דו"ח רשימת האנשים העשירים ביותר בעולם של "סאנדי טיימס" לשנת 2024 חשף: הונו האישי של המלך צ'רלס השלישי עומד על 770 מיליון דולר.
על פי אותה רשימה מעוררת קנאה, המלך צ'רלס השאיר אבק, מבחינה כלכלית כמובן, לאימו המנוחה המלכה אליזבת, שלפי רשימת העשירים של "סאנדי טיימס" לשנת 2022 הונה האישי הסתכם ב-468 מיליון דולר.
4 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס הכתרה
המלך צ'רלס הכתרה
מנופף לעובר ושב. המלך צ'רלס
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)
עוזרו לשעבר של המלך צ'רלס, שבחר לא להיחשף, סיפר לאחר גירושיו מהנסיכה דיאנה ב-1996, המלך התעשר בלפחות 21 מיליון דולר, על ידי חיסכון ברווחים שקיבל מדוכסות קורנוול. "אנחנו לא מדברים כאן על סכומים אדירים, אלא בכמה עשרות מיליונים, לא יותר", סיפר מקור מהארמון, והבהיר כי השמועות שטוענות שהמלכה רעיה קמילה הביאה איתה הרבה כסף למערכת היחסים עם צ'רלס ממש לא נכונות.
דוכסות קורנוול, אליה מתייחס המקור, היא אחוזה המוערכת במיליארד דולר וכוללת קרקעות, חוות, בתים ובנוסף משכירה נכסים מסחריים בלונדון. על פי אותם נתונים, צ'רלס הגדיל את הרווחים השנתיים מהדוכסות ב-42.6 אחוז - כלומר, למעלה מ-31 מיליון דולר. בין השנים 2012-2022 הוא צבר על פי הדיווחים מעל 268 מיליון דולר מהדוכסות. לאחר מותה של המלכה אליזבת, צ'רלס העביר את דוכסות קורנוול לבנו הבכור הנסיך וויליאם.
אתר "ניו יורק פוסט" מדווח כי המלכה אליזבת השקיעה מיליונים בחשבונות חוץ - שככל הנראה הגישה אליהם עברה לידיו של צ'רלס. בנוסף, המלך ירש את הונה של המלכה האם שעמד על 88 מיליון דולר, והועבר לבתה, המלכה אליזבת, לאחר מותה.
4 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם המלך צ'רלס
הנסיך וויליאם המלך צ'רלס
תשאירו משהו לנסיך הארי. וויליאם וצ'רלס
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)
למרות שהונו על צ'רלס עומד על 770 מיליון הדולר, נציין כי המלך הוא לא האדם העשיר ביותר בבריטניה. למעשה, הוא אפילו די רחוק מהטייטל הזה. לפי המגזין, הדוכס מווסטמינסטר יו גרוסוונור בן ה-33 עקף את צ'רלס - כשהשווי הנקי של משפחתו עומד על 12.8 מיליארד דולר.
גרוסוונור הוא הסנדק של הנסיך ג'ורג', בנם הבכור של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון, ולפי השמועות גם הסנדק של הנסיך ארצ'י, בנם הבכור של הנסיך הארי ומייגן מרקל. "יו הוא אחד החברים הקרובים הבודדים של וויליאם והארי, ששומר על קשר טוב וקרוב עם שניהם", סיפר מקורב למיליארדר.
הדוכס מווסטמינסטר ירש את התואר מאביו בשנת 2016, וביחד עם התואר הגיעה גם השליטה המלאה באחוזת גרובנור, שבאותם ימים שוויה הוערך בתשעה מיליארד דולר.
4 צפייה בגלריה
יו גרוסוונור
יו גרוסוונור
יו גרוסוונור
(צילום: Mark Cuthbert/UK Press via Getty Images)
לסיום רק נציין שעם כל הכבוד למלך צ'רלס, לפעמים לא צריך כתר (לפחות לא מלכותי) כדי להתעשר. תשאלו את כוכבת הריאליטי, מלכת הטראש ואשת העסקים המצליחה קים קרדשיאן, שהונה האישי מסתכם ב-1.7 מיליארד דולר. צ'רלס, אולי שווה לשקול הסבה - ממלך אנגליה למלך המשפיענים.
4 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן בגאלה של המטרופוליטן
קים קרדשיאן בגאלה של המטרופוליטן
מקסימום עושר - מינימום כאב ראש. קים קרדשיאן
(צילום: AFP)