היום, יום שישי ה-21 ביולי, מציינים ברחבי העולם את "יום קח את כלבך איתך לעבודה". כן, זה באמת יום המצוין בלוח השנה העולמי ונכון, זה מוזר מאוד אבל היי - בימים קשים אלה שהמדינה שלנו עוברת לפעמים צריך קצת אסקפיזם, ומה יותר מחמם את הלב מאייטם מלא בכלבים (וחתולים - כי טיילור סוויפט חייבת להיות שונה).
לכבוד היום הכה חשוב הזה, יצאנו לבדוק מי הם המפורסמים שלוקחים איתם את חיית המחמד לעבודה ואפילו ליהקו אותם לפרויקטים שלהם (מישהו אמר נפוטיזם?). נכון, היום עצמו עוסק בכלבים, אבל אתם מכירים אותנו - אנחנו לא מקובעים.

אן האת'ווי ולואי השמן

8 צפייה בגלריה
פרויקט חיות מחמד וסלבס
פרויקט חיות מחמד וסלבס
זריקת נוסטלגיה. אן האת'ווי
(צילום: מתוך הסרט "יומני הנסיכה" )
את הסרט "יומני הנסיכה" כולם מכירים ואת דמותה של מיה תרמופוליס קשה שלא לחבב. בכל זאת, ילדה בת 15, תלמידה בינונית שונאת אלגברה ומתנחמת בחתול שלה - לואי השמן, אותו שיתפה בכל מחשבותיה.
מי שגילמה את דמותה של מיה תרמופוליס היא האחת והיחידה אן האת'ווי, אבל את לואי השמן גילמו לא פחות מארבעה חתולים שונים - ואחד מהם היה החתול של האת'ווי. "אחד החתולים אפשר לאנשים להרים אותו, אחד אחר היה יושב בשקט, היה צורך בחתול פעלול לקפיצות וחתול אחר כיכב בסצנה האחרונה של הסרט", הסבירו מהפקת הסרט. לא ברור איזה מהתפקידים מילא החתול של אן.

מיי ליידי: סופי טרנר והזאבה

8 צפייה בגלריה
פרויקט חיות מחמד וסלבס
פרויקט חיות מחמד וסלבס
היי ליידי! סופי טרנר
(צילום: מתוך "משחקי הכס")
בסדרת הלהיט "משחקי הכס" סופי טרנר גילמה את דמותה של סאנסה סטארק, שלא זזה בלי הזאבה המפחידה שלה, ליידי. בשלב מסוים הזאבה המרשימה פוטרה בגלל שהייתה שחקנית מאוד גרועה, אבל טרנר החליטה לאמץ אותה.
"זוני (כך קראו לכלבה במקור) הייתה שחקנית נוראית, ממש. פשוט גרועה על הסט. היא לא נענתה לקריאות שלי וכולם רצו לפטר אותה אז לקחתי אותה", סיפרה השחקנית ל"הארפר'ס בזאר".
בריאיון אחר ל-Coventry Telegraph, אמרה: "תמיד רציתי כלב והוריי לא רצו, אבל כולנו התאהבנו בליידי על הסט. היא מתה בסדרה וידענו שמחפשים לה בית חדש, אז אמא שלי לחצה על ההפקה לתת לנו אותה".

לא בלי הכלב: בראדלי קופר

8 צפייה בגלריה
פרויקט חיות מחמד וסלבס
פרויקט חיות מחמד וסלבס
המלהק והמלוהק. בראדלי קופר, ליידי גאגא וצ'רלי
(צילום: מתוך הסרט "כוכב נולד")
בשנת 2018 יצא לאקרנים הסרט סוחט הדמעות "כוכב נולד" בכיכובם של בראדלי קופר וליידי גאגא. קופר, שגם ביים את הסרט, החליט ללהק את צ'רלי, כלב הלברדור שלו, לתפקיד הכלב של הדמות שאותה גילם.
בריאיון ל-Entertainment Tonight סיפר: "לרגע לא חשבתי על כלב אחר מלבדו. הדבר הכי טוב ביכולת לעשות סרט הוא שאתה יכול להיות זה שמלהק את הדמויות לסרט".

אהבה של אבא: ג'סטין ת'רו

8 צפייה בגלריה
פרויקט חיות מחמד וסלבס
פרויקט חיות מחמד וסלבס
בגלגול הבא אנחנו רוצים להיות הכלב שלך. ג'סטין ת'רו
(צילום: אינסטגרם)
ג'סטין ת'רו מדבב את דמותו של ה"יחפן" בסרט הלייב אקשן "היפיפיה והיחפן", ומסתבר שגם לקומה, הפיטבולית שלו, יש תפקיד.
בפוסט שפרסם השחקן הלוהט על הסרט, הוא סיפר שקומה השתתפה בסצנת היללות המפורסמת, והחמיא לכישוריה.

חייבת להיות שונה: טיילור סוויפט

8 צפייה בגלריה
פרויקט חיות מחמד וסלבס
פרויקט חיות מחמד וסלבס
אהבה ממבט ראשון. טיילור סוויפט
(צילום מסך)
בזמן צילומי הקליפ של !ME בשנת 2019, טיילור סוויפט צילמה סצנה עם חתול לבן ומתוק בשם בנג'מין באטן. אחרי שהצילומים הסתיימו, היא החליטה לאמץ את החתול בר המזל.
"בכל פעם שאצפה בקליפ אני אחשוב לעצמי 'היי, זו הייתה הפעם הראשונה שראיתי אותו'", סיפרה בשמחה.

שני צבים וכלב: סילבסטר סטאלון

8 צפייה בגלריה
פרויקט חיות מחמד וסלבס
פרויקט חיות מחמד וסלבס
אוקיי, התעלית על טיילור. סילבסטר סטאלון
(אינסטגרם)
לאחר הצילומים של הסרט "רוקי", סילבסטר סטאלון החליט לשמור על הצבים של דמותו, קאף ולינק - והשלושה אפילו שיחזרו את תפקידיהם ב"קריד 2".
ואם כבר בסילבסטר סטאלון עסקינן, קצת לפני צילומי "רוקי" הוא נאלץ למכור את כלבו האהוב בוטקוס בסכום מזערי של 40 דולר מאחר שהיה צריך לקנות לעצמו אוכל. לאחר שמכר את התסריט האייקוני של הסרט, הוא קנה את כלבו בחזרה תמורת 15 אלף דולר. "הבעלים החדש של בוטקוס ידע שאני נואש וגבה ממני 15,000 דולר עבורו. אבל הוא היה שווה כל דולר".
מיד לאחר מכן סטאלון ליהק את בוטקוס לתפקיד הכלב של רוקי - בעל אותו השם.
8 צפייה בגלריה
סילבסטר סטאלון
סילבסטר סטאלון
אנחנו לא בוכים, נכנס לנו בונזו לעין
(צילום: Fotos International/Courtesy of Getty Images)

משוקי ועד פשושית

ועם כל הכבוד לשחקנים ההוליוודיים, ובאמת שיש כבוד, גם אצלנו בארצנו הקטנה ישנם כמה כלבים מגה מפורסמים, למשל שוקי של ארז טל, סיגלית של אורנה בנאי, טוליפ של דליק ווליניץ והאחת והיחידה פשושית עליה השלום, שהתלוותה למיכל ינאי לכל מקום והייתה אהובה ומוכרת בכל בית בישראל. "היא באה איתי לכל מקום אז, גם לכל יום צילום", סיפרה לנו ינאי. "היא הגיעה איתי ל'קרנבל של מיכל', ל'קצפת' וכמובן גם לכל ההצגות והפסטיגלים. 17 שנה זה הרבה ימי צילום".
כשהיו רואים אתכן ברחוב – ממך היו מבקשים חתימה או מפשושית? "קרה פעם שמישהו עבר ואמר 'הי, הנה פשושית', ואז הרים את הראש ואמר 'הי, מיכל ינאי'".
בניגוד לכלבה של סופי טרנר, שכאמור לא הייתה "ממושמעת", ינאי מספרת שפשושית התנהגה למופת בזמן הצילומים. "פשושית הייתה הכי חמודה בעולם ואף פעם לא הפריעה. תמיד צחקנו שגם היא טובה עם ילדים. היא הייתה מאוד רגישה והיינו מביאים לה ילדים שעברו טראומות עם כלבים כדי לעשות 'תיקון'. פעם ב... היא הייתה דואגת לי ואז פתאום נכנסת לפריים לחפש אותי".
איך בכלל הגיע הרעיון לקחת אותה איתך ולהפוך אותה לכוכבת בעצמה? "לא הייתה שום כוונה כזאת. הייתי רווקה שיצאה מהבית כמעט כל יום ליום צילום של 12 שעות - או לחמש הצגות ביום וזה לא היה הגיוני להשאיר אותה בבית. אחת הפעמים שהשארתי אותה הייתה כשהיא הייתה בהיריון וראיתי שהיא זקוקה למנוחה ולא להתרוצץ איתי באולפנים, וכשחזרתי הביתה חיכו לי חמישה גורים חמודים על המיטה".
בדצמבר 2011 פשושית הלכה לעולמה ומותה העציב מדינה שלמה. ינאי נזכרת: "הכי מרגש היה כשפעם היא הלכה לאיבוד וכולם התגייסו לחפש אותה כאילו היא הייתה הכלבה שלהם".
8 צפייה בגלריה
מיכל ינאי ופשושית
מיכל ינאי ופשושית
נגמר לנו הלב שוב מחדש. מיכל ינאי ופשושית
(צילום: מיכל ינאי)