המלך האראלד החמישי, מלך נורבגיה בן ה-85, צפוי לעבור היום (ג') השתלת קוצב לב, כך דווח הבוקר. מהארמון הנורבגי נמסר: "לאחר שהמלך קיבל מכשיר זמני בבית החולים במלזיה מוקדם יותר החודש, הוחלט להתקין לו משהו קבוע יותר". עוד נמסר כי לאחר מכן, המלך יאושפז בבית החולים למשך מספר ימים.
מוקדם יותר החודש בעת ביקורו במלזיה, המלך חש ברע ואושפז בבית החולים המקומי. על פי הדיווחים, מצבו נגרם בעקבות זיהום שחטף במהלך טיול פרטי באי הנופש לנגקאווי.
כאמור, בבית החולים במלזיה התקינו לו קוצב לב זמני ומיד לאחר שהתאושש פרסם ביחד עם אשתו, המלכה סוניה, הצהרה קצרה שבמהלכה בעיקר הודה למעריצי המלוכה. "אנחנו מודים מאוד על הטיפול המסור, העזרה והתמיכה שקיבל המלך במהלך שהותו במלזיה", אמרו. "הרגשנו את החום והאהבה של העם הנורבגי בימים האלה, והמחויבות הגדולה ריגשה וחיזקה אותנו. תודה רבה לכולם על האכפתיות".
2 צפייה בגלריה
המלך האראלד החמישי
המלך האראלד החמישי
רק בריאות. המלך האראלד החמישי
(צילום: Per Ole Hagen/Getty Images)
נציין כי למלך נורבגיה היסטוריה יחסית ארוכה של הליכים רפואיים. בשנים האחרונות הוא אושפז מספר פעמים בעקבות זיהומים שחטף וכמו כן עבר ניתוח לב.
עוד נמסר מהארמון כי המלך יעבור טיפול על ידי המומחים הטובים ביותר בתחום וצוין כי לא ידוע מתי יחזור למשרתו, אך בשלב הראשוני הוא ייצא לחופשת מחלה בת שבועיים, במהלכה יחליף אותו בנו, יורש העצר הוקון.
2 צפייה בגלריה
המלך האראלד החמישי
המלך האראלד החמישי
לא מתכנן לוותר על הכס בינתיים. האראלד החמישי ואשתו סוניה
(צילום: Per Ole Hagen/Getty Images)