"הוד מעלתה הנסיכה מוויילס עברה ניתוח בטן מתוכנן", כך הכריז אתמול (ד') ארמון קנזינגטון, והוסיף כי קייט מידלטון "תשאר בהשגחה בבית החולים לתקופה של עד שבועיים ובנוסף לא תחזור לתפקידים ציבוריים עד לאחר חג הפסחא". עוד הוסיף הארמון כי "הנסיכה תאלץ לדחות את האירועים הקרובים שלה", בתקווה שתוכל לחזור בהקדם.
בזמן שאזרחי העולם - ובריטניה בפרט, ניסו להבין מה פשר ההודעה ואם הניתוח אכן תוכנן מראש, מדוע נקבעו לה אירועים אשר כעת היא נאלצת לדחות, הודעה נוספת הגיעה - הפעם מארמון בקינגהאם, בנוגע למצבו הבריאותי של המלך צ'רלס.
"המלך צ'רלס צפוי להגיע לבית החולים לטובת טיפול בערמונית מוגדלת", כך בישר הארמון. "כמו אלפי גברים מדי שנה, המלך ייאלץ לעבור טיפול אך מדובר בגידול שפיר. אירועיו הציבוריים של המלך יידחו לתקופת החלמה קצרה".
4 צפייה בגלריה
קייט מידלטון המלך צ'רלס
קייט מידלטון המלך צ'רלס
הצליחו להדאיג. קייט מידלטון והמלך צ'רלס
(צילום: Chris Jackson - WPA Pool/Getty Images)
זה לא חדש לאיש שבני המלוכה מנסים לשמור על סודיות בכל הנוגע למצבם הרפואי, כך למשל היה עם המלכה אליזבת, שבמשך חודשים ארוכים ניזונה האומה כולה משמועות על התדרדרות במצבה אך מהארמון הקפידו לעדכן כי מצבה טוב. ב-8 בספטמבר 2022 בישר הארמון כי המלכה חשה ברע - ושעות ספורות לאחר מכן עדכן על מותה.
נדגיש כי נכון לכתיבת שורות אלה, אין חשש לחייהם של המלך צ'רלס או מידלטון כמובן, אך החשאיות אכן עוררה הדים רבים בבריטניה, שם מנסים לתת פרשנויות שונות למצב.
"מובן שהמלך היה להוט לחלוק את פרטי האבחנה שלו כדי לעודד גברים אחרים לגשת ולהיבדק", נכתב ב"גרדיאן", יחד עם נתונים המצביעים על כך שאחד מכל שלושה גברים מעל גיל 50 יחוו תסמינים של ערמונית מוגדלת.
נציין כי על פי האבחנות הנוכחיות, הגידול של המלך צ'רלס הוא שפירי כך שאינו מהווה איום רציני לבריאותו. על פי האתר (National Health Service) הסיבה לגידול שפירי אינה ידועה אך ניתן להאמין כי זה נובע משינויים הורמונליים של הגברים. התסמינים הם קושי במתן שתן, צורך להתרוקן לעיתים קרובות וקושי לרוקן את השלפוחית במלואה. עוד צוין באתר כי הרופאים יקבלו החלטה על סמך הסימפטומים של המטופל. פרטים מדויקים על ההליך שהמלך צפוי לעבור לא פורסמו או נחשפו.
4 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
מנסה להעלות את המודעות? המלך צ'רלס
(צילום: Yui Mok - WPA Pool/GettyImages)
ריצ'רד קיי, עיתונאי ומומחה לבית המלוכה, מספר כי למרות שצ'רלס הוא המלך ומצבו הבריאותי הוא זה שצריך בעיקר להדאיג, מה ש"זעזע עמוקות" את הבריטים הוא דווקא מצבה הבריאותי של מידלטון, והניתוח המסתורי שנאלצה לעבור. "לאחר העצבות סביב דעיכתה האיטית ומותה של המלכה אליזבת המנוחה, הידיעה על קייט העבירה צמרמורת קולקטיבית בעמוד השדרה של המעריצים המלכותיים. אנשים החלו להילחץ", כתב, והוסיף כי בזמן שאזרחי בריטניה מנסים לעכל את הבשורה - הם קיבלו מכה שנייה, הפעם מכיוונו של המלך. "מעולם לא הייתה מנה כפולה של בעיות רפואיות".
עם זאת, חשוב להזכיר כי המלך בן 75 כך שניתן להבין שייאלץ לעבור הליכים בריאותיים, כאלה או אחרים, בזמן שמידלטון, שמוקדם יותר החודש חגגה את יום הולדתה ה-42, משדרת צעירות ונעורים. "בהתחשב בגזרתה החטובה והכושר במצוין שלה - מדובר במשהו מאוד מפתיע", אמר קיי.
"התכונה הטובה ביותר של מידלטון היא יציבותה", הוסיף קיי. "נדמה שיש כל כך הרבה מעמסות על גבה של הבחורה הזו. קייט היא לא רק הדבק במשפחה אלא גם הדמות התומכת והחייכנית שהביאה איתה טוויסט נחוץ של מודרניות. היא מקרינה בדיוק את התערובת הנכונה של חום לצד דיסקרטיות, היא מקפידה להיות נגישה אך מנגד דואגת לא לחשוף מדי את עצמה או את משפחתה".
4 צפייה בגלריה
ווימבלדון
ווימבלדון
חטובה ובריאה. מידלטון
(צילום: Gettyimage)
היום (ה') זהו יומה השלישי של מידלטון באשפוז. בשעות אלה אזרחי בריטניה מגיעים בהמוניהם לבית החולים בו היא שוהה כדי להביע את תמיכתם, בזמן שבמלוכה יש פחות שלושה בכירים מתפקדים - צ'רלס, מידלטון והנסיך וויליאם, שנמצא לצד אישתו. יחד איתו נמצאים גם הוריה של מידלטון, שהתגייסו לסייע בטיפול בבתם ובשלושת נכדיהם - הנסיכים ג'ורג', שרלוט ולואי.
עם פסק הזמן שלקחו צ'רלס, וויליאם וקייט, הארמון למעשה נשאר בידיהם הנאמנות של הנסיכה אן והנסיך אדוארד, זאת מאחר והנסיך הארי כידוע נמצא בארצות הברית והנסיך אנדרו שומר על ריחוק בריא מהארמון.
4 צפייה בגלריה
פרמיירה ג'יימס בונד
פרמיירה ג'יימס בונד
בריאות ודרמות לכולם!
(צילום: Gettyimage)