"המלך צ'רלס לא מת", כך הבהירה שגרירות בריטניה באוקראינה הערב (ב') לאחר שהתקשורת הרוסית שיתפה ידיעה כוזבת על מותו של המלך צ'רלס השלישי.
שורה של אתרי חדשות רוסים וחשבונות ברשתות החברתיות דיווחו על מותו במפתיע של המלך בן ה-75 כתוצאה מסיבוכים במחלת הסרטן. "המלך צ'רלס השלישי מבריטניה מת בגיל 75, על פי דיווחים בתקשורת", כך דיווח אתר החדשות הרוסי Sputnik, והוסיף כי כרגע אין מידע נוסף באתר של משפחת המלוכה או בתקשורת הבריטית.
3 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
חי ובועט. המלך צ'רלס
(צילום: Adrian Dennis/Getty Images)
דקות ספורות לאחר שהדיווחים על מותו של צ'רלס הציפו את אתרי החדשות הרוסים, שגרירות בריטניה בקייב שיתפה הודעה פתאומית ברשתות שבה נכתב: "אנו רוצים להודיע שהחדשות על מותו של המלך צ'רלס השלישי מזויפות". נכון לכרגע לא ברור האם מדובר בטעות אנוש או שמא מדובר בעוד תעמולה מטעם שלטונו של ולדימיר פוטין.
3 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
ההבהרה של שגרירות בריטניה
(צילום: טוויטר)
מריה זכרובה, הדוברת של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, הצטרפה גם היא למה שנראה כמו ניסיון מכוון לפגוע במלך - וצייצה: "לונדון נראית פתטית".
"החדשות המזויפות על מותו של המלך צ'רלס השלישי התפשטו במהירות והופרכו באותה מהירות", צייץ אזרח רוסי. "מלך בריטניה חי וממשיך לעסוק בענייניו - כך לפחות טוען ארמון בקינגהאם".
ערוץ התקשורת הפרו-קרמלין, BAZA, פרסם בתגובה לשמועה השקרית: "התקשורת הרוסית דיווחה על מותו של המלך הבריטי צ'רלס השלישי בהתייחסותה למסמך שפורסם לכאורה על ידי ארמון בקינגהאם. צילום המסמך התברר כמזויף".
על פי דיווחים, הודעת מותו של המלך הגיעה בעקבות הטענה בבריטניה כי הניצחון של פוטין בבחירות מזויף. האתרים הגדולים שהובילו את השמועות על מותו של צ'רלס הם RIA, Sputnik, Readkovka - אתרים המוכרים בעיקר בתמיכתם בפוטין, אך לאחר ההבהרה של השגרירות הבריטית - שלושת האתרים תיקנו את הצהרותיהם.
3 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס קמילה
המלך צ'רלס קמילה
אלוהים יודע מה קורה שם בארמון
(צילום: Joe Giddens/PA Images via Getty Images)