3 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
ההיסטוריה חוזרת על עצמה? מייגן והארי
(צילום: Kevin Mazur/GettyImages)
הנסיך הארי ומייגן מרקל היו מעורבים במרדף מכוניות שכמעט והסתיים באסון, כך דווח הערב (ד') באתרי החדשות מעבר לים. לאחר היציאה של הדוכסים מסאסקס מהגאלה היוקרתית בניו יורק בה נכחו אמש, צלמי הפפראצי החלו לרדוף אחרי הזוג המלכותי.
"המרדף הבלתי פוסק הזה, שנמשך למעלה משעתיים, כמעט ויצר מספר רב של תאונות הכוללות רכבים, הולכי רגל ושני שוטרי NYPD", מסר הדובר של בני הזוג.
עוד נמסר בהצהרה הרשמית כי "בני הזוג המלכותיים מבינים כי להיות איש ציבור מגיע עם עניין ציבורי מסוים - אך זה אינו צריך להיות במחיר של ביטחונו של אף אחד. הפצת התמונות הללו, בהתחשב בדרך שבה הן הושגו, מעודדות פולשניות המסוכנת לכל המעורבים".
כריס סאנצ'ז, חבר בצוות האבטחה של הדוכסים, תיאר את המרדף כבלגן אחד גדול. "מעולם לא ראיתי או חוויתי דבר כזה", אמר ל-CNN. "זה היה כאוטי. היו כתריסר כלי רכב - מכוניות, קטנועים ואופניים. הציבור היה בסכנה בכמה רגעים שונים. זה יכול היה להיות קטלני. הם עלו על המדרכה, עברו באור אדום ובשלב מסוים חסמו את הרכב בו היו בני הזוג והתחילו לצלם אותם".
סאנצ'ז הוסיף כי הוא היה מודאג משלומם של הארי ומייגן אך יותר מכך משלום הציבור מכיוון שהפפראצי היו מאוד פראיים. מהמשטרה המקומית נמסר כי האירוע היה "מאתגר", אך הוסיפו כי לא היו התנגשויות ואיש לא נפגע. "הדוכס והדוכסית מסאסקס הגיעו ליעדם ולא דווח על פציעות או מעצרים בעקבות האירוע", אמר ג'וליאן פיליפס, סגן הנציב במשטרת NYPD.
כאמור, בסיומו של ערב הגאלה - במהלכו קיבלה הדוכסית את פרס "הנשים של החזון", חיכתה למייגן, בעלה הנסיך ואמה מונית שתיקח אותם חזרה לביתם. השלושה נכנסו למונית ורגעים ספורים לאחר מכן החל המרדף.
3 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי דוריה רגלנד
מייגן מרקל הנסיך הארי דוריה רגלנד
מייגן, הארי ודוריה
(צילום: Kevin Mazur/GettyImages)
אי אפשר להתעלם מהעובדה שהמקרה מזכיר את סיפור מותה של אמו של הארי הנסיכה דיאנה, שנהרגה בפריז בשנת 1997, לאחר מרדף מתמשך של צלמי הפפראצי שניסו לתעד אותה ואת בן זוגה.
מאז החלו הארי ומייגן את דרכם הרומנטית הזהיר הנסיך לא פעם כי הוא חושש מכך שההיסטוריה תחזור על עצמה ובכך התייחס למותה של אימו, שנרדפה על ידי התקשורת.
גם השחקן ג'ורג' קלוני, חברה הטוב של מרקל, דיבר בעבר על הרדיפה התקשורתית אחר הדוכסית, ובריאיון למגזין Who הזכיר איך הדמיון לסיפורה הטראגי של דיאנה. "כולנו זוכרים איך הסיפור של דיאנה נגמר, בתאונת דרכים קטלנית שנגרמה בגלל התקשורת", הזכיר.
3 צפייה בגלריה
הנסיכה דיאנה
הנסיכה דיאנה
הנסיכה דיאנה
(צילום: GettyImages)