בשבוע שעבר קיבלנו תמונה משפחתית נדירה של צעירי משפחת ג'קסון. ילדיו של הזמר המנוח מייקל ג'קסון: פרינס (27), פריס (25) וביגי (22), הגיעו ללונדון עבור בכורת המחזמר MJ: The Musical, המבוסס על חייו ושיריו של אביהם, וצעדו ביחד על השטיח האדום.
היינו רוצים להגיד שהם נראו שמחים ומאושרים, אבל האמת היא שבעוד שפרינס פיזר חיוכים לכל עבר, פריס וביגי נראו מוטרדים, שלא לומר – סובלים, וכאילו רוצים להיות בכל מקום אחר.
5 צפייה בגלריה
פרינס ג'קסון פריס ג'קסון ביגי ג'קסון
פרינס ג'קסון פריס ג'קסון ביגי ג'קסון
"מתי זה נגמר?". פרינס, פריס וביגי ג'קסון
(צילום: John Phillips\GettyImages)
מאז שמשפחת ג'קסון התפרסמה – כשהוקמה חמישיית הג'קסונים לפני שישים שנה בדיוק, בני המשפחה סיפקו אינספור דרמות, מריבות, שמועות וכותרות, הרבה לפני שמשפחת קרדשיאן עשתה את זה, ובלי מצלמות מסביב. לפני קורטני קרדשיאן, הייתה לה טויה ג'קסון.
הייתם מצפים שכעת, כשמייקל כבר לא איתנו ורוב בני המשפחה מבוגרים ואחרי ימי התהילה שלהם, העניינים אצל הג'קסונים יהיו קצת יותר רגועים או פחות פומביים, אבל זה לא המצב. בשבוע שעבר נודע ששניים מבני המשפחה עומדים לצאת לקרב משפטי והסיבה היא - כמו תמיד, כסף. או ליתר דיוק – הכסף של מייקל.
אז מי תובע את מי? לא שני אחים או בני דודים רחוקים אלא דווקא נכד את סבתו: ביגי (המכונה "בלנקט", מכיוון שאביו נהג לכסות את פניו בשמיכה) דורש מבית המשפט למנוע מסבתו קת'רין ג'קסון (93) גישה לכספי עזבונו של אביו.
5 צפייה בגלריה
קת'רין ג'קסון
קת'רין ג'קסון
קת'רין ג'קסון
(צילום: AP)

ביגי רוצה שסבתו תפסיק לבזבז את כספו

הסכסוך הנוכחי התחיל אחרי שביגי וקת'רין דווקא היו באותו צד: כשמנהלי עזבונו של הכוכב המנוח, ג'ון ברנקה וג'ון מקיין, היו במשא ומתן מתקדם עם חברת סוני על מנת למכור את קטלוג השירים שלו תמורת סכום מוערך של 600 מיליון דולר, ביגי וסבתו התנגדו למהלך ופנו לבית המשפט בדרישה לעצור את המכירה בטענה שאם ימתינו כמה שנים, הערך הכספי של הקטלוג ימשיך לעלות. בסופו של דבר, השופט פסק נגדם ואפשר את הוצאת העסקה לפועל.
כאן הנכד וסבתו (שבעבר הייתה האפוטרופסית שלו) עברו לצדדים מנוגדים: קת'רין לא ויתרה, ערערה על ההחלטה וגם ביקשה מבית המשפט להורות למנהלי העיזבון לשלם את הוצאותיה המשפטיות, בסך של 500 אלף דולר.
ביגי, שהשלים עם הפסיקה, פחות התלהב מההוצאות המיותרות לדעתו של סבתו, ופנה גם הוא לבית המשפט בדרישה למנוע ממנה לבזבז את הכסף של אביו על עורכי דין – כסף שמן הסתם שייך גם לו בתור אחד היורשים של אביו. "ביגי החליט לא לבזבז משאבים כדי להשתתף בערעור. לעומתו, קת'רין החליטה לערער על החלטת בית המשפט. ההחלטה הזו לא פועלת לטובת היורשים", טענו עורכי דינו.
לגבי הוצאותיה של קת'רין על התביעה המשותפת של שניהם, ביגי מבקש מבית המשפט לפסוק לה תשלום הוגן לפי ראות עיניו.
הסופר סטייסי בראון, שמכיר את המשפחה קרוב ל-25 שנה, סיפר: "ילדיו של מייקל מסכימים לעסקה עם סוני, אבל קת'רין מאמינה שהם היו יכולים להרוויח כפליים מהסכום שקיבלו. היא לא רצתה שיעריכו את הקטלוג הגדול של מייקל בסכום נמוך יחסית לסכום שהיא ומעריציו חושבים שמגיע לו. לדעתם הקטלוג שלו שווה יותר מכל קטלוג מוזיקלי אחר שאי פעם היה".
לפי ההערכות – העסקה תקפיץ את שווי הונו המוזיקלי של הכוכב לסכום של 1.2 מיליארד דולר, ככל הנראה הסכום הגדול ביותר אי פעם למוזיקאי.
5 צפייה בגלריה
מייקל ג'קסון
מייקל ג'קסון
מייקל ג'קסון
(צילום: AP)
לפי הדיווחים, קת'רין מתוגמלת לא רע מכספי העיזבון: אתר Daily Mail מספר שמאז מותו של מייקל, היא קיבלה 55 מיליון דולר ושבביתה יש נהג ושף פרטיים ואבטחה מסביב לשעון.
מכיוון שיש לה מספיק כסף משלה, ביגי מעדיף שתשתמש בו במקום בכספם המשותף. יחד עם זאת, בראון טוען שהוא פועל מתוך דאגה לסבתו: "הוא חושב שלקת'רין אין סיכוי להצליח לבטל את ההחלטה ושעורכי דינה יגבו ממנה הון עתק, כנראה 1,400 דולר לשעה".
מלבד ילדיו של מייקל, קת'רין היא קרובת המשפחה היחידה שמקבלת הכנסה קבועה מעזבונו. מקורב למשפחה סיפר ל-Daily Mail שביגי חושד שסבתו מושפעת מבני משפחה אחרים, שחומדים את כספה: "קת'רין מאפשרת לבני משפחה, שלא התגברו על כך שמייקל לא הוריש להם סכום משמעותי בצוואתו, לשלוט בה".
5 צפייה בגלריה
פרינס ג'קסון קת'רין ג'קסון
פרינס ג'קסון קת'רין ג'קסון
פרינס וקת'רין ג'קסון
(צילום: AP)

נכסים בשווי של יותר משני מיליארד דולר

מנהלי העיזבון של ג'קסון דיווחו לאחרונה שנכון ל-31 בדצמבר 2023, הסכום הכולל של עזבונו של הכוכב (הקטלוג המוזיקלי - לפני העסקה, ושאר נכסיו) עומד על יותר משני מיליארד דולר.
מלבד תשלומים קבועים, יורשיו מקבלים כסף לטובת הוצאותיהם השונות: כך בשנת 2020 קיבלה קת'רין 1.1 מיליון דולר על הוצאות משפטיות ו-911 אלף דולר לטובת שיפוץ ביתה והוצאות ביתיות נוספות שהיו לה.
באותה שנה, קיבלה פריס 300 אלף דולר למימון שיפוץ ביתה שבהוליווד, בנוסף ל-723 אלף דולר שקיבלה שנה קודם לכן לטובת אותה מטרה.
בניגוד לאחיו הגדולים שנמצאים באופן תדיר בעין הציבורית, בלנקט מעדיף להימנע מתשומת הלב: הוא לא נוכח ברשתות החברתיות ומסרב להתראיין. הוא גר בלוס אנג'לס, בביתו המוערך בשווי של 2.6 מיליון דולר ועם מאבטחים צמודים.
אחיו הבכור פרינס, (שסנדקיו הם השחקן מקולי קאלקין והשחקנית המנוחה אליזבת טיילור), עשה תואר במנהל עסקים ומנהל בימים אלו עמותה בשם Heal Los Angeles, למען בריאותם הנפשית והגופנית של הנוער בלוס אנג'לס. הוא גם הקים חברת הפקות בשם King’s Son.
מבין השלושה, האחות פריס היא זו שהולכת בצעדיהם של אביה ובני משפחתה המפורסמים, ובשנים האחרונות הוציאה שירים והופיעה בסרטים ותוכניות טלוויזיה.
5 צפייה בגלריה
פרינס ג'קסון פריס ג'קסון ביגי ג'קסון
פרינס ג'קסון פריס ג'קסון ביגי ג'קסון
לפחות יש לכם כסף!
(צילום: John Phillips\GettyImages)