14 צפייה בגלריה
מילה קוניס
מילה קוניס
עשור חדש. מילה קוניס
(צילום: AP)
מילה קוניס הייתה רק בת 14 כשהתקבלה לתפקיד שבזכותו התפרסמה בקומדיית הלהיט "מופע שנות ה-70". הנערה הצעירה ההיא כבר לא כל כך צעירה: היום (ב') היא חוגגת את יום הולדתה ה-40, כשהיא אשת משפחה ונשואה לכוכב גדול אחר, אשטון קוצ'ר, וביחד הם מרכיבים את אחד הזוגות הפוטוגניים והמשעשעים בהוליווד.
שמה המקורי של קוניס היה מילנה - היא נולדה בשנת 1983 באוקראינה הסובייטית למשפחה יהודית: סביה היו ניצולי שואה שרוב בני משפחתם נספו במחנות ההשמדה, אמה הייתה מורה לפיזיקה ומנהלת חנות תרופות ואביה מהנדס מכונות.
משפחתה, כמו שאר הקהילה היהודית במדינה, סבלה מרדיפות אנטישמיות וקוניס סיפרה בריאיון לאתר The Sun: "לאחת מחברותיי ציירו צלבי קרס על התיק והמחברות. זו מדינה שלא רוצה אותך כיהודי".
14 צפייה בגלריה
מילה קוניס
מילה קוניס
איזו חמודה! מילה קוניס
(צילום מסך)
14 צפייה בגלריה
מילה קוניס
מילה קוניס
(צילום מסך)
כשהייתה בת שבע החליטו הוריה לנסות למצוא בית טוב יותר, ועברו ללוס אנג'לס, עם מעט מאוד רכוש אבל הרבה תקווה: "ההורים שלי רצו שיהיה לנו עתיד, ובתקופה ההיא בברית המועצות לא היה עתיד. כל מה שהורשינו לקחת איתנו היה 250 דולר. ההורים שלי ויתרו על עבודות טובות ועל התארים שלהם", סיפרה.
קוניס, שעלתה אז לכיתה ב', הגיעה לבית הספר החדש שלה כשהיא דוברת רוסית בלבד ובלי לדעת מילה באנגלית. "הדחקתי את התקופה הזו לחלוטין. אמא שלי סיפרה לי שבכיתי בלי הפסקה. לא הכרתי את האנשים, את המנהגים, את השפה ואת החברה. תאר לך מה זה להיות עיוור וחירש בגיל שבע, ככה בערך הייתה ההרגשה", סיפרה בריאיון.
14 צפייה בגלריה
מילה קוניס
מילה קוניס
"הדחקתי את התקופה הזו לחלוטין, בכיתי בלי הפסקה"
(צילום מסך)
כדי לנסות לעזור לבתם להשתלב, רשמו אותה הוריה לחוג למשחק – ולא רק שהוא סייע לה למצוא את מקומה, הוא לגמרי שינה את חייה. באותו חוג הבחינה בה סוזן קרטיס, סוכנת שחקנים שזיהתה בה פוטנציאל. היא לקחה את קוניס בת ה-10 תחת חסותה ושלחה אותה לאודישן לפרסומת לברבי. זה היה האודישן הראשון שקוניס עשתה אי פעם - והיא קיבלה את התפקיד.
אם מישהו חשב שמדובר רק במזל של מתחילים, קוניס העמידה אותו על טעותו כי היא הפכה די מהר לשחקנית עסוקה מאוד עם שרשרת ארוכה של תפקידים, החל מתפקידי אורח בסדרות כמו "ימי חיינו", הרקיע השביעי" ו"משמר המפרץ" ועד סרטים כמו "סנטה עם שרירים" לצידו של המתאגרף האלק הוגן, סרט ההמשך של "מותק, הילדים התכווצו", ו"ג'יה", שם גילמה את הדמות ששיחקה אנג'לינה ג'ולי בצעירותה.
באופן אירוני, דווקא לתפקיד של ילדה יהודייה שעוברת מרוסיה לארה"ב – היא לא התקבלה.
14 צפייה בגלריה
מילה קוניס
מילה קוניס
ההצלחה הגיעה מיד
(צילום מסך)
הפריצה הגדולה שלה הגיעה עם הסדרה "מופע שנות ה-70", שעבור ההזדמנות להיבחן אליה, קוניס בת ה-14 סילפה מעט את האמת ואמרה למפיקים שבקרוב ימלאו לה 18 – רק לא אמרה עד כמה בקרוב. בסופו של דבר המפיקים למדו על גילה הצעיר אבל היא כבר הספיקה לכבוש את ליבם והם לא רצו לוותר עליה.
הסדרה שודרה החל משנת 1998 במשך שמונה עונות ושם היא כמובן הכירה את מי שיהפוך להיות בעלה ואבי ילדיה, אשטון קוצ'ר. הדמויות שלהם היו גם זוג בסדרה, אבל עד שהמציאות תחקה את הבדיון ייקח עוד כמה שנים טובות.
14 צפייה בגלריה
מילה קוניס ואשטון קוצ'ר מתוך "מופע שנות ה-70"
מילה קוניס ואשטון קוצ'ר מתוך "מופע שנות ה-70"
מילה קוניס ואשטון קוצ'ר מתוך "מופע שנות ה-70"
(צילום: AP)

כמעט היהודייה הכי סקסית

בינתיים הרזומה שלה התמלא בשלל תפקידים, על המסך הגדול דווקא – "קח את זה כמו גבר", "ברבור שחור", "ידידים פלוס", "ארץ אוז" ו"אמהות רעות" הם רק חלק קטן מהעשייה הקולנועית שלה, בעוד שבטלוויזיה היא מדובבת כבר 20 עונות את דמותה של מג גריפין בסדרה המצוירת "איש משפחה" וכיכבה לאחרונה גם בסרט "הנערה הכי בת-מזל בעולם" של נטפליקס.
היא גם מצאה את עצמה מככבת בכמה וכמה דירוגים של הנשים הכי סקסיות בעולם, ואפילו קטפה את המקום הראשון ב-2012 במצעד שערך מגזין "אסקווייר". כשמגזין "קומפלקס" ערך שנה קודם לכן את מצעד "50 הנשים היהודיות הלוהטות בתבל", הוא דירג אותה במקום השני, לפני בר רפאלי, נטלי פורטמן וגווינת' פלטרו. הזוכה שלהם אגב הייתה אסתי גינזבורג.
ושלא תחשבו שהיא מככבת רק במצעדים שמתבססים על מראה – בשנה שעברה בחר בה מגזין Time לאחת הנשים המשפיעות בעולם בזכות ארגון הצדקה שהקימו היא וקוצ'ר למען תושבי אוקראינה, וגייסו בעזרתו עשרות מיליוני דולרים.
14 צפייה בגלריה
מילה קוניס
מילה קוניס
לא רק לוהטת, אלא גם משפיעה
(צילום: AP)

הצעה שאי אפשר לסרב לה

לפני שקוצ'ר נכנס לתמונה באופן רומנטי, קוניס הייתה בת זוגו של השחקן מקולי קאלקין במשך שמונה שנים. באופן מתבקש היו הרבה שמועות על אירוסים וחתונה מתקרבת, אבל בסופו של דבר הם נפרדו בשנת 2010 מבלי שלקחו את הזוגיות לשלב הבא. וכנראה שטוב שכך, כי מעט אחרי הפרידה שלהם, נוצר לו אחד הפאוור קאפלז החמודים והחביבים בהוליווד.
14 צפייה בגלריה
מילה קוניס מקולי קאלקין
מילה קוניס מקולי קאלקין
האקס המיתולוגי. קוניס ומקולי קאלקין
(צילום: Ethan Miller\Getty Images)
אבל רגע לפני שזה קרה קוניס יצאה לדייט פטריוטי: בשנת 2011 הזמין אותה חייל אמריקני ששירת באפגניסטן להיות בת הזוג שלו בנשף שנערך בבסיס חיל הנחתים בצפון קרוליינה לציון 236 שנים להקמת החיל.
החייל, סקוט מור, הציע לה להתלוות אליו בסרטון יוטיוב שהפך כצפוי לוויראלי: "קחי רגע לחשוב על זה ותחזרי אליי. ביי בינתיים", אמר לה בווידיאו. היא כמובן לא יכלה לסרב לבקשה שכזו, זרמה עם ההצעה ויצאה איתו לאירוע.

ג'קי וקלסו לנצח

קוניס וקוצ'ר נפגשו כאמור על סט הצילומים של "מופע שנות ה-70" כשהיא הייתה בת 14 והוא כבר בן 20. מצד אחד אפשר להגיד - אל דאגה, יחלפו 15 שנים עד שהרומנטיקה תפרח ביניהם במציאות ואז הפרש הגילים יהיה כבר יותר לגיטימי. מצד שני, בסדרה הם גילמו זוג כך שקוניס הצעירה מצאה את עצמה בכמה סיטואציות אינטימיות למדי עם קוצ'ר הבוגר, למשל הנשיקה הראשונה שלה.
"הייתי מאוד לחוצה והרגשתי לא בנח. הוא היה כל כך חמוד והייתי ממש דלוקה עליו", סיפרה קוניס למגזין People. קוצ'ר מצידו, כלל לא ידע שהוא הראשון שלה: "לא היה לי מושג וטוב שכך, אחרת הייתי מרגיש הרבה אחריות ובמילא הייתי לחוץ. היא דווקא הייתה רגועה והיה נראה שהיא כבר עשתה את זה אלפי פעמים. אני הייתי זה עם פרפרים בבטן".
14 צפייה בגלריה
מילה קוניס ואשטון קוצ'ר מתוך "מופע שנות ה-70"
מילה קוניס ואשטון קוצ'ר מתוך "מופע שנות ה-70"
היה הנשיקה הראשונה שלה. קוניס וקוצ'ר מתוך "מופע שנות ה-70"
(צילום: AP)
כן, יש משהו רומנטי בכך שהנשיקה הראשונה של קוניס הייתה עם בעלה לעתיד. ובכל זאת, הפרש הגילים עדיין מעורר אי נוחות. אבל כאמור, במציאות הזוגיות שלהם קרמה עור וגידים הרבה אחרי שהסדרה הסתיימה – רק בשנת 2012. דברה ג'ו רופ שכיכבה לצידם בסדרה, סיפרה שבמפגש איחוד שנערך בין הקאסט הייתה לה הרגשה שעומד לקרות משהו ביניהם: "הסתכלתי עליהם מהצד וראיתי ניצוץ ביניהם. ממש היה ברור לי".
קוצ'ר היה אז גרוש טרי מדמי מור אחרי שמונה שנות נישואים, וקוניס כאמור יצאה מקשר ארוך עם מקולי קאלקין. הם נפגשו שוב בטקס גלובוס הזהב וקוניס סיפרה: "הבחנתי בגבר יפהפה שעמד עם הגב אליי. חשבתי לעצמי שהוא נראה חתיך וכשהוא הסתובב אליי הבנתי שזה קוצ'ר. חשבתי לעצמי כמה מוזר זה שבחנתי אותו והתברר שזה מישהו שהכרתי שנים".
המפגש המחודש הוליד דייט ראשון ושני, ועדיין הם לא מיהרו להפוך את הזוגיות לרשמית: "רצינו להיות קלילים, לעשות כיף ביחד. שנינו היינו רווקים, סמכנו אחד על השנייה, הכל היה נהדר", היא סיפרה. הקלילות הפכה די מהר למשהו רציני, כשקוניס הבינה שהיא מפתחת רגשות לקוצ'ר: "זה היה כמו אגרוף בבטן, ממש בין לילה. אמרתי לו, ' ממש אכפת לי ממך. אני לא רוצה להרוס את זה אז אני אתרחק לפני שזה יהפוך להיות יותר מדי. יום אחרי זה הוא הגיע אליי ואמר לי 'תעברי לגור איתי'. הסכמתי".
14 צפייה בגלריה
התחילו קלילים, הפכו לרציניים
התחילו קלילים, הפכו לרציניים
התחילו קלילים, הפכו לרציניים
(צילום: gettyimages)
הם התארסו כשנתיים לאחר מכן, אבל רק אחרי שקוצ'ר קיבל את ברכתו של אביה: "היה חשוב לאשטון לכבד את הוריה ולשמור על המסורת. הוא לוקח את זה ברצינות ורצה לעשות את זה כמו שצריך", אמר אחד ממקורביו.
הם לא בזבזו זמן בהקמת משפחה – שמונה חודשים לאחר מכן, באוקטובר 2014, נולדה בתם הבכורה וויאט איזבלה. החתונה התקיימה כשנה לאחר מכן, ביולי 2015, ובשנת 2016 נולד בנם, דימיטרי פורטווד.
14 צפייה בגלריה
מילה קוניס אשטון קוצ'ר
מילה קוניס אשטון קוצ'ר
קוניס ובתה וויאט איזבלה
(צילום: Backgrid)
14 צפייה בגלריה
מילה קוניס אשטון קוצ'ר
מילה קוניס אשטון קוצ'ר
קוצ'ר והבן הצעיר דימיטרי פורטווד
(צילום: Backgrid)
מאז, בניגוד לזוגיות הרעועה של דמויותיהם בסדרה, זו של קוניס וקוצ'ר דווקא נראית יציבה ביותר למרות שגם הם התמודדו פה ושם עם שמועות על פרידה שמיהרו להכחיש בהומור – קוצ'ר פרסם באינסטגרם כותרת שבישרה על המשבר הזוגי לכאורה, ושאל את קוניס: "מותק, מה זה? מה קורה?". היא השיבה: "זה נגמר בינינו", והוא ענה: "אוי לא, מה נעשה עכשיו?".
בשנים האחרונות הם חזרו לשתף פעולה על המרקע: ב-2021 עשו ביחד פרסומת לצ'יטוס ששודרה במהלך הסופרבול, וקוניס התבדחה: "עשינו אותה כדי לקבל קצת הפסקה מהילדים" ובשנה שעברה הם חזרו למקורות והתארחו ב"מופע שנות ה-90", סדרת ההמשך של זו שבה נפגשו.
למרות התדמית הנקייה שלהם הם לא חמקו משערוריה אחת מרכזית - שקשורה באופן משעשע דווקא לניקיון (ודי מטופשת יש להודות): לפני כשנתיים הם זכו לכותרות לא מחמיאות במיוחד אחרי שהודו בפודקאסט של דקס שפרד שהם מקלחים את ילדיהם רק כשממש אין ברירה.
"כשהייתי ילדה קטנה, לא היו לנו מים חמים, אז לא התקלחתי הרבה. ועכשיו עם הילדים שלי, אני לא רוחצת אותם כל יום. לא הייתי מההורים שמקלחים את התינוקות שלהם", אמרה קוניס וקוצ'ר הוסיף: "ככה זה עובד – אם אתם רואים עליהם את הלכלוך, תנקו אותם. אחרת, אין טעם".
14 צפייה בגלריה
מילה קוניס אשטון קוצ'ר
מילה קוניס אשטון קוצ'ר
מתרחצים רק כשממש חייבים
(צילום: Backgrid)
אחרי שדבריהם זכו לביקורת רבה מצד הגולשים והתקשורת, בני הזוג הגיבו לכך בדרך החביבה עליהם – בהומור. הם פרסמו סרטון שבו הם מקלחים את ילדיהם וקוצ'ר נוזף בקוניס: "את שמה מים על הילדים? את מנסה להמיס אותם? זה מגוחך!" אבל זה לא נגמר כאן, הווידוי שלהם גרר דיון נרחב בהוליווד מצד כוכבים אחרים ששיתפו גם הם את הרגלי הרחצה שלהם ושל ילדיהם: ג'ייק ג'ילנהול למשל סיפר שהוא מזדהה וממעיט במקלחות בעד שדוויין ג'ונסון מבזבז את המים שקוניס וקוצ'ר חוסכים - ומתקלח כמה פעמים ביום.
הם גם לא מפחדים לצחוק אחד על השנייה – כשקוצ'ר וריס וויתרספון הצטלמו ביחד בבכורת סרטם המשותף "אצלך או אצלי", התמונות יצאו די מוזרות ונראה ששניהם לא ממש הרגישו בנוח אחד עם השנייה. קוצ'ר הסביר אחר כך בריאיון: "אם הייתי שם עליה יד או מתקרב אליה, כולם היו אומרים שאנחנו מנהלים רומן". קוניס לעומת זאת, לקחה את זה הרבה פחות ברצינות וסיפרה שכתבה לו וגם לוויתרספון: "אתם נראים כל כך מוזרים ביחד".
14 צפייה בגלריה
ריס וויתרספון אשטון קוצ'ר
ריס וויתרספון אשטון קוצ'ר
הכי אוקוורד ביחד. ריס וויתרספון ואשטון קוצ'ר
(צילום: AP)

ההמתנה השתלמה

אין ספק שקוצ'ר יודע מה יש לו בידיים – למרות שהוא לא מרבה לשתף תמונות אישיות, לפני חודשיים הוא פרסם תמונה של קוניס וכתב: "אני הגבר הכי בר מזל בעולם".
קוניס מצידה הודתה שהיא חושבת על השנים הרבות שבהן היו רק ידידים: "אני מסתכלת אחורה וחושבת לעצמי שהיינו יכולים לבלות ביחד עוד 20 שנה, מבאס שהפסדנו אותן. מצד שני, לא היינו הופכים לזוג אם לא היינו עוברים את מה שחווינו בנפרד כדי להפוך למי שאנחנו היום".