יממה לאחר שאובחן עם סרטן, המלך צ'רלס (75) נראה לראשונה כשהוא נוסע ברכבו ביחד עם אשתו המלכה רעיה קמילה. השניים יצאו מלונדון לכיוון נורפולק, זאת לאחר שהמלך נפגש לראשונה מזה תשעה חודשים עם בנו הצעיר, הנסיך הארי, שהגיע ללונדון מיד לאחר ששמע על מחלתו של אביו.
הארי עזב את קליפורניה מיד לאחר שסיים לשוחח עם אביו, שבישר לו שחלה. עם נחיתתו באנגליה חיכו לו מאבטחים מטעם משטרת לונדון, זאת למרות הסכסוך המתמשך בין הנסיך למשרד הפנים.
4 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס קמילה
המלך צ'רלס קמילה
המלך צ'רלס והמלכה רעיה קמילה
(צילום: REUTERS)
על פי הדיווחים, הארי וצ'רלס שוחחו במשך קצת פחות משעה. המפגש של השניים עורר תקווה בקרב אזרחי בריטניה שמייחלים לפיוס בין הארי לשאר המשפחה, אך מקורבים יודעי דבר מספרים כי אומנם בכל הנוגע לצ'רלס "מדובר בסימן של הפסקת אש", אך הוסיפו וציינו כי לנסיך וויליאם אין כוונה לפגוש את אחיו הצעיר. "הפוקוס העיקרי של הנסיך מוויילס הוא באשתו, שמתאוששת בניתוח, שלושת ילדיו ועכשיו גם באביו. אין לו שום כוונה להפוך את הביקור של הארי לפיוס אפשרי".
הפרשן המלכותי ריצ'רד פיצוויליאמס אישר כי הארי קיים פגישה יחסית קצרה עם המלך צ'רלס לפני שיצא לכיוון נורפולק", והוסיף כי "יהיה מעניין לראות כמה זמן הארי יישאר באנגליה. אני בטוח שהארי ישים בצד את העבר - בטח עכשיו בעקבות המצב החמור הזה".
4 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס קמילה
המלך צ'רלס קמילה
"גברת, תפסי מרחק"
(צילום: Victoria Jones/PA Images via Getty Images)
קריסטינה קיריאקו, מזכירת העיתונות לשעבר של המלך, התראיינה גם כן, ואמרה: "צ'רלס מעריץ את הארי, הוא לא רוצה את הנתק הזה. אם מתוך חדשות רעות יגיעו גם כמה חדשות טובות - כמה נפלא".
נציין כי טרם ידוע היכן הארי ישהה, זאת מאחר ואת ביתו שבפרוגמור קוטג' נאלץ לפנות בהתאם לדרישת המלך וכדי להישאר לשהות בארמון עליו לקבל אישורים מיוחדים מהצוות המלכותי.
עוד נמסר מטעם מקורות יודעי דבר מהארמון כי "המלך צ'רלס בכושר טוב, אך מעט מתוסכל מכך שמצבו הבריאותי השפיע לא רק עליו אלא גם על אחרים", סיפר המקור ל"טלגרף", והוסיף כי המלך נמצא בקשר הדוק עם בנו הבכור, וויליאם.
נציין כי למרות המלצת הרופאים - צ'רלס אומנם מתכנן להיעדר מאירועים ציבוריים אך מתכוון להמשיך לקיים פגישות פרטניות וכמו כן לדאוג לענייני "הקופסה האדומה" ולטפל בכל המסמכים. בזמן שבני משפחתו מעט מודאגים, רויה ניקה, העורך המלכותי של ה"סאנדיי טיימס", משתף בנקודת מבטו: "צ'רלס לא ירצה לסגת. כל עוד הוא יכול להמשיך בתפקידו הוא יעשה זאת".
4 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס קמילה
המלך צ'רלס קמילה
רק בריאות!
(צילום: REUTERS)
מי שצפויה להיות לצידו לאורך כל הטיפול היא כמובן אשתו, קמילה, שעל פי מקורות מהארמון לא זזה ממנו ולו לרגע. "מופעל עליה לחץ רב, לא רק למלא את חובותיה אלא גם לדאוג לבעלה", ציין ניקה.
למרות שעל פי המידע שנחשף לציבור, מצבו של המלך טוב, ישנם עדיין כאלה המנבאים שחורות, או לפחות לא רואים את חצי הכוס המלאה, כך למשל הביוגרף מת'יו דניסון, שאמר בריאיון ל-BBC כי בריטניה הולכת לראות משהו שיזכיר מאוד את חודשיה האחרונים של המלכה אליזבת. "המלכה שמרה על כל התפקידים הקשורים לתפקידה כראש מדינה - הקופסה האדומה, פגישות עם ראש הממשלה ולעיתים גם פגישות עם היועץ האישי - אבל היא לא ביצעה הרבה הופעות ציבוריות. מה שאנחנו צפויים לראות בכהונתו של צ'רלס דומה לזה מאוד".
4 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס קמילה
המלך צ'רלס קמילה
נמשיך לעדכן!
(צילום: Karwai Tang/WireImage)