13 צפייה בגלריה
משפחה בהפרעה. ניק וארון קרטר
משפחה בהפרעה. ניק וארון קרטר
משפחה בהפרעה. ניק וארון קרטר
(צילום: Gettyimages)
מותו הטראגי של הזמר ארון קרטר אתמול (שבת) בגיל 34 בלבד, החזיר לכותרות לא רק אותו אלא את כל בני משפחתו, שרובם היו בשלב כזה או אחר בעין הציבור - לטוב ולרע: בין אם הודות לקריירה מוזיקלית מצליחה כמו של אחיו ניק קרטר או בזכות סדרת הריאליטי המשפחתית (והכושלת) שבה כיכבו רובם בשנת 2006. למרות מאמציהם להשתלב בתעשיית הבידור בדרך לגיטימית, רוב בני המשפחה היו ידועים דווקא בעיקר בגלל שרשרת הסקנדלים והטרגדיות שבהם היו מעורבים, והפכו את המשפחה לידועה לשמצה, אפילו בסטנדרטים של הוליווד.

האח הגדול כבש עולם, האח הצעיר לא סיפק את הסחורה

העולם הכיר את ניק קרטר באמצע שנות ה-90, בתור חמישית מלהקת בקסטריט בויז. הצלחתה הענקית של הלהקה הפכה את קרטר לאחד הכוכבים הלוהטים בעולם ומעריצים רבים החשיבו אותו בתור הבקסטריט בוי האהוב עליהם.
ארון, הצעיר מניק ב-7 שנים, היה רק בן 10 כשקיבל את ההזדמנות לככב גם הוא על הבמות של אחיו, כשחימם את הלהקה בכמה מהופעותיה. ג'ייב, חברת התקליטים של הבקסטריט בויז, ראתה את הפוטנציאל הגלום בטיפוח קרטר נוסף וארון הוחתם במהרה על חוזה הקלטות ונשלח לעבוד על אלבומו הראשון.
13 צפייה בגלריה
ארון קרטר
ארון קרטר
הוציא אלבום בגיל 10. ארון קרטר
(צילום: GettyImages)
האלבום יצא בסוף שנת 1997 וכלל שירים שבהם הזמר הצעיר הצהיר בין היתר "אתגעגע אלייך לנצח", "אל נא תלכי, ילדה", ו"דלוק עלייך". תכני השירים היו אולי בוגרים מעט עבור ילד בגילו, אבל זה לא ממש שינה למישהו – האלבום זכה להצלחה נאה והוביל לאלבום מצליח אף יותר שיצא בשנת 2000 וכלל את להיטו הגדול ביותר I Want Candy. התקליט מכר שלושה מיליוני עותקים, וגם אם קרטר הצעיר לא ממש הציב תחרות ללהקה של אחיו הגדול – עדיין היה נראה שיש לו פוטנציאל לא רע לבסס את עצמו כזמר מצליח בתעשיית הפופ.
לרוע המזל – הפוטנציאל ההוא לא התממש. בניסיון להכות על הברזל בעודו חם, אלבומו השלישי יצא כעבור פחות משנה לאחר מכן אבל אז התברר שהברזל כבר לא ממש חם ואפילו די קריר, והמכירות היו מאכזבות. קרטר לא אמר נואש ושנה לאחר מכן הוציא אלבום רביעי – שהצליח אפילו פחות. בשלב הזה חברת התקליטים חשה כנראה שסחטה ממנו את כל מה שיכלה, ושלחה אותו לדרכו. אין מה לעשות, על כל ילד מוכשר שהופך לג'סטין ביבר, יש הרבה יותר ילדים שהופכים לארון קרטר.
13 צפייה בגלריה
ארון קרטר
ארון קרטר
לא ג'סטין ביבר
(צילום: GettyImages)

הרווחים של הילדים נשארו בארנק של ההורים

בשלב הזה – גם ההורים של האחים, ג'יין ובוב קרטר, החלו לככב בחדשות. בשנת 2002 תבעו השניים את מנהלו לשעבר של ארון, לו פרלמן (שניהל גם את הבקסטריט בויז), על הונאה וגזילת רווחים של מאות אלפי דולרים – והנושא הוסדר מחוץ לכותלי בית המשפט. האירוניה הייתה שבהמשך האשים ארון את הוריו בכך שגנבו ממנו כספים ולא הפקידו בחשבונו את הרווחים שהגיעו לו: "הייתה הרבה הזנחה מצד ההורים שלי, הם לא עשו הרבה דברים כמו שצריך. כשמלאו לי 18, היו בחשבון שלי 2 מיליון דולר, והיו אמורים להיות לי 20 מיליון". בהמשך הוא גם גילה שבגלל ניהול הכספים הכושל של הוריו, הוא צבר חובות של ארבעה מיליון דולר למס הכנסה.
והצהוב והרפש רק הלכו והפכו לעסיסיים יותר לאחר שההורים התגרשו זמן קצר לאחר מכן. לילה אחד ג'יין הגיעה לביתו של בוב, שברה את החלון בעזרת אבן ונכנסה לחדר השינה בו ישנו הוא ובת זוגו (ואשתו לעתיד) ג'ינג'ר אלרוד. לפי הדו"ח המשטרתי, ג'יין גררה את אלרוד בשיערה אל מחוץ למיטה והכתה אותה בשלט הטלוויזיה. אלרוד החליטה שלא להגיש נגדה תלונה אבל הוציאה צו הרחקה.
13 צפייה בגלריה
ארון קרטר ג'יין קרטר
ארון קרטר ג'יין קרטר
אמא לא ממש למופת. ארון וג'יין קרטר
(צילום: GettyImages)

מעצרים, האשמות וכישלונות מסחריים

בתחילת שנות ה-2000 בקסטריט בויז עדיין היו בפסגה, אבל תעשיית המוזיקה המתקתקה החלה להשתנות וכוכבים חדשים תפסו את מקומם של הוותיקים יחסית, בראשם להקות הבנים וזמרי הפופ ששלטו עד אז במצעדים. בשנת 2002 קרטר הודיע שהוא עוזב את הלהקה לטובת קריירת סולו, וכאילו כדי להוכיח שהוא משאיר את תדמית הבקסטריט בוי מאחוריו – החל להסתבך עם החוק. לאחר שהיה מעורב במריבה במועדון לילה, הוא התבקש לעזוב, סירב – ונעצר על ידי המשטרה. לאחר מכן הסביר: "אני לא בן אדם רע, הייתי במקום הלא נכון בזמן הלא נכון".
בשנת 2003 הוא יצא לתקופה קצרה עם פריס הילטון, ולאחר שהיא נצפתה חבולה ועם חבורות על גופה – השמועות סיפרו שקרטר היכה אותה. הוא אמר על כך למגזין People: "אגיד לכם דבר אחד, לא נגעתי בה. אני לא אדם כזה, לעולם לא אעשה משהו כזה".
13 צפייה בגלריה
השמועות טענו שקרטר הכה אותה. פריס הילטון
השמועות טענו שקרטר הכה אותה. פריס הילטון
השמועות טענו שקרטר הכה אותה. פריס הילטון
(צילום: Gettyimages)
והוא המשיך להסתבך: בשנת 2004 נעצר בגלל שנהג שיכור, ושנה לאחר מכן נעצר שוב בגלל אותה הסיבה. למרות שתחילה ניסה להסביר שהיה חולה ולקח כדורים במרשם שהשפיעו עליו בצורה לא צפויה, בבית המשפט הוא הודה באשמה וקיבל עונש לא חמור במיוחד, שכלל קנס כספי זעום, שלילת רישיון לשלושה חודשים, מאסר על תנאי ודרישה להשתתף בקורס חינוכי בנושא אלכוהול.
ומה לגבי קריירת הסולו? לרוע מזלו, הוא גילה שמה שעובד לג'סטין טימברלייק, לא בהכרח יצליח גם לו. בעוד שטימברלייק שידרג את ההצלחה הגדולה של אן סינק להצלחה ענקית אפילו יותר כזמר יחיד, המכירות של אלבום הסולו של קרטר היו זעומות ובפעם הראשונה בקריירה שלו הוא נאלץ להתמודד עם ההבנה שהוא לא חסין מכישלונות ושהמעריצים של הבקסטריט בויז לא ילוו אותו בכל אשר ילך. לאחר הכישלון הוא חזר ללהקה ויחלפו תשע שנים עד שיוציא אלבום סולו נוסף.
13 צפייה בגלריה
ניק קרטר ארון קרטר
ניק קרטר ארון קרטר
הקהל לא הראה בו עניין מחוץ ללהקה
(צילום: GettyImages)
בזמן שניק היה עסוק בצרותיו, אחיו הצעיר ניסה למצוא את עצמו בתעשייה שהפנתה לו עורף כבר בגיל מאוד צעיר. ארון טעם את ההצלחה, אבל היא הייתה קצרה מועד וכעת היה עליו להבין איך הוא ממשיך הלאה.
הוא התארח בסדרות טלוויזיה והמשיך להופיע פה ושם, אבל רוב העניין (המועט) סביבו היה הודות למערכות היחסים הרומנטיות שלו ובראשן הזיג-זג שעשה בין הילארי דאף ולינדזי לוהן. "השתעממתי מהילארי, אז התחלתי לצאת עם לינדזי", סיפר אז הכוכב בן ה-16 על הסיבה בגללה נפרד מדאף. כמובן שהתקשורת ראתה בכך מטעמים וניצלה את ההזדמנות ליצור סכסוך מתוקשר בין שתי הכוכבות הצעירות. זה עבד לכמה זמן, עד ששתיהן החליטו לשים לכך סוף והביעו תמיכה הדדית זו בזו. אחרי שנודע דבר מותו, דאף כתבה אתמול באינסטגרם: "ארון, אני כל כך מצטערת שהחיים היו קשים עבורך ושנאלצת להתמודד עם הקשיים מול כל הולם. היה בך קסם תוסס, וכנערה אהבתי אותך כל כך. שולחת את תנחומיי למשפחתך".
כשהיה בן 18, קרטר היה קרוב למיסוד היחסים עם בת זוגו דאז, דוגמנית "פלייבוי" קארי אן פניש, כשהציע לה נישואים במהלך הופעה. היא אמרה לו "כן" - אבל פחות משבוע לאחר מכן הם הודיעו שהחליטו להיפרד. "הוא צעיר מדי וצריך להתבגר", סיפרה אז פניש למגזין People וקרטר מצידו, לא שלל את דבריה. "הוא הבין שעשה טעות. הוא צעיר ונלכד בלהט הרגע", מסר הדובר שלו.
13 צפייה בגלריה
ארון קרטר הילארי דאף
ארון קרטר הילארי דאף
השתעמם ממנה. קרטר והילארי דאף
(צילום: GettyImages)

כישלון משפחתי וטרגדיה ראשונה

אם עד אז השערוריות של המשפחה עירבו בעיקר גורמים חיצוניים, באמצע שנות ה-2000 הם החלו לפנות אחד נגד השני. בשנת 2005 הסתכסכו האחים עם אימם, שהייתה עד אז המנהלת שלהם – וניתקו איתה את הקשר: "היינו רעבים לתשומת לב אימהית. רק רצינו שתאהב אותנו, שתהיה אמא שלנו", אמרו האחים בריאיון. היא השיבה בריאיון משלה: "הקרבתי את כל חיי עבור הילד הזה ועבור הילד השני, למען המשפחה. עשיתי הקרבות מדי יום".
הנתק מהוריהם הוביל ליצירת סדרת הריאליטי המשפחתית של האחים, שכללה את ניק, ארון ואחיותיהם לזלי, אנג'ל ובובי ג'ין, ובמהלכה ניסו האחים לחיות לבדם בזמן שניסו לשקם את המשפחה. הניסיונות כשלו, כמו גם הסדרה, שירדה מהאוויר לאחר שמונה פרקים בלבד.
שש שנים לאחר מכן, בשנת 2012, עמדה לזלי בלב הטרגדיה הראשונה שפקדה את המשפחה, כשמתה ממנת יתר בגיל 25. ארון סיפר אז שעמד לשלם עבורה על אשפוז במכון גמילה: "לא הרווחתי הרבה כסף, אבל בדיוק קיבלתי 10,000 דולר בשבוע שלפני מותה. דיברתי איתה שבועיים לפני כן ואמרתי לה שאשלם על האישפוז שלה. היא רצתה לעשות את זה". כמה שנים לאחר מכן סיפר גם שהיא הייתה זו שסיפקה לו חלק מהסמים אליהם התמכר בהמשך ושהיא התעללה בו מינית כשהיה בן 10.
ניק לא היה בהלוויה של אחותו: "רציתי להיות שם אבל מערכת היחסים עם המשפחה שלי מסובכת מדי", הסביר והוסיף שהמשפחה האשימה אותו במותה של אחותו, בטענה שהיא הייתה עדיין בחיים אם היה עוזר לה. "יש בי חלק שמאשים את עצמי, כנראה בגלל האחריות שלקחתי על עצמי בתור האח הבכור, אחריות שלא הייתי צריך לקחת".
13 צפייה בגלריה
ניק קרטר ארון קרטר לזלי קרטר
ניק קרטר ארון קרטר לזלי קרטר
המשפחה האשימה את ניק במותה. ניק, ארון ולזלי קרטר
(צילום: GettyImages)
בשנים שלאחר מכן פנו ניק וארון למסלולים שונים בכל הנוגע לבריאותם. אצל ניק אובחנה בעיה בליבו, שנגרמה משנים של שתיית אלכוהול ושימוש בסמים. הוא סיפר שזה היה הניעור הדרוש לו כדי שייגמל: "אני לא רוצה למות, אני לא רוצה להיות האיש ההוא שאנשים קוראים עליו ואומרים 'כמה עצוב שהוא לא הצליח להפסיק והרג את עצמו". בהתחשב במה שקרה לאחיו הצעיר בהמשך - המשפט הזה עצוב אפילו יותר.
בשנת 2014 קרטר התחתן והוא ואשתו לורן הורים כיום לשלושה ילדים. למרות שהחלים מההתמכרויות והפך לאיש משפחה, יש לו עדיין כמה שלדים מטרידים בארון - בשנת 2017 האשימה אותו בת זוגו לשעבר, הזמרת מליסה שומן, שהוא אנס אותה בשנת 2003. ההאשמות נגדו בוטלו – לא מכיוון שנמצאו שקריות אלא מכיוון שחל עליהן חוק ההתיישנות, והוא כמובן הכחיש: "זו הפעם הראשונה שאני שומע על זה. בזמן שהיינו ביחד או לאחר מכן, היא מעולם לא אמרה לי שמשהו ממה שעשינו לא היה בהסכמה. תמיד הייתי מלא כבוד ותמיכה כלפיה".
13 צפייה בגלריה
איש משפחה, עם שלדים בארון. קרטר, אשתו ובנם
איש משפחה, עם שלדים בארון. קרטר, אשתו ובנם
איש משפחה, עם שלדים בארון. קרטר, אשתו ובנם
(צילום: אינסטגרם)

הציפור של הטוויטר תביא את השלום? כנראה שלא

ארון בינתיים יצא ונכנס ממכוני גמילה ונעצר מספר פעמים על אחזקת סמים. בריאיון ל-People בשנת 2008, האשים אביו את התהילה במצבו של בנו: "יש הרבה חסרונות לכך שמתבגרים באופן פומבי. ארון תמיד חשב שהוא בלתי מנוצח. לפעמים דרושה מכה לראש כדי להחזיר מישהו למסלול הנכון. אני מקווה שזה יקרה גם כאן". למרבה הצער, זה לא קרה. הבעיות המשיכו ובשנת 2013 ארון הודיע שפשט רגל וסיפר שצבר חובות של 3.5 מיליון דולר.
ב-2017 עבר בוב התקף לב והלך לעולמו. "אני שבור לב", צייץ ניק וארון כתב: "אני המום, אהבתי את אבא שלי כל כך. כואב לי כל כך, איבדנו אותך מוקדם מדי. מעולם לא היית אנושי עבורי, היית גיבור על אמיתי".
מאוחר יותר באותה השנה הוא נעצר ביחד עם בת זוגו מדיסון לאחר שנהג תחת השפעת אלכוהול וסמים. על פניו הייתה זו עוד תקרית אחת מני רבים, אך הפעם היא עוררה במדורי הרכילות הרבה יותר עניין הודות לניק שבחר להציע לאחיו סיוע בעזרת ציוץ: "לאחי, אני אוהב אותך, לא משנה מה. אם אתה מרגיש שאתה צריך עזרה, אני כאן עבורך ורוצה לעזור לך להבריא. המשפחה לא קלה, אבל כולנו כאן עבורך".
ארון לא התרשם מניסיון הפיוס וצייץ בתגובה: "אם הוא כל כך דואג לשלומי, למה הוא לא מתקשר ומשוחח איתי במקום לעשות את זה סביב עצמו בצורה פומבית? זה לא לעניין להשתמש בי לטובת יחסי ציבור ולבעוט בי בזמן שאני למטה".
13 צפייה בגלריה
ארון קרטר
ארון קרטר
לא מתפייסים בטוויטר
(צילום: Getty Images)
היה נראה שלארון אין מנוח ושמכה רודפת מכה - תמונות שבהן הוא נראה רזה בצורה קיצונית גרמו לדאגה בקרב הציבור (או לחילופין – להשמצות ולעג) והוא סיפר שאובחן עם בקע בגיל 19, ושמצבו הבריאותי והלחצים שנגרמים לו מכך גרמו לו להגיע למשקל כל כך נמוך. "לא בחרתי להיות ככה, תהיו נחמדים אליי", צייץ.
לאחר מכן הוא גם סיפר: "אני פגוע ממעריצה לכאורה שפגשתי כרגע, שלא שמה לב שאני מקשיב לה ואמרה שאני נראה כאילו יש לי סרטן. אישה בוגרת ריכלה עליי, בזמן שיש לי הפרעת אכילה. אמרה לאנשים שאני צריך לאכול 5 המבורגרים כי זה נראה כאילו אני גוסס. זה ביוש-גוף. אתם מתנהגים אליי כמו בריונים. כבר דיברתי על הבעיות הרפואיות שלי. עברתי את השבוע הכי קשה בחיי, אבא שלי מת והיה יום הולדת לאחותי המנוחה, ואנשים לועגים לי".
קרטר הפגוע לא הסתפק בנזיפות האלו והמשיך לצייץ בכאב: "אני מצטער שאני לא שמן מספיק. למעריצים המזויפים שלי, אני מתנצל על כך שאני לא טוב מספיק או כבד מספיק כדי להיות מושך בעיניכם. העולם מציק ולועג לי, הם לא מפסיקים להטריד אותי, הם לא עוזבים אותי לנפשי. אני מקבל הודעות שנאה ואיומי מוות. הם גורמים לי להיות חסר ביטחון".
ואם כבר ציוצים מהלב, אז הנה אחד נוסף – באותה שנה ארון גם סיפר שהוא ביסקסואל. "אני לא מתבייש בכך, אבל זה משקל ונטל שהסתרתי במשך תקופה ארוכה ושהייתי רוצה להסיר מעליי. גדלתי בתעשיית הבידור מגיל צעיר, וכשהייתי בן 13 התחלתי להימשך לבנות ולבנים. כשהייתי בן 17, אחרי כמה מערכות יחסים עם בנות, הייתי גם עם בחור שנמשכתי אליו, מישהו שעבדתי וגדלתי איתו".
13 צפייה בגלריה
ארון קרטר
ארון קרטר
"העולם מציק ולועג לי"
(צילום: אינסטגרם)
בשנת 2019 קרטר הופיע בפרק של תכנית האירוח The Doctors וסיפר שהוא סובל מפיצול אישיות, סכיזופרניה, חרדה אקוטית ומאניה דיפרסיה. במהלך התכנית הוא הפציר גם באמו לקבל עזרה בנוגע לבעיית השתייה שלה.
באותה שנה ניק צייץ שהוא ואחותו אנג'ל הוציאו צו הרחקה נגד ארון, לאחר שאיים להרוג את אשתו של ניק, שהייתה אז בהיריון. "בגלל התנהגותו המטרידה ואחרי שסיפר שהוא מתכנן להרוג את אשתי ואת העובר שלה, לא נותרה בידינו ברירה אלא לעשות כל מה שניתן על מנת להגן עלינו ועל משפחותינו. אנחנו אוהבים את אחינו ומקווים שיקבל את העזרה שדרושה לו לפני שיפגע בעצמו או בסובבים אותו".
קרטר הגיב בציוץ משלו: "אחי הוציא נגדי צו הרחקה, כרגע הגישו לי אותו. תשמור על עצמך ניק, אנחנו סיימנו לתמיד. לא ראיתי אותו כבר 4 שנים ואני לא מתכנן לעשות את זה. אני המום מההאשמות נגדי ולא מעוניין לפגוע באף אחד, במיוחד לא במשפחה שלי". לאחר מכן האשים בטוויטר את אחיו בכך שתקף מספר נשים ושהוא חייב לו 100 אלף דולר שהלווה לו "כשהיית מרושש כמעט לחלוטין. וזו התודה שאני מקבל".
13 צפייה בגלריה
ניק קרטר ארון קרטר
ניק קרטר ארון קרטר
הוציא נגדו צו הרחקה
(צילום: GettyImages)
בשנים האחרונות ארון היה פעיל בעיקר באתר Only Fans, שם גבה בין 50 ל-100 דולר עבור תמונות עירום שלו. הביקוש, כפי שאפשר להניח, לא היה גדול מדי.
הוא נעלם מעין הציבור, עד החדשות העצובות שנודעו אתמול. לפני שבוע, באחד הפוסטים האחרונים שלו, הוא כתב לכבוד חג ההאלווין: "היום הזה יפהפה. אם אתם מבלים את החג לבדכם, תדעו שאתם לא לבד".
13 צפייה בגלריה
ניק קרטר ארון קרטר
ניק קרטר ארון קרטר
סוף עצוב. ניק וארון קרטר
(צילום: GettyImages)