1 צפייה בגלריה
נת'ניאל בוזוליק
נת'ניאל בוזוליק
וולקאם. נת'ניאל בוזוליק
(צילום: אינסטגרם)
"חברים, אני בישראל כרגע", אמר השחקן האוסטרלי נת'ניאל בוזוליק ("יומני הערפד") ומי שהפך לתומך הגדול ביותר של ישראל בימי המלחמה, ל-3.2 מיליון העוקבים שלו. "דבר אחד שאני רוצה לומר זה שזה נורא קל לאנשים להכנס לרשתות החברתיות כדי לפרסם מידע מוטעה, שנאה ולתמוך בתנועה שיש לה רק מטרה אחת להכחיד את האומה. למרות כל השנאה שמופנית כלפי אותה אומה - החלטתי להגיע. החלטתי להגיע הנה כדי להראות לכם ולשאר העולם את האמת ואת המציאות של מה בדיוק קורה פה".
כבר ביומה הראשון של המלחמה ובעקבות הטבח האכזרי שביצע חמאס, בוזוליק מיהר להשמיע את דעתו ותמיכתו המוחלטת בישראל. כוכב הסדרה המצליחה הפיץ סרטונים קשים לצפייה המתעדים את ההתעללות והאכזריות של חמאס באזרחים, וכתב: "הסרטונים האלה מטרידים מאוד, אני מצטער שאני צריך לשתף תוכן ברברי ואלים, אבל מה שהכי חשוב זה שכמה שיותר אנשים יראו את זה. בפעם הבאה שמישהו יתמוך בתנועה הפרו פלסטינית, תזכרו את הסרטונים האלה, תזכרו מה שהם עשו, למען רעיון החירות".
תמיכתו של בוזוליק ריגשה את הישראלים - ואת מעריציו בפרט, והפוסטים שלו זכו לאלפי שיתופים. בין כל התגובות התומכות, בוזוליק נאלץ להתמודד עם שנאה רבה שהופנתה כלפיו לצד דיווחים על הפוסטים שלו, שבסופו של דבר הובילו להשבתת עמוד האינסטגרם שלו למספר ימים. "התומכים בחמאס דיווחו על החשבון שלי במאמץ להשתיק אותי. למה? כי מה שאני אומר הורס להם את השקרים. אתם לא יכולים להילחם באמת, אתם חייבים להשתיק אותה. ועכשיו הם מוכיחים שהם שקרנים".
אחד הסרטונים שפרסם השחקן היה של הילד הבלונדיני בן ה-6 שנראה סופג הצקות ומכות מצד פעילי חמאס וילדים עזתים. בוזוליק הראה את הסרטון לעוקביו, ואמר: "אתם רואים את הוידאו הזה, זה ילד ישראלי שנלקח בשבי לעזה ועכשיו הוא עובר התעללות על ידי ילדים פלסטינים. אם באמת תהיתם מהן פניה האמיתיות של התנועה הפלסטינית, היום ראיתם אותה. מה שקורה עכשיו בישראל זה חסר תקדים, תמונות של נשים זקנות נורות ונהרגות על ידי פלסטינים בתחנות אוטובוס נחשפו, נשים וילדים נחטפו ונגררו לעזה, ילדים נורו במיטתם בזמן השינה, 400 ישראלים נרצחו, יש מאות נעדרים ואלפים פצועים והרבה נלקחו כבני ערובה וישמשו מגן אנושי לפלסטינים בעזה".
כאמור, לפני מספר שעות נחת הכוכב בישראל ועד כה הספיק לחוות על בשרו שני סבבי מטחים לעבר המרכז, ואף להגיע לאיזור בתל אביב בו נפצעו ארבעה אנשים מפגיעה ישירה בבניין. בוזוליק העלה תמונה מהמקום וכתב: "כרגע נחתתי בתל אביב ומתקפת הטילים של חמאס מעזה ממשיכה. הבניין הזה, בלב תל אביב, נפגע לפני כשעתיים. העולם צריך לדעת את האמת ואת הקשיים שישראל נאלצת להתמודד איתם. לחמאס נגמרים המים, אבל לא הטילים. תחשבו על זה".