20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
מלכותיים. משפחת המלוכה הדנית
(צילום: Gettyinages)
בחודש ספטמבר האחרון ובלי הכנה מוקדמת, מלכת דנמרק החליטה לשלול את תארי המלוכה מארבעה מתוך שמונת נכדיה. "החל מה-1 בינואר 2023, צאצאיו של הוד מלכותו הנסיך יואכים יוכלו להשתמש אך ורק בתארי הרוזן והרוזנת ממונפזאט", נמסר מהארמון. "התארים הקודמים של הנסיך והנסיכה מדנמרק חדלו מלהתקיים".
הסיבה מאחורי ההחלטה של המלכה מרגרט היא הרצון להעניק לנכדיה חיים נורמליים ולפעול למען מונרכיה מצומצמת כפי שבתי מלוכה נוספים באירופה מתכננים לעשות - כדוגמת בית המלוכה הבריטי תחת מלכותו של המלך צ'רלס. "החלטתה של המלכה נועדה ליצור מסגרת לארבעת הנכדים ולאפשר להם לעצב את חייהם מבלי להיות מוגבלים על ידי השיקולים והחובות המלווים לבית המלוכה. החלטתה של המלכה עולה בקנה אחד עם שינויים דומים שבתי מלוכה אחרים ביצעו במהלך השנים האחרונות".
אלא שמסתבר שההחלטה אולי נועדה להקל על חייהם, אך אף אחד לא עדכן אותם בנושא: הנסיך יואכים נפגע עד עמקי נשמתו, גרושתו יצאה בהצהרה מיוחדת לתקשורת ואמרה כי היא "מזועזעת" והנכדים עצמם התקשו לקבל את הגזירה.
יואכים אף התייחס פומבית להחלטה של אימו ואמר: "למה צריך להסיר את זהותם, למה צריך להעניש אותם בצורה כזו?" וטען כי הוא גילה על ההחלטה דרך פקיד בבית המשפט ולא מאמו, ואשתו הנוכחית מריה הוסיפה כי בנם הצעיר ביותר סובל כעת מבריונות בבית הספר .
הביקורת הציבורית לא נעלמה מעיניה של המלכה וימים ספורים לאחר ההצהרה, פרסמה המלכה מרגרט התנצלות פומבית. "בימים האחרונים היו תגובות רבות להחלטתי לגבי השימוש העתידי בתארים עבור ארבעת ילדיו של הנסיך יואכים. זה משפיע גם עליי כמובן", אמרה. "הגעתי להחלטה הזו מזמן. אחרי 50 שנים על כס המלכות זה טבעי להסתכל אחורה וגם להביט קדימה. זוהי חובתי ורצוני כמלכה להבטיח שהמלוכה תמיד תעצב את עצמה בהתאם לזמנים. לפעמים זה אומר שצריך לקבל החלטות קשות ותמיד יהיה קשה למצוא את הזמן והרגע הנכון".
עוד הוסיפה המלכה והתייחסה ללוגיסטיקה סביב החלטתה, והסבירה: "להחזיק בתואר מלכותי לפעמים כרוך במספר התחייבויות וחובות שבעתיד יהיו מוטלים על פחות בני משפחה", ואמרה שהיא רואה זאת כהגנה עתידית הכרחית על המלוכה.
"זה חשף צד אחר במשפחה שאיש לא ראה מעולם", אמרה הלה יורגסן, מורה לשעבר ומבקרת במוזיאון המלכותי. "נראה שהם לא באמת מסוגלים לדבר אחד עם השנייה. ההכרזה זה רק דבר אחד, מה שבא אחר כך היה גרוע יותר".
הסופרת המלכותית טרין וילמן הוסיפה כי מדובר במשבר רציני מאוד, ואמרה: "זה ריסק את תדמיתם של האזרחים לגבי המלכה ומשפחתה. אולי היה שם עניין של פרוטוקול אבל היא אמא וסבתא - היא לא יכלה פשוט להרים טלפון לבנה ולומר לו שהם חייבים לסדר את זה?"
"לא רק שזה ברור שהם לא הצליחו לפתור את זה פנים מול פנים, כעת הם גם מכבסים את הכביסה המלוכלכת שלהם בפומבי", אמר פיטר ת'יגסן, כתב מלכותי ותיק, והוסיף: "כולם אוהבים את הרעיון האגדי הזה של משפחה מלכותית מאושרת והרמונית, אבל מסתבר שהם ממש לא כאלה. אף אחד לא ראה את זה מגיע". ת'יגסן הוסיף: "בדרך כלל משפחת המלוכה לא מעירה בפומבי וכעת הם מתקשרים אחד עם השנייה דרך התקשורת. זה מזיק להם מאוד וכעת זה תלוי במלכה, עליה להפגיש בין בני המשפחה ולסדר את זה".
אנחנו רק נשים את זה על השולחן: זה נשמע קצת כמו שידור חוזר של בית המלוכה הבריטי והזדמנות עבורנו להכיר משפחת מלוכה חדשה ולא פחות בעייתית מזו שבארמון בקינגהאם.
20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
כבר לא נסיכים. יואכים, מריה והילדים
(צילום: Gettyinages)

המלכה מרגרט - או בכינויה, "מלכת המאפרה"

20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
היי מרגרט!
(צילום: Gettyinages)
מרגרט אלכסנדרינה תורילדור אינגריד, או בקיצור - המלכה מרגרט - נולדה באפריל 1940 בארמון אמליינבורג שבקופנהגן. היא בתם של פרדריק התשיעי, מלך דנמרק ואינגריד. יש לה שתי אחיות צעירות ממנה - בנדיקטה, נסיכת דנמרק (78) ואנה מריה, מלכת יוון (76). מרגרט לא הייתה צפויה לרשת את הכתר מכיוון שבאותה התקופה נשים לא יכלו למלוך ולכן דודה, הנסיך קנווד, היה אמור לרשת את התואר - אך לשמחתה החוק שונה בשנת 1953.
בצעירותה למדה מרגרט ארכאולוגיה פרהיסטורית בגירטון קולג' שבאוניברסיטת קיימברידג' ומדעי המדינה באוניברסיטת ארהוס שבדנמרק, בבית הספר לכלכלה של לונדון ובסורבון.
20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
עם אמה אינגריד
(צילום: GettyImages)
בשנת 1965 השתתפה מרגרט בארוחת ערב חגיגית בלונדון ששינתה את חייה: היא פגשה שם לראשונה את אנרי דה לאבורד דה מונפזאט, שעם הימים הפך להיות בעלה. בשנים שחלפו, היא הודתה כי אנרי לא עשה עליה רושם משמעותי כשהכירו, אך זה בהחלט השתנה. "מלבד העובדה שחשבתי שהוא מאוד חביב, לא ממש שמתי לב לאנרי. הוא היה בסך הכל בחור צעיר שפגשתי מדי פעם. למעשה, אני חושבת שהוא זה שהבחין בי ולא להפך", סיפרה לסופרת אן וולדן-רהטינגה שכתבה את הביוגרפיה המלכותית שלה.
שנה לאחר אותו ערב בלונדון מרגרט ואנרי נפגשו שוב, הפעם בסקוטלנד, שם הצליחו להתחבר קצת יותר וקבעו להיפגש שוב בלונדון. לאחר המפגש השלישי אנרי הכריז בפניה שהוא "מוכרח לראות אותה שוב" והשניים קבעו לסעוד יחד, אז הודתה מרגרט שהיא נפלה בקסמו של אנרי. "הלכתי כל כך רחוק כדי לגרום לה להבין שאני מאוהב בה", סיפר אנרי בספר האוטוביוגרפיה שכתב, והוסיף: "היא כבר הבינה את זה - ואז הצהרתי שאני אוהב אותה, והיא אהבה את זה".
20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
הצהיר על אהבתו
(צילום: GettyImages)
השניים יצאו יחד מספר חודשים וכדי להסתיר זאת מהתקשורת קראו אחד לשנייה בשמות אחרים והקפידו להתכתב ולהיפגש רק דרך חברים. הם התארסו באוקטובר 1966 ונישאו שנה לאחר מכן באירוע מלכותי שהתקיים בארמון פרדנסבורג. לאחר הנישואים שינה אנרי את שמו להנריק (שם דני) והמיר את דתו ללותרניות. השניים הביאו לעולם שני ילדים, הנסיכים פרדריק ויואכים.
20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
הורים טריים. עם הנסיך פרדריק
(צילום: GettyImages)
בשנת 1972 אביה של מרגרט לקה בתסמיני שפעת, שהובילו לדום לב והמלך הובהל לבית החולים של קופנהגן. כמה ימים לאחר אשפוזו מצבו השתפר אך החמיר בשנית, וימים ספורים לאחר מכן, ב-14 בינואר הוא הלך לעולמו. הכתר, כאמור, עבר לבתו הבכורה מרגרט.
תופעה שחוזרת על עצמה בבתי המלוכה באירופה היא חוסר היכולת של הבעלים להתמודד עם העובדה שהאישה שלהם היא המלכה, ובדיוק כמו הנסיך פיליפ שהתקשה לקבל את מעמדה של המלכה אליזבת, או הנסיך קלאוס שהתקשה לחיות בצילה של ביאטריקס, מלכת הולנד - כך גם הנסיך הנריק התלונן לעיתים קרובות על כך שאינו שווה ערך למרגרט. "הוא רצה להיקרא 'המלך בן הזוג' במקום 'הנסיך בן הזוג'", סיפר מקור יודע דבר.
20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
הנסיך והמלכה! הנריק ומרגרט
(צילום: Gettyinages)
כתוצאה מתחושת אי הסיפוק שחש במשך השנים, בשנת 2017 פורסמה ידיעה שערורייתית כי הנסיך הנריק אינו רוצה להיקבר לצד אשתו - אך באותה נשימה ציין כי הוא אוהב אותה מאוד.
בספטמבר 2017 הודיע הארמון כי הנריק סובל מדמנציה, וחמישה חודשים לאחר מכן, בפברואר 2018 הוא הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן. "זה מאוד מוזר להיות בלי הנריק אבל העבודה הרבה עוזרת לי להתמודד עם זה", אמרה המלכה מרגרט באירוע מלכותי אליו הלכה זמן קצר לאחר מות בעלה. "זה בריא להיות עסוק ודברים הולכים די טוב". כשנשאלה על רצונו של הנסיך הנריק לא להיקבר לידה, ענתה: "זו הייתה החלטתו ואני מכבדת אותו".
20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
סירב להיקבר ליד אשתו
(צילום: Gettyinages)

תמיד עם סיגריה ביד

כפי שצוין, המלכה מרגרט זכתה לכינוי המאוד מוזר "מלכת המאפרה", והסיבה לכך היא שהיא מעשנת שלוש חפיסות ביום. "את הפנים של המדינה אליה את שייכת, זה אופייני", אמרה בעבר. זה הזמן לעדכן כי בדנמרק אחוז הנשים המעשנות עומד על 40% - והוא גבוה יותר מכל מדינה אחרת באירופה. אך נראה שגם הנתון המספרי לא שכנע את הפרופסור הבלגי הוגו קסטלוט, שהאשים את המלכה בחוסר אחריות מאחר ומקרי המוות בקרב הנשים בשנות ה-70 החל לעלות. "מה שקרה בדנמרק זה שבתחילת שנות ה-70 המלכה מרגרט עלתה לשלטון והייתה מאוד פופולרית בקרב האזרחים - והיא עישנה המון", אמר הפרופסור והאשים את המלכה שמאז ומתמיד עישנה בפומבי, בהשפעה רעה על נתיניה. במסיבת עיתונאים מלכותית שנערכה זמן קצר לאחר האשמותיו של הפרופסור המלכה מרגרט השיבה להאשמות בדרך לא מאוד מקורית - כשהגיעה עם סיגריה ביד. "אני מעשנת בכל מקום שיש בו מאפרה", אמרה.
התגובה של מרגרט הלחיצה את הפרופסור, שהגיב: "אני חייב לומר שהתגובה של המלכה למאמר שלי הייתה בלתי צפויה ולא רציונלית". מי שזינק להגנתה של המלכה היה בעלה. "אסור לנו להיות מושפעים מתקינות פוליטית". אגב, גם אמה של המלכה מרגרט, אינגריד, נחשבה ל"מעשנת כבדה" והלכה לעולמה כשהיא בת 90.
20 צפייה בגלריה
משפחת המלוכה הדנית
משפחת המלוכה הדנית
תמיד עם סיגריה ביד
(צילום: Gettyimages)
פאן פקט: במשך עשרות שנים קומיקאי בשם אולף פילגארד עשה חיקויים של המלכה - הוא היה מתלבש כמו מרגרט, כולל פאות ואיפור ותמיד כשהוא עם סיגריה דולקת ביד. בשנה שעברה, בהופעתו האחרונה של הקומיקאי הקשיש, המלכה מרגרט עלתה לבמת התיאטרון כדי לברך אותו באופן אישי ואף העניקה לו מתנה.
20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
אולף פילגארד בחיקוי הנצחי
(צילום מסך)

ועוד כמה עובדות חביבות על המלכה:

  • היא מעצבת את הבגדים שלה בעצמה ולרוב בוחרת בצבעים עזים.
  • היא מסרבת להיעזר בטלפרומפטר אלא בכרטיסיות שהיא מכינה בעצמה - לכן לא פעם במהלך הנאומים שלך הכרטיסיות התבלגנו והיא ניסתה לסדר אותן תוך כדי. בתקופה האחרונה השתכנעה מרגרט לשדך את הכרטיסיות יחד ובלי לפתוח עין - נראה שהפטנט עובד.
20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
עיצוב אישי
(צילום: GettyImages)
וקצת קרבה משפחתית: מרגרט היא בת דודה מדרגה שלישית של המלכה אליזבת המנוחה, והייתה אחת מחברותיה הקרובות ביותר. מלכת אנגליה אף העניקה למרגרט את הכינוי שמלווה אותה עד היום - דייזי.
20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
בסטיז! המלכה אליזבת והמלכה מרגרט
(צילום: GettyImages)
ועכשיו, אחרי שאנחנו מכירים את מרגרט לעומק, זה הזמן לעבור ליורש העצר ולמלך הבא של דנמרק - הנסיך פרדריק.
הוא נולד במאי 1968 בקופנהגן ובצעירותו למד באוניברסיטת ארהוס ובאוניברסיטת הרווארד, והוציא תואר במדעי המדינה. בנוסף שירת הנסיך בכל שלוש הזרועות של צבא דנמרק.
בשנת 2000 פגש הנסיך פרדריק את מארי דונלדסון, שהייתה אז מנהלת פרסום. הם נפגשו בבר שכונתי בסידני, פרדריק הציג את עצמו כ"פרד" והשניים ניהלו שיחת חולין מוצלחת. "לא היו זיקוקים באוויר או משהו כזה", סיפרה מארי בריאיון עבר על המפגש הראשון עם הנסיך, והוסיפה: "אבל הייתה תחושה של התרגשות".
זה לקח לה כמה רגעים אך לבסוף הבינה מארי כי היא משוחחת עם נסיך, או יותר נכון - יורש העצר של המלוכה הדנית. "בפעם הראשונה שנפגשנו לחצנו ידיים. לא ידעתי שהוא הנסיך של דנמרק. אחרי חצי שעה אחד המבלים בבר ניגש אליי ושאל האם אני יודעת מי אלה האנשים האלה". למרות ש"לא היו זיקוקים" הקליק בין השניים היה מיידי ובמשך שנה ניהלו מערכת יחסים בשלט רחוק - מה שעזר להם להסתיר את היחסים מהתקשורת. "מארי למדה להכיר ולאהוב את פרדריק בזכות האדם שהוא ולא כיורש העצר", סיפרה כריס מיהן, חברה טובה שלה.
שנתיים לאחר המפגש הראשון עברה מארי להתגורר בקופנהגן, המירה את דתה לכנסייה הלותרנית ולמדה את השפה הדנית. בשנת 2003 הודיעו השניים על אירוסיהם ונישאו שנה לאחר מכן בקתדרלת קופנהגן. "אני לא זוכרת שחלמתי שיום אחד אהיה נסיכה. רציתי להיות וטרינרית", אמרה מארי לאחר החתונה. השניים הביאו לעולם ארבעה ילדים משותפים: הנסיכים כריסטיאן (17), איזבלה (15) והתאומים וינסנט וג'וספין (11).
20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
ביום חתונתם. הנסיך פרדריק, מארי והמלכה
(צילום: Gettyinages)
בחודש יוני האחרון הודיעו הנסיך פרדריק ואשתו כי הוציאו את בנם הבכור מאחת הפנימיות היוקרתיות ביותר בדנמרק לאחר שבמקום צצו האשמות על התעללות מינית ובריונות (ללא קשר לנסיך). "בריונות, אלימות והשמצות לעולם לא אינן מקובלות. עלינו להגיב לאירועים הכואבים וההרסניים האלה על ידי התעקשות על שינויים שיבטיחו סביבה בטוחה לכולם. עלינו להכיר באומץ של אלה ששיתפו את חוויותיהם האלימות", מסרו בהצהרה רשמית מטעם הארמון, והודיעו כי בעקבות כך גם בתם איזבלה לא תלמד באותה פנימייה. "תקוותנו היא שבית הספר יקבל כעת יותר שקט על מנת להבטיח את השינויים הנדרשים ויצליח ליצור תרבות שבה כולם ירגישו בטוחים".
20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
משפחה מלכותית ויפה
(צילום: Gettyimages)
20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
"מהר חיבוק לסבתא"
(צילום: Gettyimages)

גירושים, התאהבות בנסיכה ונישואים שניים: הנסיך יואכים

והנה הגענו לסיבה שלשמה התכנסנו כאן - הנסיך יואכים, בנה הצעיר של המלכה ומי שלאחרונה נאלץ להתמודד עם העובדה כי תארי המלוכה נשללו מילדיו. יואכים הולגר ולדמאר כריסטיאן נולד ביוני 1969 והוא כאמור בנם הצעיר של מרגרטה והנריק. ב-1987 התגייס לצבא המלכותי הדני ופרש ממנו בשנת 2005.
בשנת 1994 פגש יואכים את אלכסנדרה כריסטינה מנלי, סמנכ"לית של חברת מכירות מהונג קונג, במהלך ארוחת ערב בה השתתף. הקליק היה מיידי וכעבור שישה חודשים אלכסנדרה הגיעה לבקר את הנסיך בדנמרק. חודשים ספורים מאוחר יותר השניים נישאו בחתונה מלכותית מפוארת והביאו לעולם שני ילדים משותפים - ניקולאי (23) ופליקס (20). את ניקולאי אגב תוכלו לראות על שלטי חוצות ברחבי העולם ולא בגלל ייחוסו המלכותי. קצת אחרי שמלאו לו 18, החל ניקולאי לדגמן וצבר מאז רזומה די מרשים.
20 צפייה בגלריה
ניקולאי נסיך דנמרק
ניקולאי נסיך דנמרק
לוהט! ניקולאי
(צילום: Gettyimages)
בספטמבר 2004, לאחר גל שמועות סביב משבר ביחסים ביניהם, הודיעו השניים כי הם מתגרשים. "לאחר שיקולים רבים החלטנו להיפרד", מסרו בהצהרה רשמית. "אנחנו מסכימים לגבי תנאי הפרידה ובכוונתנו לפעול יחד למען גידול ילדינו". לאחר ההצהרה הביע ראש ממשלת דנמרק דאז, אנדרס פוג רסמוסן, את צערו: "זו החלטה קשה ואישית שהנסיך והנסיכה נאלצו לקבל. החלטה גדולה שכולנו חייבים לכבד ולהבין".
הגירושים לא הפתיעו אף אחד, היות שהנסיך יואכים היה ידוע בחיבתו למסיבות. חודשים לפני הפרידה הרשמית דיווח הצהובון Ekstra Bladet כי השניים מנהלים חיים נפרדים וכי "הנסיך הפך לחיית מסיבות, חובב אלכוהול ומוקף בנשים יפות".
חודשים ספורים לאחר הגירושים אלכסנדרה החלה לצאת עם צלם ויזם בשם מרטין יורגנסן. השניים נישאו שנתיים לאחר מכן, במרץ 2007 אך גם סיפור האהבה הזה הסתיים והם התגרשו ב-2015. "הייתי פזיזה ובטוחה בהחלטתי", אמרה לאחר הגירושים. "לא התלבטתי לרגע והייתי בטוחה שאני מוכנה להמשיך הלאה. הוא לא היה האושר של חיי וגם לא האהבה של חיי. אני מעדיפה להיות לבד כרגע".
20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
אלכסנדרה
(צילום: Gettyinages)
כמו אלכסנדרה, גם הנסיך יואכים לא נשאר לבדו יותר מדי זמן. במהלך מסיבה אינטימית שארגנו כמה מחבריו בשנת 2006, הוא פגש את מריה אגתה אודיל קבלייה. באותה התקופה היא הייתה אשת קריירה עצמאית והתגוררה בדירה קטנה עם כלב. הנסיך התעניין בה מאוד והרומן לא איחר לבוא.
"אני דואגת לעצמי במשך שנים ופתאום לכולם הייתה דעה עליי, זה היה מוזר", סיפרה מריה למגזין People. "היו לי חיים נהדרים, לא הרגשתי שאני צריכה שאיזה נסיך יבוא ויציל אותי. לא היה לי ספק קטן לגבי אהבתי אליו אבל היו לי את החיים שלי והייתי מאושרת. לא הרגשתי שאני מוכנה להתחתן ולקחת על עצמי את האחריות בלהיות חלק ממשפחת המלוכה". ובכל זאת, הסוף ידוע מראש והשניים נישאו במאי 2008 והביאו לעולם שני ילדים משותפים - הנריק (13) ואת'נה (10).
20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
(צילום: Gettyinages)
אלא שכמו שלמדו כל הנסיכות על בשרן, לחיות בארמון זה לא כמו בסרטים. "לא הייתי מוכנה לזה שתשומת לב יכולה להיות כל כך שלילית", אמרה מריה. "היו כמה כתבות מטופשות ובאמת תהיתי האם זה שווה את זה. אבל יואכים היה כל כך רגיש, מכיל וסובלני ועזר לי להתמודד ולהבין את הכל. הבנתי כמה משפחת המלוכה חשובה לעם הדני".
לכאורה, הכל בא על מקומו בשלום, אלא שגם בממלכה הקטנה לא חסרות דרמות. לאחר הפרידה של יואכים מאשתו הראשונה, מצא הנסיך נחמה אצל מארי, אשתו של אחיו - שהייתה מאוד קשובה אליו. "הוא פשוט התאהב עמוקות במארי", סיפר מקור מהארמון. החמרה משמעותית נרשמה במהלך אירוע מלכותי חגיגי בשנת 2008, אז על פי השמועות ניסה יואכים לנשק את מארי. "עם סימני שיכרות ברורים, נראה כי הנסיך ניסה לנשק את גיסתו, ליד אשתו. מארי יצאה מהסיטואציה בחיוך אך מריה הייתה עדה למבוכה", כך פורסם במגזין השוודי Svensk Damtidning. "זה היה משבר עצום", סיפרה טרין וילמן, מומחית לבית המלוכה הדני. "זה ריסק את התדמית המלכותית שלהם".
20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
כבר לא נסיכים
(צילום: Gettyinages)
במקרה או לא (ותרשו לנו להמר על אופציית ה"לא") יואכים ומריה הוגלו לחיות בצרפת בשנת 2020, כשאתרי התקשורת בעולם ולא מעט מקורות רכלנים מהארמון מדווחים על קרע משמעותי ביחסי האחים.
ואם זה לא מספיק - אחת השיחות החוזרות על עצמן סביב מארי ומריה הוא הדמיון הרב ביניהן - ולא רק בשם. מקורות יודעי דבר מספרים כי העובדה שמריה כה דומה לאשתו של פרדריק הרגיזה מאוד את יורש העצר, שהרגיש שאחיו הצעיר מנסה להעתיק את חייו. "זה לא סוד שמריה מקנאה במארי ועושה כל שביכולתה כדי להפוך את חייה לגיהנום", סיפר רכלן מהארמון. מישהו אמר מייגן וקייט?
20 צפייה בגלריה
בית המלוכה הדני
בית המלוכה הדני
רואים את הדמיון?
(צילום: gettyimages)