"הנסיך אנדרו הוא מבוגר וסחורה פגומה, ועבודות צדקה או ביקורים בכנסייה לצד משפחת המלוכה לא ישנו את זה", כך הכריזה העיתונאית הבריטית אנג'לה מוראד כשנושא המגורים של הדוכס מיורק בן ה-65 עומד שוב על הפרק.
בפברואר 2023, חודשים ספורים לאחר שאימם המלכה אליזבת הלכה לעולמה, המלך צ'רלס הבהיר לאחיו הצעיר הנסיך אנדרו כי ייאלץ לעזוב את אחוזת הפאר שבה התגורר בווינדזור. צ'רלס הודיע כי בכוונתו לקצץ את המענק השנתי של אחיו, שבלעדיו יהיה בלתי אפשרי עבורו לשלם את אחזקת האחוזה.
עד כה אנדרו סירב להתפנות וצ'רלס היה סלחן כלפיו מכיוון שאשתו לשעבר של אנדרו ואם בנותיו שרה פרגוסון נאבקה במחלת הסרטן. אך כעת נראה שהגיע זמנו לעזוב ובכך לעשות את מה שייטיב עם בנותיו הנסיכות ביאטריס ויוג'יני, מכיוון שעל פי מומחים מלכותיים, "ההתעקשות שלו להישאר באחוזה פוגעת בסיכוייהן לקבל תפקידים מלכותיים ראויים".
3 צפייה בגלריה
הנסיך אנדרו
הנסיך אנדרו
הנסיך אנדרו
(צילום: Gettyimage)
לצד כל זה, אמש (ד') אנדרו חזר שוב לכותרות הודות לסדרה דוקו חדשה, A Very Royal Scandal, שצפויה לעלות היום לאוויר ב-Prime Video ומשחזרת ריאיון משנת 2019 שערכה עמו העיתונאית אמילי מייטליס.
בפרק הראשון, אמילי, שמגולמת על ידי השחקנית רות ווילסון, מספרת שלפני שאנדרו הסכים להתראיין הוא רכן לעברה ושאל אותה ואת שאר הצוות: "האם מישהו מכם היה אי פעם קורבן להתעללות?". מייטליס קפאה לנוכח השאלה עד שלבסוף השיבה "לא". אנדרו לא הסתפק בזה ושאל שוב: "שום דבר? מעולם? אז השיפוט שלך יהיה אובייקטיבי?", ומייטליס אישרה ואמרה - "שום דבר".
בפרק מספרת ווילסון, בדמותה של מייטליס, לבעלה על השאלה המטרידה שאנדרו שאל אותה - ומדגישה כי הסטוקר שאיתו היא מתמודדת 27 שנים הוא לא בר השוואה לסיטואציה. נציין כי בשנת 2022 הסטוקר, ששמו אדוארד וינס, נכלא לשמונה שנים ובהמשך הוסיף למאסר תשעה חודשים נוספים מאחר שניסה לכתוב ולהטריד גם את אמה של העיתונאית.
3 צפייה בגלריה
אמילי מייטליס
אמילי מייטליס
אמילי מייטליס
(צילום: Jeff Spicer/Getty Images)
לא ידוע כיצד הסדרה החדשה תשפיע על אנדרו בהמשך, אך נכון לעכשיו הוראה שיצאה מצידו של המלך צ'רלס מחייבת את הנסיכים וויליאם וקייט לקבל את אנדרו בחזרה לחיק המשפחתי. למעשה, רק בחודש שעבר הכריח צ'רלס את וויליאם להסיע את אנדרו לכנסייה בסקוטלנד. "זה הרבה יותר ממה שאנדרו יכול היה לאחל לעצמו ולבקש", הבהיר מקור מהארמון. כעת נותר לגלות מה יהיו ההשלכות לאחר עלייתה לאוויר של הסדרה החדשה.
3 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס הנסיך אנדרו
המלך צ'רלס הנסיך אנדרו
"מה נעשה איתך עכשיו". המלך צ'רלס ואחיו אנדרו
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Image)