרמה לו ל"כאבים, סבל, פגיעה באיכות חייו ומתח נפשי". נוירולוג מומחה שהעיד מטעמו, סיפר על הפגיעות מהן סבל בעקבות התאונה וסיפר שאישיותו השתנתה לחלוטין: "הוא היה פעיל מאוד בחיי היום-יום שלו, נפגש עם חברים, עשה סקי, יצא לטעימות יין והתנדב בארגונים שונים, אבל אחרי התאונה התנהגותו התדרדרה בפתאומיות".
הנוירולוג סיפר שסנדרסון הפסיק לעשות את רוב תחביביו והוסיף: "המפגשים שלו עם ילדיו ונכדיו נפגעו גם הם". סנדרסון אף אמר בשלב מסוים בעדותו שלפני כן אמר כמה דברים שלא היה צריך להגיד: "זה לא הייתי אני אלא האישיות האחרת שלי שכרגע נמצאת בגופי".
6 צפייה בגלריה
גווינת' פאלטרו מעידה בבית המשפט
גווינת' פאלטרו מעידה בבית המשפט
חוקי הפיזיקה תומכים בגרסתה?
(צילום: AP)
סנדרסון טען גם שזכרונו נפגע ושהוא נאלץ להיעזר כעת במפות כדי להתמצא במקומות שהיה בהם אינספור פעמים. הוא סיפר שהלך למרכז קניות וכשהגיע שכח לשם מה נסע לשם. בפעם אחרת הוא טייל ברגל ונאלץ להזעיק משטרה לאחר ששכח איפה החנה את הרכב.
יותר מכך - סנדרסון טוען שבעקבות התאונה, ביקש מבת זוגו לעזוב אותו: "ידעתי שהיא לא רצתה את זה, היא לא חשבה שזה אמיתי שאני כבר לא אותו האדם שהייתי לפני כן. לא ידעתי אם אחזור לעצמי". הוא פרץ בבכי כשסיפר שבת הזוג אכן עזבה אותו ושיש לה כעת בן זוג אחר: "זה מה שרציתי, שיהיה לה מישהו טוב יותר ממה שהייתי יכול לתת לה. קשה לי להודות בכך אבל זה נכון".
6 צפייה בגלריה
טרי סנדרסון מעיד בבכי בבית המשפט
טרי סנדרסון מעיד בבכי בבית המשפט
טרי סנדרסון מעיד בבכי בבית המשפט
(צילום: AP)
פאלטרו נפשה בחופשה המדוברת עם בן זוגה בראד פאלצ'וק ושני ילדיה, אפל (18) ומוזס (16). אתמול (ג') הקריאו עורכי דינה של פאלטרו עדויות כתובות של הילדים, בהן הם מן הסתם טוענים שסנדרסון הוא האשם בתאונה.
מוזס העיד: "התקרבתי אליהם ושמעתי את אמא שלי צועקת משהו כמו 'מה לעזאזל, התנגשת בי!". אפל סיפרה שלא ראתה את רגע התאונה עצמו אבל שמעה צרחה מרחוק ושאמה סיפרה לה לאחר מכן מה קרה: "היא ניגשה אלינו וראיתי שהיא בהלם. היא אמרה 'האידיוט הזה התנגש בי, הוא פגע בגב שלי'. היא לא המשיכה לגלוש אחר כך ובדרך כלל היא גולשת עד סוף היום. מעולם לא ראיתי אותה מבוהלת כך. כאב לה מאוד ואני זוכרת שזו הסיבה שהיא הלכה לספא לקבל מסאג'".
במהלך המשפט היה גם אזכור מפתיע לכוכבת אחרת: טיילור סוויפט. עורכת דינו של סנדרסון ציינה את העובדה שגם הזמרת תבעה פעם מישהו על סך של דולר אחד – שדרן רדיו שהטריד אותה מינית (וזכתה במשפט). עורכת הדין שאלה את פאלטרו אם קיבלה מסוויפט השראה בדרישתה מסנדרסון לפצות אותה גם בסך דולר אחד, והאם השתיים חברות טובות. "לא הייתי אומרת שאנחנו חברות טובות. אנחנו מיודדות", אמרה הכוכבת. "לקחתי את הילדים שלי לראות אותה בהופעה, אבל אנחנו לא משוחחות לעתים קרובות".
המשפט קרוב לסיומו ושלב הסיכומים צפוי להתקיים מחר (ה').
6 צפייה בגלריה
גווינת' פאלטרו מעידה בבית המשפט
גווינת' פאלטרו מעידה בבית המשפט
היא וטיילור סוויפט רק מיודדות
(צילום: AP)