11 צפייה בגלריה
הנרי קאביל
הנרי קאביל
בן 40! הנרי קאביל
(צילום: Yanshan Zhang/GettyImages)
השחקן הנרי קאביל פרץ לחיינו בשנת 2002 כשגילם את דמותו של אלברט מונדגו בסרט "הרוזן ממונטה קריסטו", ולמרות שנראה שהוא לא באמת מתבגר, היום (ו') הוא חוגג את יום הולדתו ה-40 ואם זו לא סיבה לפסטיבל תמונות של הכוכב הלוהט, מה כן?

הילד השמן והפחות מוצלח

הוא נולד בשנת 1983 לקולין ריצ'רד קאביל ולמריאן דלגליש. אביו עבד כסוכן מניות ואימו הייתה עקרת בית. הנרי הוא השני מבין חמישה אחים ואת השכלתו הוא קיבל בבית הספר הפרטי של סנט מייקל. בהמשך הוא עבר ללמוד בפנימייה, שם גילה עניין במשחק והשתתף בהצגות של "גריז" ו"חלום ליל קיץ". למרות חיבתו הגדולה למשחק - הבחירה הראשונה של קאביל הייתה דווקא קריירה צבאית. בראיונות עבר סיפר כי "אם לא המשחק, הייתי הולך לשרת את המדינה שלי", אך למזלנו הטוב, זה לא קרה.
קאביל סיפר כי בילדותו נאלץ להתמודד עם הצקות בבית הספר בגלל שהיה שמן. על השינוי הגופני שלו הוא התחיל לעבוד בשנת 2001, כשקיבל את התפקיד בסרט "הרוזן ממונטה קריסטו".
"הייתי שמן. הייתי 'קאביל השמן'", סיפר השחקן בריאיון למגזין Us Weekly במאי 2013. "צלצלתי לאמא שלי ארבע פעמים ביום, הפכתי למטרה קלה". הוא הוסיף וסיפר כי בגיל 17 השיל ממשקלו 9.5 ק"ג, אז הפסיק להיות "קאביל השמן".
השחקן הוסיף ונזכר במפגש מקרי שהיה לו עם זוכה האוסקר ראסל קרואו, שהגיע לפנימייה בה למד. "הוא עמד בקמפוס וכולם עמדו בחצי עיגול ובהו בו וחשבתי לעצמי שאנחנו נראים מגוחכים, בוהים בו כאילו הוא איזה פרס. אז ניגשתי אליו ואמרתי לו 'היי, קוראים לי הנרי. אני חושב להיות שחקן. איך עולם המשחק?'. הוא ענה משהו כמו 'לפעמים זה נהדר ולפעמים זה לא. משחק זה מהנה ומשלמים יפה'. מיד לאחר מכן כולם רצו לראסל וביקשו חתימות ואני ניגשתי אליו ואמרתי לו 'רוץ'". קאביל סיפר כי זמן קצר לאחר מכן קיבל חבילה מקרואו, בתוכה היו חטיפים חולצת רוגבי ותקליטור, לצד פתק עם חתימה, עליו היה כתוב: "הנרי היקר, מסע של אלף מייל מתחיל בצעד אחד".
כמה שנים קדימה, על הסט של "איש הפלדה", שם שיחקו השניים, קאביל ניגש לקרואו ואמר לו "אני השמן שלא ביקש את החתימה שלך". לדבריו, השחקן הוותיק הביט בו במבט קר ולקח לו זמן עד שנזכר במי מדובר.
11 צפייה בגלריה
הנרי קאביל ראסל קרואו
הנרי קאביל ראסל קרואו
"אני הילד השמן שלא ביקש חתימה". ראסל קרואו וקאביל
(צילום: Don Arnold/WireImage/Gettyimages)

האיש הכי חסר מזל בהוליווד

למרות הקריירה המצליחה - במשך שנים רבות הודבק לקאביל הכינוי "האיש הכי חסר מזל בהוליווד", כיוון שהוא קיבל תשובות שליליות שוב ושוב לתפקידים גדולים - ביניהם של באטמן - נכשל באודישנים לסרטי של ג'יימס בונד ואפילו נדחה לאחר שנבחן לתפקיד סופרמן בשנת 2006. אך השחקן הנחוש לא ויתר.
בשנת 2007 הוא גילם את תפקידו של צ'ארלס בסדרה "שושלת טיודור" והפריצה הגדולה הגיעה בשנת 2013, כשנבחר לשחק את דמותו של גיבור העל סופרמן בסרט "איש הפלדה". משם הצ'אקרות שלו נפתחו: בשנת 2015 שיחק בסרטו של גאי ריצ'י "שם קוד מ.ל.א.ך", ב-2018 שיחק בסרט "משימה בלתי אפשרית: התרסקות" לצידו של טום קרוז - ואולי זה לא כל כך נורא שלא יצא לו להשתתף בסדרת "ג'יימס בונד". בכל זאת, בשנת 2020 נבחר לשחק את דמותו של שרלוק הולמס בנטפליקס - שזה לא פחות טוב.
"הוא אולי נחשב לשחקן הכי חסר מזל בהוליווד בעבר, אבל היום - כל פרויקט שקאביל נוגע בו הופך לענק. האיש הכי חסר מזל הפך להיות הגבר הכי נחשק והשחקן הכי מבוקש", סיכמו אתר koimoi. "הוא הגיע רחוק בקריירה שלו - וזה עוד לא הסוף". ואם כבר שחקן מבוקש, רק נציין שחשבון העובר ושב שלו עומד על 50 מיליון דולר. מכובד מאוד.
11 צפייה בגלריה
הנרי קאביל
הנרי קאביל
למי קראתם חסר מזל?
(צילום: Theo Wargo/GettyImages)

פושט את מדי גיבור העל

השחקן הבריטי גילם את דמותו של סופרמן בין השנים 2013-2022, אך בחודש דצמבר האחרון פורסם כי הגיע זמנו לתלות את החליפה של גיבור העל. בהודעה שהעלה קאביל לאינסטגרם שלו, סיפר על פגישתו עם המנכ"ל השותף החדש של די-סי, ג'יימס גאן, שבישר לו על התוכניות של האולפנים לעתיד - כשהוא, כאמור, לא חלק מהן.
"אחרי הכול לא אחזור כסופרמן", כתב. "אחרי שהתבקשתי על ידי האולפנים להכריז על חזרתי באוקטובר, לפני העסקתם (של גאן והמנכ"ל השותף הנוסף פיטר ספראן), החדשות הללו לא קלות, אבל אלו החיים. ריענון הקאסט הוא משהו שקורה. אני מכבד את זה. לג'יימס ולפיטר יש יקום לבנות. אני מאחל להם ולכל אלו שמעורבים בפרויקט הזה רק הצלחה".
"המעריצים אולי ירצו להתאבל מעט", הוסיף קאביל, "אבל סופרמן עדיין נמצא בסביבה. זמני ללבוש את הגלימה חלף, אך מה שסופרמן מייצג לא יחלוף לעולם. זה היה כיף לעשות את המסע הזה איתכם, קדימה ולמעלה".
ימים ספורים לאחר ההודעה הבהיר גאן כי קאביל לא פוטר. "חשוב לומר זאת. הנרי פשוט לא נשכר להיות סופרמן". ובכן, אם זה לא מעיד על פיטורים, מה כן?
"אני אוהב את הנרי, אני חושב שהוא בחור נהדר", המשיך המנכ"ל והשותף החדש: "אבל הסופרמן הזה הוא לא הנרי, מכמה סיבות". עם זאת, גאן הדגיש כי "הייתה לנו פגישה נהדרת, אנחנו מעריצים גדולים שלו ודיברנו על מספר אפשרויות מרגשות לשיתופי פעולה בעתיד".
11 צפייה בגלריה
הנרי קאביל
הנרי קאביל
פושט את מדי גיבור העל
(צילום מסך)

גוף הפלדה של המכשף

בריאיון שהעניק למגזין People לפני שנתיים, סיפר קאביל על הדיאטה הקפדנית שאימץ כשגילם את סופרמן ואז לצילומי "המכשף" בנטפליקס - והפכה לשגרת חיים. "כרגע, כשאין לי סצנות ללא חולצה, התזונה שלי היא יותר תחזוקה. ארוחת הבוקר שלי כוללת גבינה עם חצי כוס שיבולת שועל ופירות יער מעורבבים עם מים, בתוספת שתי ביצים, ופרוסות פילה בקר". שיתף השחקן. "שלוש שעות לאחר מכן אלה יהיו 170 גרם של חזה עוף עם אורז לבן ולאחר שלוש שעות שוב 170 גרם חזה עוף עם אורז. שלוש שעות לאחר מכן זה יהיה 141 גרם פילה בקר עם בטטה". לא נשמע מלהיב, אבל ניחא.
עוד הוסיף קאביל כי יש לו יום אחד בשבוע שהוא יכול "לחטוא" בו, צ'יט דיי, לו הוא מצפה במשך כל השבוע - וכנראה כמעט תמיד יסתיים במגש פיצה.
11 צפייה בגלריה
הנרי קאביל
הנרי קאביל
הנרי קאביל מתוך צילומי "המכשף"
(צילום מסך)
אגב, השגרה הקפדנית של השחקן על תזונה הגיעה לאחר שבאחד האודישנים לסדרת סרטי ג'יימס בונד נאמר לו שאין לו גוף מתאים להופיע בלי חולצה.
חובבי סדרת הלהיט של נטפליקס "המכשף", זכו לראות את קאביל לא פעם בסצנות לוהטות בלי חולצה, אך באותם הימים - מספר השחקן, הוא עשה דיאטות איומות שגרמו לו להתייבש - בעיקר כדי להיראות טוב בלי חולצה. קאביל סיפר כי הוא ויתר לחלוטין על שתיית מים במשך כמה ימים כדי להפוך את עורו לדק יותר - כדי שייצמד ויבליט את השרירים. "זה נשמע לא בריא, אני יודע, אבל זה לא שלא שתיתי בכלל מים במשך שלושה ימים. שתיתי מעט", הסביר בריאיון ל-The Graham Norton Show. "ביום הראשון שתיתי ליטר וחצי, ביום השני חצי ובשלישי לא שתיתי בכלל". ביום הרביעי צילם קאביל את הסצנה בלי החולצה, ולאחר מכן הודה: "הייתי האדם האומלל ביותר על כדור הארץ".
11 צפייה בגלריה
המכשף
המכשף
האימונים השתלמו בסוף
(באדיבות Netflix)

מעדיף לחזור לאקסית - רק שלא יקראו לו אנס

הסיבה הפומבית שניתנה לפיטוריו של קאביל היא הרצון למצוא שחקן צעיר יותר מכיוון שהסרט מתמקד בחייו המוקדמים יותר של סופרמן. אבל מאחורי הקלעים השמועות סיפרו כי הסיבה האמיתית לפיטוריו היא הערותיו על נשים ועל תנועת METOO#.
"אני חושב שצריך לחזר אחרי נשים - לרדוף אחרי נשים, אבל אולי אני מיושן", אמר בריאיון למגזין GQ בשנת 2018. "זה מאוד קשה לעשות את זה עם כל הכללים החדשים כי אז זה כזה 'טוב, אני לא רוצה לעלות ולדבר איתה כדי שלא יקראו לי אנס או משהו' אז אני אומר לעצמי 'תשכח מזה' - ואז אני מתקשר לאקסית שלי במקום וחוזר למערכת יחסים שמעולם לא עבדה, אבל זה הרבה יותר בטוח מלהפיל את עצמי לאש הגיהנום כי אני דמות ציבורית ואם אני אפלרטט עם מישהי - מי יודע מה הולך לקרות".
הריאיון של קאביל שם אותו על המוקד והוא קיבל תגובות זועמות על ההתבטאות הלא נאותה. ימים לאחר מכן הוא נאלץ לפרסם הצהרה פומבית והתעקש כי ימשיך להעניק לנשים את הכבוד המגיע להן. "חוסר רגישות ממש לא הייתה הכוונה שלי".
11 צפייה בגלריה
הנרי קאביל
הנרי קאביל
מפחד שיקראו לו אנס
(צילום: Bryan Bedder/GettyImages)

האהבות, הפרידות והפפראצי שבדרך

ואם כבר העדפה לחזור לאקסית, זה רק הגיוני שנקדיש את החלק הבא לחייו הרומנטיים של השחקן בן ה-40 - שטרם עמד מתחת לחופה (או אמר I DO בפני הכומר).
בשנת 2009 נקשר שמו של קאביל לאלן וויטאקר - רוכבת סוסים מקצועית. זה לקח שנתיים אך לבסוף השחקן כרע ברך והציע נישואים. "לא האמנתי שהוא הציע לי להתחתן איתו", אמרה וויטאקר בריאיון ל"טלגרף" במאי 2011. למרות ההתרגשות הרבה, השניים נפרדו שנה לאחר מכן וביטלו את האירוסים.
זמן קצר לאחר הפרידה הוא מצא נחמה בזרועותיה של השחקנית ג'ינה קארנו. "היא סוף-סוף מצאה מישהו שיכול להתמודד איתה", סיפר מקורב לשחקנית. "היא אומרת שיש ביניהם משהו טוב". לצערם של השניים היו כמה פרידות במהלך הקשר אך בדצמבר 2014 הם נפרדו סופית.
הבאה בתור הייתי כוכבת "המפץ הגדול" קיילי קווקו. השניים יצאו במשך עשרה ימים בלבד אך במהלך אותם ימים הספיקו לככב לא פעם במדורי הפפראצי. "הנרי תמיד רצה לצאת עם קיילי", סיפר מקורב לשחקן למגזין Us Weekly. "הדברים התחממו מהר מאוד - ואז מיד הצטננו. אבל הם עדיין חברים טובים". קווקו מצידה סיפרה כי עד שפגשה את סופרמן - אף צלם פפראצי לא חשב לצלם אותה ולעקוב אחריה. "אני בתעשייה כבר 20 שנה ותמיד יכולתי ללכת לכל מקום, לעשות הכל ולא היו תמונות שלי. הכל השתנה כשהכרתי את הנרי", סיפרה בריאיון ל"קוסמופוליטן" בשנת 2014.
11 צפייה בגלריה
הנרי קאביל קיילי קווקו
הנרי קאביל קיילי קווקו
רדופים על ידי הפפראצי. קאביל וקיילי קווקו
(צילום: Splashnews)
אחרי קווקו הגיעה טארה קינג הצעירה מקאביל ב-13 שנה. השניים החלו לצאת בפברואר 2016 ואפילו הגיעו יחד למסיבת האוסקר של Vanity Fair. הביקורת על פער הגילים לא איחרה להגיע, אבל לשניים זה לא הפריע. "אנשים אומרים שגיל זה רק מספר. אבל הרבה פעמים זה לא רק מספר, זה למעשה סימן אמיתי לבגרות של מישהו - אבל במקרה הזה טארה פנטסטית", אמר קאביל למגזין ELLE ודקה אחרי זה נפרד ממנה.
בשנת 2017 החל קאביל לצאת עם לוסי קורק - פעלולנית אותה פגש על הסט של "משימה בלתי אפשרית - התרסקות". השניים יצאו יחד במשך שנה ונפרדו.
11 צפייה בגלריה
הנרי קאביל טארה קינג
הנרי קאביל טארה קינג
פער הגילים לא הפריע. קאביל וטארה קינג
(צילום: Karwai Tang/Gettyimages)
באפריל 2021 ואחרי גל של שמועות (גם על נטייתו המינית), אישר השחקן שהוא במערכת יחסים עם נטלי ויסקוסו. הוא פרסם באינסטגרם תמונה של השניים משחקים שח-מט וכתב: "אהובתי היפה והמבריקה, נטלי, מנצחת אותי".
בחודש אוקטובר האחרון השניים עשו את הופעת הבכורה שלהם על השטיח האדום יחד - כשהגיעו להקרנת הבכורה של "אנולה הולמס 2".
11 צפייה בגלריה
הנרי קאביל נטלי ויסקוסו
הנרי קאביל נטלי ויסקוסו
מאוהבים. קאביל ונטלי ויסקוסו
(צילום: Axelle/Bauer-Griffin/Gettyimages)
אז מי זו אותה ויסקוסו מסתורית שפלסה את דרכה לליבו של הסופרמן הכי חתיך שהמסך ידע מימיו? כשהייתה בת 15 השתתפה בסדרת טלוויזיה של MTV, במהלכה תכננה את חגיגות הסוויט סיקסטין שלה. היא התגוררה בבית ששוויו היה מוערך ב-5 מיליון דולר, נסעה ברחבי העיר בבנטלי ולעיתים החליפה לפרארי של אביה. בבגרותה עברה להתגורר בקליפורניה והייתה בעברה סגנית באולפני הטלוויזיה והדיגיטל Legendary Entertainment, נכון, אותם אולפנים שהפיקו את הסרט "איש הפלדה" בכיכובו של קאביל.
"אני כל כך גאה בך הנרי", כתבה ויסקוסו בחשבון האינסטגרם שלה בנובמבר 2021, בתגובה לכתבת השער שלו למגזין "הוליווד ריפורטר". "אתה באמת האיש הכי גדול ומוכשר שהכרתי אי פעם. אני כל כך גאה עד כדי כך שאני בוכה". הנרי, גיל 40 זה אחלה טיימינג לשלוף טבעת, רק אומרים.
11 צפייה בגלריה
הנרי קאביל
הנרי קאביל
גם אנחנו גאים בך, מאמי
(צילום מסך)