קניה ווסט (או "יה", כפי שהוא מכנה את עצמו בימים אלו) שוב מסתבך, וכן, אנחנו יודעים שבשלב הזה אתם כבר מגלגלים עיניים ושואלים "אז מה עוד חדש?". ובכן, מה שחדש זה שטרבור פיליפס, אחד מעובדיו לשעבר, תובע אותו בגין היחס שקיבל ממנו בתקופה שבה עבד עבורו.
אתמול (ג') פיליפס הגיש לבית המשפט בלוס אנג'לס מסמך בן 42 דפים שבו הוא חושף פרטים מטרידים על התנהגותו של הראפר כלפי הכפופים לו ותלמידי בית הספר שהקים.
3 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
קניה ווסט
(צילום: Mega)
פיליפס החל לעבוד בחברת האופנה של ווסט YEZZEY בנובמבר 2022 – חודש אחרי שהראפר לבש חולצת "חיים לבנים חשובים" בתצוגה שלו שנערכה בפריז. בעקבות המהומה שהתעוררה בהמשך סביב מעשיו והתבטאויותיו האנטישמיות של ווסט, עבודתו של פיליפס בחברת האופנה צומצמה והוא התחיל לעבוד גם בפרויקטים אחרים של הכוכב, ביניהם בית הספר הפרטי שבבעלותו.
בשנת 2021 ייסד ווסט את אקדמיית דונדה: בית ספר פרטי ונוצרי בקליפורניה לגילאי טרום חובה עד כיתה י"ב. ‏ שכר הלימוד עמד על 15,000 דולר ‏‏וההורים נאלצו לחתום על הסכמי סודיות‏‏ כשרשמו אליו את ילדיהם. האקדמיה פעלה כמה חודשים בלבד, לפני שנסגרה בעקבות התבטאויותיו האנטישמיות של ווסט.
פיליפס טוען שבזמן הקצר שבו בית הספר פעל, ווסט נהג להכריז את דעותיו המפוקפקות בפני התלמידים וגם אמר להם "שיגלח את ראשם ושהוא מתכוון לבנות כלא בתוך בית הספר ושיכלא אותם בכלובים". בנוסף הוא אמר שהוא "אוהב לצאת רק עם נשים לבנות" ואיים על העובדים שיפוטרו אם יעלו במשקל. במקרה אחר, הוא התרברב שבזבז שני מיליון דולר מכספי בית הספר על טיול לפריז.
עוד מספר פיליפס, שלא רק שווסט לא נבהל מהמהומה שעוררו דבריו האנטישמיים, אלא שהוא המשיך להגיד אותם לעובדיו ואיים שקהילת הלהט"ב תהיה הבאה שיתקוף. הוא גם מאשים את ווסט בכך שנהג להפלות לרעה את עובדיו השחורים: "הוא צעק ונזף בעובדים השחורים, אבל מעולם לא הרים קול על עובד לבן".
3 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
"מעולם לא הרים קול על עובד לבן"
(צילום: Gettyimage)
לטענתו של פיליפס, מקרה מוזר ומטריד במיוחד התרחש בדצמבר 2022, אז הזמין אותו ווסט לחדר בבית מלון לפגישת עבודה שבמהלכה הילל את היטלר, טען שהשואה לא התרחשה ואמר ש"הומואים הם לא נוצרים אמיתיים". בהמשך, הם צפו בסרט "באטמן" – ללא קול, לפי דרישתו של ווסט.
זה לא נגמר כאן: פיליפס טוען שבמהלך הצפייה, ווסט החל להעמיד פנים שהוא נוגע בעצמו בזמן שדיבר על חיי המין שלו ושוחח בווידאו עם אישה שביקש ללבוש את הבגדים התחתונים שקנה לה. פיליפס ידע במי מדובר, מכיוון שרק כמה ימים לפני כן ווסט הפיץ בקרב עובדיו את תמונות העירום שלה.
במקרה אחר, פיליפס הופקד על הטיפול בגינת בית הספר, אך לא עשה עבודה מספיק טובה לדעתו של ווסט. בתגובה, הראפר החל לצרוח על פיליפס ולקלל אותו וניסה להשחית את הצמחים, "אבל מכיוון שהיה חלש ולא בכושר, הוא לא הצליח להרים אותם. במקום, הוא ניסה למשוך כל צמח בנפרד, קרע אותם לגזרים וזרק אותם על הרצפה, בהתקף זעם ילדותי אפילו יותר משל הילד הצעיר ביותר שבבית הספר". פיליפס גם מספר בתביעה שווסט הטיל עליו ועל עובדים נוספים לפקח על שיפוצים במבנה שנעשו ללא היתר חוקי.
לפי דבריו של פיליפס הוא ניסה להתעמת עם ווסט לגבי התנהגותו, מה שגרם לכך שהוא "הגיב באכזריות, החל להטריד ולהשפיל את פיליפס ללא הפסקה וניסה לשלוט בו באופן מנטלי ולהכניע אותו. התנהגותו הנוראית כלפי התובע כללה התפרצויות גסות רוח לעיני התלמידים והוריהם ואיומים באלימות פיזית".
ווסט פיטר את פיליפס במאי 2023, אך עבודתו הסתיימה רשמית שלושה חודשים לאחר מכן. הוא טוען שלמרות שהובטח לו שכר של 100 דולר לשעה, בפועל קיבל פחות מכך ושחלק ממשכורותיו לא התקבלו כלל מכיוון שחשבונות הבנק של ווסט הוקפאו. כעת הוא תובע ממנו 35 אלף דולר בגין שחיתות, אפליה על רקע גזעני, יצירת אווירה עוינת במקום העבודה ושמונה סעיפים נוספים שלא פורטו.
בתביעתו, פיליפס מצטרף לעובדים נוספים שתבעו את ווסט בגין טענות דומות, ביניהן הפרות בריאותיות ובטיחותיות ואפליה על רקע גזעי.
3 צפייה בגלריה
מפורסמים שהפכו לקורס
מפורסמים שהפכו לקורס
עייפנו ממך
(צילום: Gettyimages)