5 צפייה בגלריה
קת'רין זיטה ג'ונס מייקל דאגלס
קת'רין זיטה ג'ונס מייקל דאגלס
22 שנים של נישואים זוהרים. קתרין זיטה ג'ונס ומייקל דאגלס
(צילום: GettyImages)
אחד מהפאוור קאפלז הגדולים והנוצצים של הוליווד חגג בסוף השבוע האחרון יום נישואים: מייקל דאגלס (78) וקתרין זיטה ג'ונס (53), חגגו ביום שישי האחרון 22 שנים לנישואיהם. כמובן שהם דאגו לציין זאת ברשתות החברתיות: דאגלס הקדיש לאשתו פוסט אינסטגרם עם תמונה מיום חתונתם בו כתב: "יום נישואים שמח לקת'רין יקירתי. אני אוהב אותך כל כך", והיא כתבה לו בתגובה "אני אוהבת אותך". אתמול (שבת) היא השיבה לו בפוסט משלה בו כתבה: "22 שנים פלוס יום אחד. הכל נמצא בפרטים הקטנים. אני אוהבת אותך מותק, יום נישואים שמח".
בשבוע שעבר הייתה לזיטה ג'ונס הזדמנות לדבר קצת על דאגלס ועל נישואיהם, בבכורת הסדרה החדשה "וונסדיי" שבה היא מככבת, אשר תעלה בנטפליקס בהמשך השבוע. בסדרה, שעוקבת אחרי קורות משפחת אדאמס וכפי שאפשר להבין משמה – בעיקר אחרי מעללי הבת וונסדיי (בגילומה של ג'נה אורטגה), זיטה ג'ונס נכנסת לדמותה של מורטישה אדאמס – ולפי הביקורות המוקדמות, עושה ממנה מטעמים. ומי שמכיר את המשפחה האייקונית והגרוטסקית בוודאי יודע שבעלה של מורטישה, גומז אדאמס, הוא ממש לא כוכב הוליוודי זוהר דמוי דאגלס.
זטה ג'ונס הגיעה לפרמיירה שנערכה בלוס אנג'לס ללא דאגלס אבל בליוויו של בנה הבכור דילן ובריאיון למגזין OK! אמרה על אביו ובעלה מזה 22 שנים: "היה לי מזל גדול. אני מודה כל יום לכוכבים על כך שבחרתי באיש הנכון. הוא בעל נפלא, הוא אבא נפלא, במקרה הוא גם שחקן נפלא, אבל עבורנו הוא רק מייקל".
5 צפייה בגלריה
קת'רין זיטה ג'ונס דילן דאגלס
קת'רין זיטה ג'ונס דילן דאגלס
"עבורנו הוא רק מייקל". זיטה ג'ונס ובנה דילן דאגלס
(צילום: GettyImages)
לבני הזוג יש שני ילדים (בעוד שלדאגלס יש בן נוסף מאשתו הראשונה, קמרון בן ה-43) – בנם הבכור דילן נולד 3 חודשים לפני חתונתם ובתם הצעירה קאריס נולדה 3 שנים לאחר מכן. זטה ג'ונס מודה שלעיתים היא מסרבת להאמין כמה זמן עבר אבל מול עיניה ניצב בנם הבוגר שמהווה הוכחה ניצחת: "קשה לי להאמין שעברו כבר 22 שנים. אבל כשאני מסתכלת על דילן אני אומרת 'כן, 22 שנים, זה הגיוני'".
בני הזוג הכירו בשנת 1996, כשדאגלס, אז בן 52, היה אחד הכוכבים הגדולים בעולם (וכמו כן - נשוי, אבל פרוד מאשתו) וזטה ג'ונס בת ה-27 - כמעט מחצית מגילו, הייתה שחקנית לא מאוד מוכרת אבל כבר החלה לבסס את עצמה בתור כוכבת עולה.
השידוך נעשה בעזרת חברם המשותף אנטוניו בנדרס, שלצידו היא כיכבה אז בסרט "המסכה של זורו": "נפגשנו בפסטיבל סרטים ב-1996. אמרו לי שמייקל דאגלס רוצה לפגוש אותי. הייתי קצת לחוצה מכיוון שלא ידעתי למה הוא רוצה להיפגש איתי", היא סיפרה ללארי קינג בשנת 2001. ובכן, התעלומה נפתרה במהרה לאחר שדאגלס ביקש מג'ונס להתיישב לצידו בארוחת הערב בה השניים נכחו ולא התמהמה לפני שבישר לה שהוא יהיה אבי ילדיה יום אחד. ג'ונס מספרת שהיא לא השתעשעה מהביטחון המופרז של הכוכב והשיבה: "שמעתי וקראתי עליך הרבה, ואני חושבת שזה הזמן להגיד לך לילה טוב".
לאחר מכן הוא שלח לה פרחים כאות התנצלות והם הפכו לידידים טובים. "תשעה חודשים לאחר מכן עדיין היו לנו שיחות ארוכות בטלפון, נפגשנו לארוחות ערב נהדרות ושאלתי את עצמי כל הזמן 'למה אנחנו לא ביחד?'" היא סיפרה.
5 צפייה בגלריה
קת'רין זיטה ג'ונס מייקל דאגלס
קת'רין זיטה ג'ונס מייקל דאגלס
התחיל איתה ברגל שמאל
(צילום: GettyImages)
הם הפכו לזוג באופן רשמי והוא הציע לה נישואים בערב השנה החדשה של 1999 בעזרת טבעת יהלום בשווי מיליון דולר. יחד עם זאת, לחתונה עצמה הם נאלצו להמתין קרוב לשנתיים, מכיוון שדאגלס היה בעיצומו של הליך גירושים ארוך מאשתו הראשונה.
דאגלס ואשתו דאז דיאנדרה לוקר נישאו בשנת 1977, כשהוא היה בן 32 והיא בת 19 בלבד. הם נפרדו בשנת 1995 והשמועות טענו שהסיבות לפרידה היו הבגידות של הכוכב ואהבתו הרבה מדי לשתייה החריפה. בהסכם הגירושים היא קיבלה מדאגלס 45 מיליון ושתיים מאחוזותיהם, מה שנחשב בזמנו לאחד הסכומים הגבוהים ביותר בהסכם מהסוג הזה.
ברגע שההסכם נחתם, דאגלס וזיטה ג'ונס לא בזבזו זמן: הם נישאו ב-18 בנובמבר 2000, זמן קצרצר לאחר שהוא הפך לגרוש באופן רשמי. כיאה למעמדם של השניים, החתונה זכתה לסיקור ועניין רב ובטקס נכחו חברים מפורסמים כמו טום הנקס, וופי גולדברג, אנתוני הופקינס וגולדי הון.
עם או בלי קשר לזוגיות הנוצצת, הקריירה של זיטה ג'ונס פרחה באותן השנים והגיעה לשיאה בשנת 2003, כשקיבלה אוסקר על משחקה בסרט "שיקגו". הטקס נערך בזמן שהייתה בהיריון עם בתם, ועל הבמה היא אמרה: "קשה לי להתמודד עם כל זה בזמן שההורמונים שלי כל כך לא בשליטה. לבני דילן שצופה בי בבית ולבעלי שאני אוהבת, אני חולקת את הפרס הזה איתכם".
מאז תחילת העשור הקודם דאגלס התמודד עם בעיות בריאותיות שונות, בראשן סרטן הלשון בו חלה בשנת 2010. הוא סיפר בתחילה שמדובר בסרטן הגרון, אבל חשף כמה שנים לאחר מכן את האמת וטען שחשב שסביב סרטן הלשון יש יותר מדי אסוציאציות שליליות (כמו פגיעה ביכולת הדיבור) וחשש לאבד תפקידים.
ג'ונס אמרה אז: "הדבר שהכי קשה הוא לראות את העייפות שלו, בגלל שמייקל אף פעם לא היה עייף. אם יש משהו שיש לו תמיד, זה כוח". דאגלס אמר שהוא נחוש לנצח את המחלה ואכן התגבר עליה. כשנה לאחר מכן סיפר: "אני מרגיש טוב, הגידול נעלם ואני נבדק על בסיס חודשי".
לאחר פרוץ הקורונה הוא גם סיפר: "הופתעתי מכמות האנרגיה שאבדה לי. והזיכרון לטווח ארוך שלי בסדר, אבל הזיכרון לטווח הקצר, הרבה פחות. אני בודק את זה".
5 צפייה בגלריה
מייקל דאגלס
מייקל דאגלס
רק בריאות! מייקל דאגלס
(צילום: GettyImages)
למרבה ההפתעה, השניים נפרדו בשנת 2013 לזמן קצר, אך המשבר התגלה כזמני וכנראה לא דרמטי במיוחד, שכן הם שבו אחד לשנייה כמה חודשים לאחר מכן. בשנת 2015 דאגלס אמר: "אני מטורף עליה. לכל זוג יש את התקופות הקשות שלו. הבעיה היחידה היא שזה לעיני הציבור ויש יותר חשיפה מאשר לזוגות אחרים. אבל אנחנו חזקים יותר מאי פעם".
באותה שנה השניים אף ביקרו בישראל, ודאגלס (בנו של השחקן היהודי המנוח קירק דאגלס) קיבל את פרס "בראשית" (שבצדו פרס כספי בסך מיליון דולר), אשר הוענק לו "בזכות הישגיו המקצועיים וזיקתו למורשת היהודית ולמדינת ישראל".
5 צפייה בגלריה
קת'רין זיטה ג'ונס מייקל דאגלס
קת'רין זיטה ג'ונס מייקל דאגלס
לחיי עוד הרבה שנים ביחד!
(צילום: GettyImages)