"שכחנו מהאנושיות שלנו וזה חייב להשתנות", כך הכריזה מייגן מרקל ביום שישי האחרון כשהופיעה בפאנל בכנס South by Southwest באוסטין שבטקסס, שעסק בייצוג הנשים בבידור ובתקשורת.
במהלך הפאנל אחת מהאורחות פנתה למרקל ואמרה שיש סיפור שכנראה איש לא שמע שקרה למרקל בילדותה, וביקשה מהדוכסית לספר אותו. בחיוך מאוזן לאוזן ובטון מעט מבויש מרקל סיפרה על פרסומת שהיא צפתה בה כשהייתה בת 11 - פרסומת לסבון כלים בה הוצגו נשים, מה שהכעיס אותה מאוד וגרם לה לכתוב מכתב זועם למותג המפרסם ולדרוש כי ישנו את הפרסומת. מדובר אכן בסיפור מאוד חמוד אך נציין כי את הסיפור הזה אנחנו שומעים בריפיט מאז דריכתה של מייגן בארמון המלוכה.
הדוכסית הוסיפה לדבר על הבריונות ברשת ושיתפה כי עיקר ההתעללות הווירטואלית שהיא חוותה היה בזמן ההריונות שלה עם שני ילדיה, ארצ'י וליליבת, ובחודשים הראשונים שלאחר לידתם. "אני שומרת מרחק מזה עכשיו לטובתי האישית. זה אכזרי", אמרה. "אם אתם קוראים משהו נורא, ממש נורא, על אישה - למה לשתף אותו עם החברים שלכם? למה להוציא את זה החוצה לעולם?", שאלה בתסכול.
5 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
מנסה להמציא את עצמה מחדש. מייגן מרקל
(mhkuo: Astrida Valigorsky/Getty Images)
נזכיר כי לדוכסים מסאסקס אין חשבון אינסטגרם רשמי - זאת לאחר שהחשבון שהיה להם ועמד על כ-10 מיליון עוקבים הוחרם על ידי המלכה אליזבת המנוחה לאחר שהשניים הודיעו על פרישתם מהמלוכה.
זו לא הפעם הראשונה שהדוכסית מסאסקס מדברת על הבריונות ברשת. באוקטובר 2020 מרקל השוותה בין משתמשים ברשתות החברתיות למכורים לסמים במהלך מפגש פסגה וירטואלי של "הנשים החזקות ביותר של Fortune", ואמרה: "יש מעט מאוד דברים בעולם שמכנים את האדם העוסק בהם כ'משתמש'. אנשים שמכורים לסמים נקראים כך וגם אנשים הנמצאים ברשתות החברתיות".
שעות ספורות לאחר נאומה, נודע כי היא העתיקה מילה במילה את דבריה מתוך הסרט של נטפליקס, "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית", סרט דרמה תיעודי החוקר את ההשפעה המסוכנת של הרשתות החברתיות על המשתמשים. את הגילוי המפתיע חשפו עוקביה של הדוכסית, שלא עברו על כך בשתיקה והציפו את הטוויטר בציוצים זועמים. "אם מייגן משקרת לגבי השימוש ברשתות החברתיות, על מה עוד היא משקרת? היא הרגע נתפסה על חם", צייץ עוקב כועס.
5 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
"שכחנו מהאנושיות שלנו וזה חייב להשתנות"
(mhkuo: Astrida Valigorsky/Getty Images)
גישתה של מרקל נגד בריונות לא מרשימה את אזרחי בריטניה, שלא פעם הביעו את אכזבתם הרבה מהדרך שבה היא פגעה במלוכה. אמנדה פלאטל, עיתונאית אוסטרלית, כתבה טור דעה חריף על הדוכסית הסוררת שהתפרסם ב"דיילי מייל" בסוף השבוע, בו האשימה את מרקל בנזק הגדול ביותר שנגרם אי פעם למלוכה. "היא עדיין נאחזת בתואר בדוכסית שלה ומנסה להמציא את עצמה מחדש בארצות הברית בזמן שגיסתה, קייט מידלטון, מתאוששת בבית לאחר ניתוח. מדובר בהתנהגות מתועבת. אומנם רק קייט ומשפחתה הקרובה ביותר יודעים ממה בדיוק סובלת הנסיכה אבל ההתקפות החוזרות של מייגן והארי בטח לא מסייעות לרמות הלחץ והחרדה שמידלטון חוותה בשנים האחרונות".
פלאטל סיכמה: "אם אני הייתי מקבלת את התפקיד האומלל של להיות היועצת הציבורית של מרקל ואת המשימה הבלתי אפשרית לנסות לשקם את התדמית שלה במדינה שהיא עצמה דחתה - המסר שלי היה ברור, 'תתרחקי, לנצח!'".
5 צפייה בגלריה
הגיסות שלא מסתדרות. מייגן וקייט
הגיסות שלא מסתדרות. מייגן וקייט
הגיסות שלא מסתדרות. מייגן וקייט
(צילום: Gettyimages)
במקביל להשתתפותה של מרקל בכנס המדובר, מקורות מארמון בקינגהאם אישרו כי המלך צ'רלס ביקש מאשתו, המלכה רעיה קמילה, לקחת צעד אחד גדול אחורה מעבודה הציבורית. "המלך רואה שקמילה עובדת קשה מדי ובמקביל דואגת לבריאותו ומנסה לטפל בו", אישר מקורב למגזין Us Weekly. "שניהם החליטו שהיא צריכה לקחת שבוע חופש כדי שלא תתיש את עצמה לחלוטין".
ההופעה הציבורית הבאה של קמילה צפויה להיערך במהלך השבוע, כאשר היא תמלא את מקומו של צ'רלס במנזר וסטמינסטר בטקס השנתי של יום חבר העמים. צ'רלס צפוי לפנות לציבור הבריטי בסרטון שיוקרן ברשתות השידור.
5 צפייה בגלריה
המלכה קמילה
המלכה קמילה
המלכה המותשת. קמילה
(צילום: AFP)
"קמילה לגמרי מרוסקת ומותשת מכל מה שקורה בחודשים האחרונים", סיפר מקורב למלכה לאתר The Royal Observer. "היא בת 76 ובעלה זה עתה אובחן כחולה סרטן, זה המון - ולא נדבר על הביקורת התקשורתית שלא מפסיקה להגיע".
מקורב אחר הוסיף: "היא בעצם נאלצה לעשות הכול בחודשים האחרונים - זה בטח לא סוד שזה מעייף. היא נמצאת תחת לחץ לא נורמלי בתקופה בחייה שבה רוב האנשים בני גילה אמורים לצאת לפנסיה. אבל אתה לעולם לא תשמע אותה מתלוננת על זה, היא יודעת שזה משהו שמגיע עם הטייטל והיא גאה לתמוך בבעלה, אבל כולנו שמחים שהיא לוקחת קצת זמן לעצמה - בטח כשהמצב הזה עשוי להימשך עוד מספר חודשים".
5 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס קמילה פרקר
הנסיך צ'רלס קמילה פרקר
עוד יבואו ימים טובים
(צילום: GettyImages)