כשאולפני דיסני הכריזו על סרט לייב אקשן נוסף, הפעם ל"שלגייה", הקהל לא ממש יצא מגדרו. עוד לייב אקשן – ולאחד הסיפורים הנדושים והמאוסים שיש לדיסני ברפרטואר? אפשר לוותר.
אף אחד כנראה לא ציפה שלקראת יציאתו, הסרט יקבל ממד אקטואלי, פוליטי ורלוונטי שיהפוך אותו לשיחת היום, הודות לשתי הכוכבת שלו: רייצ'ל זגלר שלוהקה לתפקיד שלגייה וגל גדות שנכנסה לנעלי המלכה הרעה.
הסערה התחילה בתחילת השבוע, כשבכנס D23 הוקרן הטיזר לסרט, שצפוי לצאת לאקרנים ב-21 במרץ 2025. הגולשים נשארו די אדישים לתמונות ובחרו להתרכז בשתי השחקניות, שחטפו אש מכול הכיוונים. גדות, באופן לא מפתיע, ספגה ביקורת על היותה ישראלית, ציונית וחיילת צה"ל לשעבר, מה שגרם להרבה גולשים להודיע שיחרימו את הסרט בגללה. לא משהו שלא שמענו קודם.
זגלר מצידה, כנראה לא ציפתה לקרוא שלל טוקבקים שהתלוצצו על כך שעלילת הסרט החדש לא ממש אמינה, כי המכשפה הרעה, איך לומר בעדינות, כל כך הרבה יותר יפה מבתה החורגת. מעבר לכך, תהו הגולשים איך יכול להיות ששלגייה, שעורה אמור להיות צח כשלג, היא לא בהירת עור כפי שמצפים מהדמות להיות.
3 צפייה בגלריה
גל גדות רייצ'ל זגלר
גל גדות רייצ'ל זגלר
רק התחלנו. גל גדות ורייצ'ל זגלר, באירוע D23 בתחילת השבוע
(צילום: Jesse Grant/Getty Images for Disney)
כאן התחיל הקרב בין שתי הכוכבות, והפעם – שלא כמו בסרט, שלגייה היא זו שנתנה את המהלומה הראשונה, וגם את השנייה.
זגלר כנראה לקחה את הביקורות ללב והעלתה שני פוסטים שוודאי ידעה שיסעירו את ההמונים. הראשון היה תמונה באינסטגרם שלצידה כתבה: "הכי יפה, דרך אגב". האמירה הלא מעודנת הזו הביאה לפוסט שלה 409 אלף לייקים ויותר מאלפיים תגובות ווכחניות שנעו בין "מאמי, את מהממת" ל"אין כעורה ממך וחוץ מזה את גם שחקנית גרועה".
בנוסף לכך שנעלבה כנראה מהביקורת על המראה שלה, ייתכן שזגלר גם נבהלה מכך שחלילה יחשבו שהיא חובבת ישראל. לכן היא לא הסתפקה במלחמה שחוללה אצלה באינסטגרם ויצרה אחת גדולה יותר בטוויטר, כשדאגה לבדל את עצמה עוד יותר מגדות וצייצה: "ותמיד תזכרו, שחררו את פלסטין".
הציוץ נחשף עד כה לכמעט חמישה מיליון גולשים, קיבל 45 אלף לייקים וצבר 4,800 תגובות, שגם בהן מתווכחים תומכי ישראל ופרו-פלסטינים. זגלר הוסיפה לאחר מכן ציוץ נוסף ומתחמק באופן מעצבן: "אני אוהבת אתכם כל כך! תודה על האהבה ועל 120 מיליון הצפיות בטריילר ב-24 שעות בלבד. אני בעיצומן של חזרות ל'רומיאו ויוליה' אז אני עוזבת עכשיו. ביי בינתיים".
היום הגיבה גדות לראשונה לסערה, או עשתה צעד שיכול להשתמע כתגובה, אבל לא בהכרח, בעזרת סטורי עם תמונה של מרטין לותר קינג וציטוט מפורסם שלו: "חושך לא יכול לגרש חושך, רק האור יכול לעשות זאת. שנאה לא יכולה לגרש שנאה, רק האהבה יכולה לעשות זאת". לצד הציטוט היא כתבה: "רק אהבה יכולה באמת להציל את העולם", וחתמה בלב ועם שמה בעברית.
אגב, אם תהיתם: גל וזגלר עוקבות זו אחר זו באינסטגרם, אבל בכל הנוגע למספר העוקבים שלהן – אין כאן שאלה מי יותר פופולרית: אחרי זגלר עוקבים 2.2 מיליון גולשים, בעוד שלגדות יש 108 מיליון עוקבים.
כמובן שהסערה לא נשארה בתחום התגובות לפוסטים של השתיים והפכה לשיחה נוקבת ברשתות החברתיות, שנעה בין טוקבקים על הסרט עצמו, דרך המלחמה, החטופים, חמאס ועזה ועד לשאלה אם הקריאות להחרמת הסרט נובעות מאנטישמיות.
כל מי שעקב קצת אחרי זגלר ידע שהסערה הזאת צפויה להגיע במוקדם או במאוחר מכיוון שהיא מעולם לא הסתירה את דעותיה הפרו-פלסטיניות וקראה לשחרור פלסטין הרבה לפני שביעי באוקטובר, בעוד שגדות כמובן הקפידה להביע לאורך השנים את תמיכתה בישראל.
השאלה המעניינת היא איך היו היחסים בין השתיים בזמן צילומי הסרט, שהחלו במרץ 2022 ונמשכו כארבעה חודשים בנוסף לצילומי השלמה שנערכו לפני חודשיים. האם מאחורי הקלעים הן דווקא הסתדרו או לפחות שמרו על שלום קר ומנומס – או שהאווירה על הסט הייתה קרה כאילו מדובר בלייב אקשן של "פרוזן"?
3 צפייה בגלריה
גל גדות רייצ'ל זגלר
גל גדות רייצ'ל זגלר
כסאח מאחורי הקלעים או דווקא בסטיז בהחבא? גל גדות ורייצ'ל זגלר
(צילום: Alberto E. Rodriguez/Getty Images for Disney)
כאמור, באירוע של דיסני בתחילת השבוע הן הופיעו ביחד על הבמה אך הקפידו על חזות מאופקת ומחויכת – למרות שהיו גולשים שהתעקשו למצוא רמזים נסתרים ליריבות ביניהן.
והחשוב מכול, לפחות לדיסני – האם כל הבלאגן הזה יביא את הקהל לבתי הקולנוע? נדע בחודש מרץ הקרוב.
בכול אופן, יש לציין שזגלר כבר הכעיסה בעבר את מעריצי הסרט המקורי, כשאמרה בריאיון שהיא לא מתה על העלילה שלו: "לחלוטין כתבנו את שלגייה כך שהנסיך לא יהיה זה שיציל אותה והיא לא תחלום על אהבת אמת. היא תשאף להיות המנהיגה שהיא יודעת שהיא יכולה להיות, ושאביה המנוח אמר לה שהיא מסוגלת להיות אם תהיה אמיצה, ישרה ונאמנה לעצמה". עוד אמרה: "הנסיך סטוקר, זה סיפור מוזר".
הגולשים כאמור, לא אהבו את דבריה ובין היתר הגיבו: "להעביר ביקורת על נסיכות דיסני זה לא פמיניסטי. לא כל אישה היא מנהיגה ולא כל אישה חייבת לרצות להנהיג", "לחשוב שאישה היא פחות טובה בגלל שהיא מתאהבת או בגלל שעוזרים לה במקום לפתור את הבעיות שלה בעצמה – זה לא פמיניסטי", וגולש אחר תהה למה היא בכלל משחקת בסרט "אם את כל כך שונאת את הסיפור".
גם בנו של המאייר ובמאי הסרט דיוויד האנד (הקרוי באותו שם) הגיב בכעס: "אין כבוד למה שדיסני עשה ולמה שאבי עשה. אני חושב שוולט ואבי היו מתהפכים בקבריהם".
3 צפייה בגלריה
מתוך "שלגיה"
מתוך "שלגיה"
הכי יפה בעולם. גל גדות, מתוך "שלגיה"
(צילום מסך: מתוך הטריילר, באדיבות דיסני+)