המלכה מרגרט, מלכת דנמרק, תתפטר ב-14 בינואר 2024, כך הודיע היום (א') ארמון קופנהגן. המלכה בת ה-83 תפרוש מכס המלכות אחרי כהונה בת 52 שנה ואת מקומה יתפוס בנה הבכור, יורש העצר פרדריק.
את הכתר ירשה מרגרט בשנת 1972 וכיום היא נחשבת לבת המלוכה המכהנת למשך התקופה הארוכה ביותר - זאת לאחר מותה של המלכת אליזבת השנייה, שכזכור מלכה במשך 70 שנה.
4 צפייה בגלריה
המלכה מרגרט דנמרק
המלכה מרגרט דנמרק
המלכה מרגרט של דנמרק
(צילום: Carlos Alvarez/Getty Images)
כמה מילים על המלכה היוצאת: מרגרט אלכסנדרינה תורילדור אינגריד, או בקיצור - המלכה מרגרט, נולדה באפריל 1940 בארמון אמליינבורג שבקופנהגן למלך פרדריק התשיעי ואשתו ואינגריד. היא בתם של פרדריק התשיעי, מלך דנמרק ואינגריד. מרגרט לא הייתה צפויה לרשת את הכתר מכיוון שבאותה התקופה נשים לא יכלו למלוך ולכן דודה, הנסיך קנווד, היה אמור לרשת את התואר - אך לשמחתה החוק שונה בשנת 1953.
עובדת בונוס: מרגרט היא בת דודה מדרגה שלישית של המלכה אליזבת המנוחה, והייתה אחת מחברותיה הקרובות ביותר. מלכת אנגליה אף העניקה למרגרט את הכינוי שמלווה אותה עד היום - דייזי.
4 צפייה בגלריה
המלכה מרגרט דנמרק
המלכה מרגרט דנמרק
בסטיז. המלכה אליזבת והמלכה מרגרט
(צילום: Anwar Hussein/Getty Images)
כאמור, מי שיירש את מקומה של המלכה מרגרט הוא הנסיך פרדריק בן ה-55. יורש העצר נולד במאי 1968 בקופנהגן ובצעירותו למד באוניברסיטת ארהוס ובאוניברסיטת הרווארד, והוציא תואר במדעי המדינה. בנוסף שירת הנסיך בכל שלוש הזרועות של צבא דנמרק.
בשנת 2000 פגש הנסיך פרדריק את מארי דונלדסון, שהייתה אז מנהלת פרסום. שנתיים לאחר המפגש הראשון עברה מארי להתגורר בקופנהגן, המירה את דתה לכנסייה הלותרנית ולמדה את השפה הדנית. בשנת 2003 הודיעו השניים על אירוסיהם ונישאו שנה לאחר מכן בקתדרלת קופנהגן.
השניים הביאו לעולם ארבעה ילדים משותפים: הנסיכים כריסטיאן (18), איזבלה (16) והתאומים וינסנט וג'וספין (12).
4 צפייה בגלריה
המלכה מרגרט דנמרק
המלכה מרגרט דנמרק
המלכה מרגרט ובנה הנסיך פרדריק
(צילום: Patrick van Katwijk/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
 הנסיך פרדריק
 הנסיך פרדריק
יחי המלך והמלכה! פרדריק ומארי
(צילום: Karwai Tang/WireImage)