7 צפייה בגלריה
אחיו פותח את הפה. מל גיבסון
אחיו פותח את הפה. מל גיבסון
אחיו פותח את הפה. מל גיבסון
(צילום: Gettyimages)
אחיו של מל גיבסון מאוכזב ממנו מאוד – ובריאיון לאתר Daily Mail הוא מספר לראשונה על הנתק בין השניים, שהתרחש לאחר שנים רבות בהן היו קרובים מאוד – בגלל שלטענתו, התהילה של אחיו, המבוגר ממנו בשנתיים, עלתה לו לראש.
דונאל גיבסון (65) מספר: "מל ואני היינו קרובים כל כך, שקשה לי להאמין שאנחנו לא מדברים עכשיו, שאנחנו כבר לא בקשר. כשהיינו ילדים חלקנו חדר, עשינו הכל ביחד".
גיבסון אומר שאחיו הגדול תמיד ידע מה צופן לו העתיד: "הוא היה נחוש כבר מגיל צעיר. הוא רצה להיות עשיר ומפורסם. המשחק היה בדם שלנו". האח הצעיר מספר שהקשר ביניהם היה קרוב כל כך, עד שכשמל השתקע בלוס אנג'לס – דונאל עבר לשם בעקבותיו: "הוא היה החבר הכי טוב שלי. כשהוא התפרסם, לא הייתה קנאה. שמחתי עבורו והתגאיתי בו על ההצלחה".
יש לציין שההצלחה של מל הייתה גם הצלחתו של דונאל, מכיוון שהקשר המשפחתי הקנה לו תפקידים בכמה מהסרטים הגדולים של אחיו, ביניהם "מאבריק", "לב אמיץ" ו"תאוריית הקשר". כשמל וויתר על ההצעה לדובב את סרט ההמשך של "פוקהונטס", דונאל לוהק לעשות את התפקיד במקומו.
7 צפייה בגלריה
דונאל גיבסון, מתוך "לב אמיץ"
דונאל גיבסון, מתוך "לב אמיץ"
דונאל גיבסון, מתוך "לב אמיץ"
(צילום מסך)
מל היה אז הכוכב הגדול בעולם אבל מאחורי הקלעים החלו הבעיות, כך מספר אחיו. הטענה המפורסמת אומרת שתהילה משנה אנשים, ודונאל מספר שזה בדיוק מה שקרה לאחיו הגדול: "התהילה הפכה אותו למישהו אחר. הוא החל להאמין לפרסום של עצמו. המל שהכרתי נעלם".
המשקעים הגדולים התחילו כשהכוכב החליט לעשות את הסרט השנוי במחלוקת "הפסיון של ישו", שיצא בשנת 2004, עורר המון הדים וביקורת וגם עשה הרבה מאוד כסף בקופות: 612 מיליון דולר ברחבי העולם. הסרט הואשם בהפצת מסרים אנטישמיים, והיווה את תחילת הדרדרות התדמית של גיבסון בעיני הקהל – אבל עוד לפני כן, היה זה דווקא אחיו הצעיר שנענש: "כשהוא עשה את הסרט, לא היה לו אכפת מה זה יעשה לקריירת המשחק שלי. לא עניין אותו שלהתפרצויות האנטישמיות שלו יהיו השלכות גם עליי. הזהרתי אותו שהסרט יגרום לבעיות. לא צריך להיות גאון כדי להבין שסרט שנוי במחלוקת על המוות של ישו אולי יואשם באנטישמיות ויפגע ביהודים. אבל מל צחק כל הדרך אל הבנק".
7 צפייה בגלריה
מל גיבסון
מל גיבסון
אחיו משלם על השערוריות שיצר הוא עצמו
(צילום: AP)

"חשבו שמל אנטישמי ושאני גם כזה"

דונאל, מספר שבעוד שאחיו, שמימן בעצמו את רוב הסרט, הרוויח ממנו הון – הקריירה של דונאל ירדה לטמיון: " לפני ש'הפסיון של ישו' יצא קיבלתי תפקידים באופן קבוע, אבל אני מניח שאנשים חשבו שמל אנטישמי ושלכן אני גם כזה. אני מאמין שהחרימו אותי. מל לא נפגע מזה, כי הוא הביא הכנסות של מיליונים".
בשלב מסוים דונאל מצא את עצמו בקשיים כלכליים, אבל כשפנה לאחיו לעזרה - קיבל ממנו להפתעתו כתף קרה, שלא לומר – קפואה: "הוא צעק עליי ואמר שאם יש לי בעיה עם השם גיבסון, שאשנה את השם. הוא צרח עליי 'אתה לא יכול להאשים אותי בזה, אלו הבעיות שלך".
בסופו של דבר מל גילה שהוא בכל זאת לא חסין כפי שאולי חשב. ב-2006 הוא הסתבך כשנעצר לאחר שנהג תחת השפעת אלכוהול ושילח בשוטרת שעצרה אותו הערות מיניות, בוטות ואנטישמיות. הוא סירב לקחת אחריות על דבריו והכחיש שהוא אנטישמי, אך בהמשך דלפו הקלטות שבו הוא נשמע צורח הערות גזעניות כלפי אוקסנה גריגורייבה, בת זוגו לשעבר ואם אחד מתשעת ילדיו. גם השחקנית היהודייה וינונה ריידר חשפה שהעיר כלפיה הערות אנטישמיות וכינה אותה "חומקת מתנורים".
מהדברים האלו מל התקשה להתאושש, ודונאל אומר: "הוליווד אכלה וירקה אותו. כל התהילה והכסף עלו לו לראש ויצרו מפלצת. אני שונא את מה שהוא הפך להיות".
7 צפייה בגלריה
"הוליווד אכלה וירקה אותו"
"הוליווד אכלה וירקה אותו"
"הוליווד אכלה וירקה אותו"
(צילום: Mega)
ואם מצבו של מל היה גרוע – זה של אחיו הפחות מצליח גם ככה, היה נוראי אף יותר: "כשמל השתגע והעיר את ההערות הנוראיות על היהודים, העבודה שלי פסקה בין לילה", אומר דונאל, ומספר שאפילו תפקידים שכבר הספיק לעשות לפני השערוריות של אחיו – נשארו על רצפת חדר העריכה. "הסוכן שלי זרק אותי, הטלפון הפסיק לצלצל. עבדתי עם אולפנים גדולים כמו האחים וורנר ודיסני. בלילה אחד זה פסק. השם גיבסון הפך לרעיל. אנשים מקשרים אותו לגזענות, צרות אופקים, אכזריות, שנאה וכעס".
ואכן, בדיקה ברזומה של דונאל מגלה שהתפקידים האחרונים שקיבל היו בתחילת שנות ה-2000, ומאז 2006 לא התווספו לרשימה תפקידים נוספים. הקריירה של מל אגב, התאוששה ופורחת בשנים האחרונות- בשנה שעברה יצאו לא פחות מ-7 סרטים בהשתתפותו.
7 צפייה בגלריה
מל גיבסון
מל גיבסון
הצליח להתאושש
(צילום: AP)

"כשהנישואים לו נגמרו, הוא התחיל להתפרע"

דונאל אומר שלדעתו רובין, אשתו לשעבר של מל ואם שבעה מילדיו, הייתה השפעה מייצבת בחייו של הכוכב, עד שנפרדו בשנת 2006: "אני חושב שהוא פחד ממנה. היא הייתה השולטת בבית. כשהנישואים שלהם נגמרו, הוא התחיל להתפרע. הוא היה מוקף רק באנשים שאמרו לו את מה שהוא רוצה לשמוע".
דונאל גם מספר שרמזים להתנהגותו של גיבסון היה אפשר למצוא עוד קודם לכן, אפילו במהלך חוויות שהיו אמורות להיות מהנות, כמו טיול שעשו השניים לבוסטון – במהלכו מל התעצבן כשגילה שהסוויטה הנשיאותית לא זמינה עבורם, מכיוון שסלין דיון שהתה בה באותו הזמן: "הוא כעס מאוד, כי הוא רצה את הסוויטה. הוא היה במצב רוח רע כל הלילה".
יחד עם זאת – דונאל מודה שבסופו של דבר, אחיו כן הציע לסייע לו כלכלית והעניק לו בית קטן, כפיצוי על "הכאב והסבל" שהוא ואשתו חוו: "בגלל שהיינו תקועים בגיהנום במשך 20 שנה".
הוא מוסיף: "במשפחות אחרות דואגים אחד לשני. האחים המסוורת' למשל, גרים בשכנות ותומכים זה בזה". הוא מספר שהוא ואחיו לא דיברו כבר 5 שנים. שאר האחים שלהם לעומתו, דווקא שומרים על קשר עם האח הסורר, ולדונאל יש תיאוריה מעניינת לכך: "מל עשיר ומצליח ואני חושב שהם חוששים להכעיס אותו". הוא מוסיף: "אני עדיין אוהב אותו אבל כבר לא יודע מי הוא. אני רוצה ליישר את ההדורים ולחיות איתו בשלום".
7 צפייה בגלריה
"שאר האחים חוששים להכעיס אותו"
"שאר האחים חוששים להכעיס אותו"
"שאר האחים חוששים להכעיס אותו"
(צילום: mct)
השאלה המתבקשת היא כנראה – למה החליט דונאל לשתף את הקהל ברגשותיו כלפי אחיו דווקא עכשיו, והוא מסביר שהסיבה היא שהכוכב עובד בימים אלו על ההמשך ל"פסיון של ישו": "כששמעתי שהוא עושה סרט המשך, הייתי חייב לדבר. סרטים דתיים רק יוצרים מתחים, פחדים וכעסים. הם לא מאחדים בין אנשים אלא מפלגים אותם".
הריאיון הזה עשה לכם חשק לשמוע עוד לכלוכים ופרטים צהבהבים? ובכן, תחזיקו אצבעות כי דונאל לא עוצר כאן – הוא כתב ספר שלם על היחסים עם אחיו הגדול ומחפש בימים אלו הוצאה שתפיץ אותו לאור. סביר להניח שהוא לא יתקשה במציאת אחת כזאת, שכנראה גם תשלם לו הרבה מאוד כסף ותשים סוף לצרותיו הכלכליות.
7 צפייה בגלריה
מל גיבסון
מל גיבסון
בקרוב הספר?
(צילום: AP)