בזמן שכמה מבני משפחת המלוכה הבריטית נאבקים במחלות (סרטן, למשל) וכל העול המלכותי רובץ על הכתפיים העייפות של המלכה רעיה קמילה והנסיך וויליאם - בקצה השני של העולם הנסיך הארי ומייגן מרקל נמצאים בעיצומו של סיור מלכותי בניגריה.
ביום שישי האחרון, ואחרי ביקור טעון במיוחד של הארי בלונדון, נחתו הדוכסים מסאסקס על אדמת ניגריה לסיור מלכותי כחלק ממסגרת טורניר משחקי האינוויקטוס. את הטייטל "סיור מלכותי" הם ממשיכים להפיץ ברבים - למרות שכל קשר ביניהם לבין סיור מלכותי הסתיים לפני ארבע שנים עם פרישתם מהמלוכה, אך נראה שהארי ומייגן לא קיבלו את הממו.
הנסיך הארי ומייגן מרקל בניגריה
(מרויטרס)
"לא משנה איך מסתכלים על זה, סיבוב ההופעות של מייגן בניגריה היה ממלכתי וחיובי", הכריזו הכתבים איאן גלגר וקיטי לוטון בכתבה עבור "דיילי מייל" - והם לא טועים. אחרי שנים ארוכות של מערכת יחסים די כושלת עם הציבור הבריטי ולאחר שרק בשנה האחרונה החסירה הדוכסית משלושה אירועים חשובים: טקס ההכתרה של המלך צ'רלס, ביקור חולים לאחר שצ'רלס אובחן עם סרטן וכמובן מחגיגות העשור של טורניר משחקי האינוויקטוס, מרקל כבשה ברגע את אזרחי ניגריה לאחר שחשפה כי השורשים שלה משם.
"אני רוצה להודות לכולכם על כך שהייתם כה אדיבים בקבלת הפנים שלי ושל בעלי במדינה הזו", אמרה מרקל באחד מהנאומים שנשאה במהלך הסיור והוסיפה: "במדינה שלי". מרקל סיפרה כי מיד לאחר שהגיעה לניגריה, צלצלה לאמה כדי לבדוק אם היא מודעת לשורשים שלה. "זה היה ממש מאיר עיניים לגלות יותר ויותר על המורשת שלי".
ככל שהסיור נמשך ואהדת הציבור גדלה, מרקל הופכת מרגע לרגע לבת המקום - כשהיא מקפידה להתאבזר באקססוריז מקומיים. "בתחילת הסיור מייגן לבשה גוונים ניטרליים אך מהר מאוד הבינה שעליה ללבוש יותר צבע - והיא לא אכזבה את תושבי לאגוס", נכתב ב"דיילי מייל".
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
הוסיפה צבע - והרבה. מייגן מרקל
(צילום: AP Photo/Sunday Alamba)
ולא רק צבע: עוד כשהייתה חלק פעיל מהמלוכה, מרקל תמיד הייתה זו שעברה על חוקי הארמון בכל הנוגע ללבוש והתנהגות ורגע זכור במיוחד היה בטקס פרסי האופנה בבריטניה בשנת 2018, אז בהופעה ציבורית אחת שברה הדוכסית שלושה חוקים נוקשים כשלבשה שמלה עם יד אחת חשופה לחלוטין, קישטה את ציפורניה בלק כהה ונעלה סנדלים פתוחים.
מאז הספיקה הדוכסית לחרוג מאותם נהלים כמה וכמה פעמים, אך אתמול (א') כשלבשה שמלה בצבעי פנינה עם ציורים היוצרים אשליה של שמלה שקופה ומחשוף עמוק מאוד המגיע כמעט עד מתחת לחזה - היא בהחלט הוכיחה לכולם שאת הפרוטוקולים המלכותיים היא דחפה עמוק עמוק עמוק... לארון.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
המלכה אליזבת מתהפכת בקברה. מייגן והארי
(צילום: REUTERS)
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
פרוטוקולים מלכותיים? הצחקתם אותה
(צילום: REUTERS)
כאמור, מרקל אכן גנבה את ההצגה לחלוטין, אך לא נשכח גם את הנסיך הארי שהיה שם לצידה - אולי קצת נגרר מאחוריה, בכל רגע נתון.
"מה שאתם עושים כאן מדהים", אמר הנסיך אחרי משחק כדורעף שבו השתתף. "כוחו של הספורט יכול לשנות חיים. הוא מפגיש אנשים, יוצר קשרים ומבטל מחסומים וזה הדבר הכי חשוב שיש. נפלא לראות כל אחד ואחד מכם".
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
תמיד מאחוריה
(צילום: Emmanuel Osodi/Anadolu via Getty Images)
למרות שניסה להשתלב ולהציג חזית מרוצה, מקורות יודעי דבר מספרים שהארי די מרוסק ועצוב מאחר שאביו לא התפנה לפגוש אותו במהלך הביקור הקצר שלו בלונדון.
אותם מקורבים סיפרו כי הארי הגיש בקשה לארמון לפגוש את אביו, אך הפרוטוקול המלכותי דורש התראה של 28 יום מראש לפגישה עם המלך וכמו כן הודעה מוקדמת נוספת עבור משרד הפנים - על מנת לארגן את סידורי האבטחה המתאימים.
"הפתיע אותי מאוד שצ'רלס לא פגש את הארי", סיפר חבר של הנסיך ל"טיימס". "ציפיתי שהם יפגשו. אני יודע שזה מה שהארי רצה". חבר אחר הוסיף: "המחשבה שצ'רלס סירב לפנות זמן ביומן שלו עבור הארי - זה לא נתפס".
מקורות מהארמון טוענים כי הארי לא הגיש שום בקשה לפגוש את אביו, למרות שמהדוברות של הארי נמסר אחרת, אך כך או כך - מקורביו של הנסיך לא קיבלו את התירוץ.
"אם הארי לא הגיש בקשה לפגוש את אביו, מה שאני לא מאמין שקרה, האם הוד מלכותו לא יכול היה להגיש בעצמו בקשה לפגוש את בנו? כולם ידעו שהארי מגיע, זה פורסם בכל מקום", אמר חבר של הנסיך. כמצופה - ארמון בקינגהאם סירב להגיב לדברים.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
מייגן, תובילי כבר לסולחה ודי!
(צילום: REUTERS)