4 צפייה בגלריה
שקועים בחובות. מייקל וקרול מידלטון
שקועים בחובות. מייקל וקרול מידלטון
שקועים בחובות. מייקל וקרול מידלטון
(gettyimages)
דיווחים בחו"ל: העסק המשפחתי של משפחת מידלטון המנוהל על ידי הוריה של הנסיכה מוויילס, קרול ומייקל מידלטון, נקלע לחובות על סך 2.6 מיליון ליש"ט, כך פורסם הבוקר (ה') באתרי החדשות בבריטניה.
חברת Party Pieces Holdings המנוהלת על ידי השניים, אפשרה למידלטונים להעניק את החינוך היוקרתי ביותר עבור שלושת ילדיהם - קייט, פיפה וג'יימס, שנשלחו ללמוד במרלבורו קולג' בעלות של 42,930 ליש"ט לשנה, ובנוסף לרכוש את האחוזה בה הם מתגוררים בעלות של 4.7 מיליון ליש"ט.
כעת, על פי הדיווחים, אנשי עסקים שעבדו יחד עם קרול ומייקל מאשימים את אמה של הנסיכה ב"בגידה" על רקע קריאות של חוסר אמון לגבי סכום החוב שצברה. החוב, שעומד על 2.6 מיליון ליש"ט, כולל בתוכו חוב של 218,749 ליש"ט לבנק עבור הלוואה שלקחו השניים בתקופת הקורונה, 456,008 ליש"ט לנושים אחרים ו-1.4 מיליון ליש"ט בהלוואות לא דרך הבנק. הפירוט מגיע לצד החשש כי "כלל לא סביר שהנושים יקבלו את הכסף - או אפילו חלק ממנו", כך חשף ה"דיילי מייל".
4 צפייה בגלריה
קרול מידלטון מייקל מידלטון
קרול מידלטון מייקל מידלטון
"בוא נקווה שוויליאם ישלם את החוב"
(צילום: Peter Macdiarmid/Gettyimages)
בין הנפגעים נכלל גם לורד איליף, בעל הבית של Party Pieces שבאחוזתו בברקשייר התבססה החברה במשך שנים רבות. "הם היו הדיירים שלנו לטווח הארוך", אמר. "הופתענו מכמות הכספים שהם חייבים לאנשים אחרים", אמר.
איש עסקים נוסף שעבד עם המידלטונים בחר לשמור על עילום שם, אך סיפר כי לאחר שיחות רבות הבין שזה חסר סיכוי לקבל את הכסף שהם חייבים לו. "הסכום שהם חייבים ל-HMRC מתגמד לעומת כל דבר אחר שהם חייבים. זו הסיבה שברחנו לנתק איתם מגע - הכספים שהם חייבים לקופה הציבורית". דו"ח מנהלים שפורסם חשף כי השניים חייבים סכום של 613,000 ליש"ט לקופת המדינה.
חברה נוספת שעבדה עם קרול ומייקל היא Sultani Gas, שסיפקה לחברה שלהם אספקת הליום, וכעת הדובר של החברה סיפר כי הוא נחרד מההתנהלות. "מה שהכי כאב לי זה שבטחתי בקרול, הרי היא חמותו של המלך העתידי של בריטניה, והיא פשוט בגדה בי ורימתה אותי. זה לא מקובל".
דו"ח מנהלים נוסף שדלף החוצה פירט איך מגפת הקורונה החלה לגרום לבעיות כלכליות לחברה - שההכנסות שלה הצטמצמו מ-4.5 מיליון ליש"ט בשנה ל-3.2 מיליון ליש"ט בין 2021 ל-2022, מה שגרם לחברה להפסד של 900,000 ליש"ט. "ההנהלה ייחסה זאת למגפת הקורונה, שהובילה לצמצום מפגשים חברתיים והפחתה בהוצאות עקב משבר יוקר המחייה. הדבר גרם למגבלות על תזרימי המוזמנים של העסק".
עוד דווח כי בתחילת 2023 התפטר מנכ"ל החברה ואילו המידלטונים ניסו לייצב את החברה ולמצוא קונה. "החברה חוותה לחץ נושים הולך וגובר, כולל איומים". בעקבות הלחצים פנו קרול ומייקל ל-175 קונים פוטנציאליים אך בסופו של דבר נאלצו להסתפק במכירת מניות בשווי של 180,000 ליש"ט.
4 צפייה בגלריה
קרול מידלטון מייקל מידלטון
קרול מידלטון מייקל מידלטון
מאשימים את הקורונה
(צילום: Andrew Milliganq/Gettyimages)
4 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם קייט מידלטון
הנסיך וויליאם קייט מידלטון
"לכסות את החוב של ההורים שלך? הצחקת אותי". קייט והנסיך וויליאם
(צילום: Gettyimages)