5 צפייה בגלריה
מת'יו פרי על שער מגזין People
מת'יו פרי על שער מגזין People
מת'יו פרי על שער מגזין People
(צילום מסך)
כוכב הסדרה "חברים" מת'יו פרי (53) נחשב לאחד השחקנים המצחיקים בטלוויזיה, אבל מאחורי הקלעים חייו היו לא פשוטים וכללו מאבקים ארוכים וחוזרים בהתמכרויות שונות שגרמו לו לבעיות רפואיות קשות – כך סיפר הכוכב למגזין People.
פרי התראיין למגזין לקראת יציאת האוטוביוגרפיה שלו, שבה הוא חושף כי לפני ארבע שנים היה על סף מוות. בשנת 2018 התפרסמו ידיעות בתקשורת על כך שפרי אושפז לאחר שסבל מקרע במערכת העיכול שלו וכעת הוא מספר עד כמה המצב היה חמור - הכוכב נלחם על חייו אחרי שהמעי הגס שלו נפגע כתוצאה משימוש יתר באופיואידים. פרי מספר בריאיון שהמצב היה בהחלט דרמטי: "הרופאים אמרו למשפחה שלי שהסיכוי שלי לשרוד הוא שני אחוזים. חיברו אותי למכונת הנשמה שתפקידה היה לנשום במקום הלב והריאות. אף אחד לא שורד את זה".
למרבה המזל הוא התאושש, אך היה בתרדמת במשך שבועיים, שהה בבית החולים במשך חמישה חודשים ונאלץ להשתמש בקטטר במשך תשעה חודשים. הוא מוסיף עובדה מצמררת: "חמישה אנשים חוברו למכונות הנשמה באותו לילה. ארבעת האחרים מתו ואני שרדתי. אז השאלה הגדולה היא למה, למה אני? חייבת להיות סיבה לכך".
5 צפייה בגלריה
מת'יו פרי
מת'יו פרי
היה בתרדמת במשך שבועיים. מת'יו פרי
(צילום: Getty Images)
במהלך שנות ה-90 פרי הפך לאחד הכוכבים הגדולים והאהובים בטלוויזיה, כשגילם את צ'נדלר בסדרת הלהיט "חברים", ששודרה במשך 10 עונות, החל משנת 1994. כבר עם תחילת הצילומים, כשהיה בן 24, הוא החל להתמודד עם ההתמכרות לאלכוהול, שהלכה והחמירה עם השנים. "הצלחתי להתמודד עם זה, בערך. אבל עד שהייתי בן 34 כבר הייתי שקוע עמוק בהרבה צרות". יחד עם זאת הוא אומר: "היו גם שנים שהייתי פיכח בהן. לאורך כל העונה התשיעית הייתי פיכח לגמרי, ונחשו על איזו עונה הייתי מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר? אמרתי לעצמי שזה צריך להגיד לי משהו".
צופי הסדרה יכלו לחשוד שמשהו עובר על פרי בגלל השינוי הבולט במראה שלו מעונה לעונה, במיוחד בעונתה השלישית של הסדרה, שבה היה רזה במיוחד ושקל פחות מ-60 ק"ג: "לא ידעתי איך לעצור. אם השוטרים היו מגיעים ואומרים לי שאם אשתה הלילה ייקחו אותי לכלא, הייתי מתחיל לארוז. לא הצלחתי להפסיק בגלל שהמחלה וההתמכרות היו בשלב כל כך מתקדם. וזה מחמיר יותר ויותר ככל שהזמן עובר".
פרי מספר שהאנשים הקרובים אליו באותה תקופה – שאר שחקני הסדרה, היו ערים למצבו וניסו לסייע לו: "הם היו מאוד מבינים וסובלניים. זה כמו פינגווינים בטבע, כשאחד מהם חולה או פצוע, הם מתאגדים ומקיפים אותו עד שיוכל ללכת בעצמו. זה פחות או יותר מה שהם עשו עבורי".
5 צפייה בגלריה
חברים
חברים
פרי ושחקני "חברים" במהלך צילומי ספיישל האיחוד בשנה שעברה
(צילום מסך)
עוד חושף הכוכב שסך הכול נכנס ויצא 15 פעמים ממכוני גמילה, ושהפרוצדורות הרפואיות הרבות שעבר הותירו בו 14 צלקות. "אלו הרבה תזכורות להישאר פיכח. כל מה שעליי לעשות זה להסתכל למטה".
פרי לא מספר כמה זמן הוא כבר פיכח אבל אומר שכל יום שעובר הוא משמעותי: "זה חשוב, אבל אם נופלים זה לא אומר שאיבדת את כל הזמן שחלף ואת מה שהשגת. כמות הזמן שבה אתה פיכח משתנה, אבל רק זה. אתה עדיין יודע את מה שידעת לפני כן וכל עוד אתה יכול להילחם מבלי שמתת, אתה לומד הרבה". הוא גם מספר מה הטיפ שקיבל על מנת לשמור על עצמו מפיתויים: "המטפל שלי אמר לי שבפעם הבאה שאחשוב לקחת משהו, שאחשוב גם על כך שאצטרך להסתובב עם צנתר לשארית חיי. ואז חלון קטן נפתח, זחלתי מבעדו ואני כבר לא רוצה להשתמש".
5 צפייה בגלריה
מת'יו פרי
מת'יו פרי
"אם נופלים זה לא אומר שאיבדת את כל מה שהשגת"
(צילום: GettyImages)
כעת הוא אופטימי ומתבדח: "אני מנסה ללכת פחות למכון כושר בגלל שאני לא רוצה שילהקו אותי רק לתפקידים של גיבורי-על. אבל אני בחור די בריא כרגע".
הוא גם מסביר שהמתין לרגע הנכון כדי לחלוק את סיפורו: "חיכיתי עד שאהיה מוגן מפני חזרה לצד האפל ההוא. הייתי צריך לחכות עד שאהיה מספיק פיכח ושיעבור מספיק זמן מאז שיאה של המחלה וההתמכרות לאלכוהול כדי שאוכל לכתוב הכל. ובעיקר הייתי די בטוח שזה יעזור לאנשים".
הריאיון כאמור מגיע לקראת יציאת האוטוביוגרפיה של פרי ב-1 בנובמבר, שזכתה לשם Friends, Lovers and the Big Terrible Thing או בתרגום חופשי: "חברים, אוהבים והדבר הנוראי". הוא מספר: "אני חושב שאנשים יופתעו מכמה שזה היה גרוע בשלבים מסוימים ועד כמה הייתי קרוב למוות. אני אומר בספר שאם הייתי מת, אנשים אולי היו המומים אבל לא מופתעים. וזו מחשבה מפחידה לחיות איתה. אז אני מקווה שאנשים יוכלו להזדהות עם זה וליבינו שהמחלה הזו תוקפת את כולם. זה לא משנה אם אתם מצליחים או לא, למחלה זה לא משנה".
5 צפייה בגלריה
מת'יו פרי
מת'יו פרי
כריכת ספרו החדש של פרי
(צילום מסך)