8 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
בלתי. הנסיך הארי ומייגן מרקל
(צילום: Gettyimages)
בזמן שבארמון בקינגהאם כוססים ציפורניים מלחץ לפני עלייתה לאוויר של סדרת הדוקו-ריאליטי החדשה על הנסיך הארי ומייגן מרקל, הדוכסים הגיעו אמש (ג') לערב הגאלה Ripple of Hope - פרס על שמו של רוברט פ. קנדי לזכויות האדם. הארי ומייגן עלו לבמה כדי לקבל פרס על עבודתם נגד גזענות וכמובן שלא פספסו את ההזדמנות לדבר (שוב) על התקופה הקשה שעברו בארמון.
"אני לא רוצה שאף אחד ירגיש לבד", אמרה מרקל והתייחסה למחשבות האובדניות שהיו לה בזמן שחיה בלונדון. "אתה נמצא במקום כל כך נמוך שאתה לא רואה מוצא אחר. זו לא הייתה החלטה קלה לקבל, כפי שאפשר לדמיין". כשנשאלה הדוכסית מדוע בחרה לדבר על אותן מחשבות אובדניות דווקא בריאיון לאופרה ווינפרי, אמרה: "כשעוברים משהו כזה מאתגר, במיוחד בשנים האחרונות עם הסגר שהיה בעקבות נגיף הקורונה, כשנרשם זינוק במספר האנשים שחווים חוויה מסוג זה ולא מדברים - כולנו צריכים, במידה ואנחנו יכולים ואם אנחנו מרגישים אמיצים מספיק, פשוט לדבר בכנות על התחושות האלה. זה נותן לאנשים אחרים מקום ואת האומץ לעשות את אותו הדבר, אבל יותר מזה - להרגיש שאתה לא באמת לבד. אני חושבת שלעיתים זה המכשול הגדול - להרגיש כך כשלא רואים מוצא אחר".
8 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
"תחייכי מאמי, מחר כולנו נבכה"
(צילום: Gettyimages)
לפני שנמשיך, נחזור רגע למרץ 2021, לריאיון הסנסציוני של הדוכסים לווינפרי, ולרגע שבו בחרה מרקל לספר, בדמעות, על המחשבות האובדניות שחלפו בראשה בזמן שהייתה בהיריון עם בנה הבכור, ארצ'י. "אמרתי להארי שאני לא רוצה לחיות יותר, שזה יהיה עדיף לכולם. וזו הייתה מחשבה ברורה מאוד, אמיתית ומפחידה. ואני זוכרת איך הארי פשוט חיבק אותי חזק. אמרתי בקול רם שאני חייבת ללכת לקבל עזרה, מעולם לא הרגשתי ככה והייתי צריכה לדבר עם מישהו ופשוט אמרו לי שזה לא יהיה טוב עבור מוסד המלוכה". מרקל הוסיפה וציינה בפני ווינפרי אירוע שקרה באותה תקופה, ובה השניים היו אמורים ללכת להופעה ברויאל אלברט הול והארי אמר לה שהוא לא חושב שהיא צריכה לבוא. "אני זוכרת שאמרתי לו 'אסור לי להישאר לבד'", היא סיפרה בעצב והוסיפה כי הארי אחז בה בחוזקה, למרות החיוכים שהשניים הפגינו כלפי המצלמות.
מייגן מדברת על המחשבות האובדניות
נחזור לטקס: הדוכסים מסאסקס שוחחו מעט עם הקהל לאחר שקיבלו את הפרס הנחשק, ומרקל שפכה עוד קצת אור על ההחלטה לחשוף את הדיכאון שחוותה בריאיון לווינפרי. "בסופו של דבר, אם אתם חשים שיש מישהו שאחר שהצליח לחוות זאת, שהגיעו לצד השני ונתן דוגמה של 'סוף טוב', אני חושבת שזה מה שרוב האנשים כנראה מחפשים באותם רגעים ובגלל זה קיבלתי את ההחלטה לשתף ופשוט לומר ש'אם מה שאני עברתי יכול לעזור למישהו אחר לא להרגיש ככה או לדעת שיש תקווה אז זה שווה את כל מה שבא עם זה".
הנסיך הארי, AKA הבעל הגאה בתבל, חיזק את דבריה של אשתו, ואמר: "אשתי מעוררת בי השראה כל יום. בסופו של דבר אנחנו חיים בעולם כזה שבימים אלה לשיתוף חוויות וסיפורים אישיים יש השפעה עצומה". הארי הוסיף כי היה לו חשוב לקחת על עצמו את עניין החשיפה - במטרה לעזור לאחרים, כמובן. "אם אתה נמצא בעמדה של מנהיגות או כל השפעה אחרת זה חשוב לשתף. 99 אחוז מהאנשים על פני כדור הארץ מתמודדים צורה כלשהי של טראומה - אובדן או כאב, אפילו הרבה יותר מאז תקופת הקורונה בשנת 2020. אנחנו צריכים להוביל מהחזית - החברה, כידוע, לא מורכבת כדי לעודד פגיעות. אנחנו ביחד יכולים לרפא אם נשתף את הסיפורים שלנו".
8 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
בניו יורק צוחקים - בבקינגהאם תולשים שיערות
(צילום: Gettyimages)
לאורך כל הטקס הדוכסים מסאסקס הביעו חיבה, ליטפו ונגעו אחד בשנייה. כשהגיעו לאולם, בזמן שהצלמים הרבים שפקדו את המקום כיוונו אליהם את הפלאשים, הנסיך הארי יצא מהרכב וניגש לפתוח לאשתו את הדלת, כשהוא מחזיק מטריה כדי שמרקל לא תירטב בגשם. הדוכסית לבשה שמלה לבנה נועזת עם שסע עמוק וכתפיים חשופות של לואי ויטון. להשלמת המראה ענדה מרקל את אחת הטבעות מאוסף האישי של הנסיכה המנוחה דיאנה, טבעת עם אבן אקוומרין עצומה. הטבעת המדוברת הוזמנה באופן אישי על ידי הנסיכה דיאנה בשנות ה-90 ושוויה מוערך ב-90 אלף דולר.
8 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיכה דאנה
מייגן מרקל הנסיכה דאנה
צוחק מי שצוחק אחרון. הטבעת של דיאנה
(צילום: Gettyimages)
כמובן שבכל הנוגע למרקל - גם בחירת השמלה לא עברה בשקט: מוקדם יותר השבוע הגיעה הנמסיס קייט מידלטון לטקס פרסי Earthshot כשהיא לובשת שמלה ירוקה בעלת כתפיים חשופות. "כל מה שקייט יכולה לעשות, מייגן יכולה לעשות..." נכתב בכותרת של ה"דיילי מייל". לטובת מי שלא זיהה, מדובר בציטוט מהשיר Anything You Can Do של בטי האטון. כפי שבטח שמתם לב, ה"דיילי מייל" בחרו שלא לסיים את הציטוט. מעניין למה.
כמו כן, בניגוד לשמלה של מרקל שעוצבה בהתאמה אישית על ידי ניקולא ג'סקייר, המנהל הקריאטיבי של מותג האופנה היוקרתי לואי ויטון, מידלטון בחרה ללבוש שמלה של Solace London שהושכרה עבור הנסיכה תמורת 91 דולר ללילה.
8 צפייה בגלריה
מייגן מרקל קייט מידלטון
מייגן מרקל קייט מידלטון
ראש בראש: קייט מידלטון Vs מייגן מרקל
(צילום: Gettyimages)
ולא רק זה. הגעתם של הדוכסים מסאסקס לאירוע היוקרתי הייתה רחוקה שנות אור מהאג'נדה אותה הם מנסים להנחיל בכל הנוגע לשמירה על איכות הסביבה. השניים הגיעו מוקדם יותר אתמול לניו יורק בטיסה פרטית, ומאוחר יותר עשו את דרכם לטקס בשיירה של שלושה רכבים.
8 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
כזה בובי
(צילום: Gettyimages)
לטובת מי שפספס נזכיר כי מחר תעלה לאוויר סדרת הדוקו-ריאליטי החדשה על חייהם של הדוכסים מסאסקס - או שאולי נכון יותר לומר על סבלם? בטיזר לסדרה אומר הארי כי הוא "עשה כל שביכולתו על מנת להגן על המשפחה", וכמה רגעים לאחר מכן שואלת מייגן, בטון המרגיע שלה, "האם לא יותר הגיוני שהם יהיו אלה שיספרו את הסיפור שלהם?".
בזמן שבארמון מנסים לשדר עסקים כרגיל, מקורות יודעי דבר מספרים כי הלחץ אכן מורגש. "הסדרה של הארי ומייגן הולכת להיות כמו הריאיון אצל אופרה ווינפרי, רק עם הרבה יותר בכי", סיכם מקור מהארמון. "יש תחושת תסכול ותשישות מתגברת", אמר אחד מאנשי הצוות של הארמון, והוסיף כי המלך צ'רלס ואשתו קמילה "עייפים" מכל התלונות של הדוכסים.
טיזר לדוקו של הנסיך הארי ומייגן מרקל
למרות שאנחנו מחכים בכיליון עיניים לצפות בסדרה, אי אפשר שלא לתהות על מה הפעם יתלוננו הדוכסים ומה כבר יש להם לחדש. בכל זאת, מאז שפרשו מהמלוכה בינואר 2020 הם מדברים על הקשיים שעברו, בכל ריאיון, פודקאסט ובגדול בכל פעם שיש סביבם קהל המונה למעלה משני אנשים. ומה בעצם המטרה העיקרית של הדוכסים? "לספק את הסחורה" ולעמוד בכל החוזים שחתמו עליהם עם יציאתם מהמלוכה, או פשוט לנקום במשפחתו של הארי? כך או כך, את התשובה של "לשתף כדי לעזור לאחרים" אנחנו לא בהכרח קונים, בטח כשאותה "עזרה" מגיעה עם חוזה של 100 מיליון דולר.
8 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
הארי, אתה המשרת או הבעל?
(צילום: Gettyimages)
8 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
בואי (לא) נהיה הזוג הזה
(צילום: Mega)