3 צפייה בגלריה
מים ביאליק
מים ביאליק
מים ביאליק
(צילום: EPA)
השחקנית היהודייה מים ביאליק, שתומכת בישראל מאז ומתמיד – ובמיוחד מאז אותה שבת שחורה ב-7 באוקטובר, עלתה לשידור לייב בעמוד האינסטגרם שלה יחד עם רייצ'ל גולדברג, אימו של הרש גולדברג שנפצע באותה שבת ארורה ונחטף לעזה.
"זה קל לנו לקרוא כתבות או לגלול באינסטגרם ולחשוב שזה המקום להבין - אבל אנחנו לא כאן בשביל להבין את המצב של היהודים או את המצב בישראל אלא ספציפית כדי לשים את הפוקוס על להביא את החטופים הביתה", אמרה ביאליק. "אני מרגישה שאת אדם טוב להגיד לו את הדברים האלה ואם תשתמשי בזה או לא או האם זה מתאים או לא - אני למעשה מאוד סומכת עלייך ולכן אגיד כמה דברים. היום ג'ון (אביו של הרש; ע.ח) פנה אליי ושאל איך זה הגיוני שיש 240 חטופים מתחת לאדמה כבר חודש שלם ובאמת שלעולם לא איכפת? האנשים האלה הם מ-33 מדינות שונות".
בזמן שגולדברג הסבירה את המצב בצורה רהוטה, ביאליק התקשתה לעצור את הדמעות והנהנה בהבנה. "המשפחות משתגעות והקהילות היהודיות צועקות ומשמיעות את קולן אבל זה לא ייאמן ש-240 אנשים נחטפו ומוחזקים מתחת לאדמה כרגע", המשיכה.
גולדברג המשיכה לנושא השני עליו רצתה לדבר וזה כל האינפורמציה השגויה שמופצת בכל העולם. "לאף אחד לא מגיע את זה. לאף ילד בעולם, כמו למשל אביגיל (בתם של רועי וסמדר עידן; ע.ח) לצפות בהורים שלה נרצחים ואז להיחטף ולהיות מוחזקת מתחת לאדמה במשך 31 ימים. בעולם האנושי אף אחד, ואני מתכוונת לאף אחד ביקום לא מגיע את זה. אפשר להיות לטובת העם הפלסטיני בכל הנוגע למקום בטוח ואיכות החיים והאושר - שדרך אגב, אנחנו מאמינים בזה! אני בעד זה. כל האנשים בקהילה שלי בעד זה. הרשי בעד זה. אפשר להיות בעד ביטחון הפלסטינים ובאותו הזמן אתם יכולים, לדעתי אתם צריכים להגיד שלרצוח ילדים ולאנוס נשים ולטבוח בהורים שלהם זה לא מקובל".
הרש, כמו עוד כמה וכמה אזרחים שנחטפו על ידי החמאס, הוא בעל אזרחות אמריקנית. נולד בקליפורניה והשלים השנה את שירותו בצה"ל, השתתף לפי דיווחים במסיבת הטבע ברעים כשמתקפת הפתע של חמאס יצאה לדרך בשבת בבוקר. "בדרך כלל אני לא משתמשת בטלפון בשבת, אבל פתחתי את הטלפון והיו שתי הודעות מהירש ב-8:10. הראשונה 'אני אוהב אותך', והשנייה 'אני מצטער'. הבנתי שמשהו נורא קרה. מאז ניסיתי להתקשר ולא הייתה תשובה. לא שמעתי ממנו מאז", סיפרה אימו ל-ynet.
"ראינו תמונה שבה הוא נראה במיגונית וראינו שהוא נפצע מירי. טרוריסטים נכנסו למיגונית ירו, ופוצצו רימונים. אנחנו יודעים שהוא נפצע ביד. הטרוריסטים אמרו שכל מי שיכול ללכת יקום. הוא הלך עם חמישה צעירים נוספים, והם עלו על הטנדר של חמאס. הסימן האחרון של הטלפון שלו היה בגבול עזה".
3 צפייה בגלריה
הרש גולדברג-פולין נעדר אזרח ארה"ב שיש חשש שנחטף ל עזה
הרש גולדברג-פולין נעדר אזרח ארה"ב שיש חשש שנחטף ל עזה
הרש גולדברג-פולין
(באדיבות משפחת גולדברג-פולין)
מאז פרוץ המלחמה ביאליק מקפידה לעזור במסע ההסברה ואף לקחה חלק פעיל בקמפיין למעשן שחרור החטפים שרץ ברשת. "זה קריטי שהעולם לא ישכח את פניהם של הקורבנות התמימים", אמרה לצד תמונה של אחד מהחטופים שפרסמה.
3 צפייה בגלריה
"זה קריטי שהעולם לא ישכח"
"זה קריטי שהעולם לא ישכח"
"זה קריטי שהעולם לא ישכח"
(צילום: Gettyimages)