4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי אפגניסטן
הנסיך הארי אפגניסטן
לא קיבל את התמיכה שהיה זקוק לה. הנסיך הארי
(צילום: John Stillwell/AP)
בצל הדיווחים על כך שענקית הסטרימינג נטפליקס מעוניינת לבטל את החוזה עם הדוכסים מסאסקס בטענה כי הם "לא מספקים את הסחורה", סדרה דוקומנטרית חדשה בת חמישה פרקים עלתה אמש (ד') לאוויר - ובמרכזה התמודדותו של הנסיך הארי עם הטראומות מתקופת שירותו הצבאי.
הסדרה Heart of Invictus עוקבת אחר שישה אנשים אשר התחרו בשנת 2022 במשחקי האינוויקטוס - טורניר ספורט פאראלימפי לחיילים ויוצאי צבא שנפצעו במהלך שירותם, אותו יזם הנסיך. לצד התחרויות, הסדרה עוסקת בחוויותיו של הנסיך משירותו הצבאי, ובמהלכה הוא מאשים את בני משפחתו בכך שלא תמכו בו לאחר מותה של אימו הנסיכה דיאנה וגם לא בזמן שירותו הצבאי באפגניסטן. "אף אחד מהסביבה שלי לא באמת היה יכול לעזור לי. לא היה לי את התמיכה הזו, את רשת הביטחון או את האבחנה של מומחה כדי להבין מה באמת קורה איתי", שיתף הארי.
"למרבה הצער, כמו שהיה במקרה שלי, הפעם הראשונה שבה אתה באמת שוקל טיפול היא כשאתה שוכב על הרצפה בתנוחת עובר, כנראה מתחרט על כך שלא התמודדת עם חלק מהדברים האלה לפני כן, וזה מה שאני באמת רוצה לשנות", הוא אומר.
הנסיך הארי סיים קורס קצינים באפריל 2006 ושובץ כמפקד כוח סיור ברגימנט הכחולים והמלכותיים - כוח השייך לחיל הפרשים של הצבא הבריטי. בין השנים 2008-2007 שירת במשך למעלה מעשרה שבועות במחוז הלמנד שבאפגניסטן. בין השנים 2013-2012, לאחר שסיים קורס טיס והתמחות בהטסת מסוקי קרב, הנסיך חזר לאפגניסטן ושירת שם במשך 20 שבועות יחד עם חיל האוויר הבריטי. הארי פרש מהצבא ביוני 2015.
"ההתפרקות שלי הגיעה מתישהו אחרי השירות שלי באפגניסטן בשנת 2012. הטריגר היה החזרה מאפגניסטן אבל הדברים שעלו אצלי היו משנת 1997, כשהייתי בן 12", אמר. "לאבד את אמא שלי בגיל כל כך צעיר, הטראומה שחוויתי - אף פעם לא הייתי ממש מודע לזה, אף פעם לא דיברנו על כך. מעולם לא דיברתי על זה כמו שרוב הצעירים היו עושים - אבל כשהכל התפרץ, טיפסתי על הקירות, הרגשתי הכל במקום להיות חסר תחושה".
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי אפגניסטן
הנסיך הארי אפגניסטן
"טיפסתי על הקירות, הרגשתי הכל במקום להיות חסר תחושה"
(צילום: John Stillwell/AP)
הבוקר, אתר "דיילי מייל" מיהר לספק תשובות לטענותיו של הנסיך ו"לעמת" אותו מול דברים שאמר בעבר. כך למשל על טענתו שלא קיבל תמיכה מבני משפחתו, נכתב באתר: "בשנת 2017 הארי דיבר בריאיון על התמיכה שקיבל מאחיו, הנסיך וויליאם, לאחר מות אימם. הארי אמר 'אחי היה התמיכה שלי. הוא כל הזמן אמר לי שמה שאני עובר זה לא בסדר ולא נורמלי, ועודד אותי לדבר עם מישהו מקצועי".
טענה נוספת של הארי היא שהתקשורת הבריטית התעלמה מסיפורים על חיילים בריטים שנפצעו במהלך שירותם באפגניסטן. בפועל, טוען ה"דיילי מייל", כי עד היום חדשות BBC מונים ומזכירים את כל 136 החיילים שאיבדו את חייהם.
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
ההישג הכי גדול שלו
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
טורניר משחקי האינוויקטוס נחשב להישג הגדול ביותר של הנסיך הארי, שכאמור יזם את הרעיון. הטורניר הראשון נערך בשנת 2014 עם למעלה מ-400 ספורטאים מ-13 מדינות, כולל 130 ספורטאים בריטים.
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
הנסיך הארי בטורניר משחקי האינוויקטוס
(צילום: Justin Heiman/Getty Images)