בצל השמועות על מצבה הבריאותי הלא ברור של קייט מידלטון, שנפוצו לאחר שעיתונאית זרה טענה כי הנסיכה הורדמה בעקבות סיבוכים שחלו אחרי הניתוח שעברה בבטנה, ארמון בקינגהאם דיווח הערב (ב') כי המלך צ'רלס אובחן עם סרטן.
צ'רלס, שבילה את הימים האחרונים בסנדרינגהם, חזר מיד ללונדון לטובת התחלת ההליך הטיפולי. "במהלך אשפוזו של המלך צ׳רלס עבור טיפול בערמונית מוגדלת שאיתה אובחן, עלתה אבחנה נוספת שהדאיגה את רופאיו. בדיקות נוספות זיהו גורם כלשהו של סרטן", נמסר מהארמון.
"הוד מלכותו החל היום בטיפולים קבועים שבמהלכם הומלץ לו על ידי הצוות הרפואי לדחות תפקידים ציבוריים. המלך אסיר תודה לצוות הרפואי שלו על הגילוי המהיר שהתאפשר הודות להליך האחרון שעבר בבית החולים. הוא נשאר אופטימי לחלוטין ומצפה לחזור לתפקידיו הציבוריים בהקדם האפשרי".
לפי סוכנות הידיעות רויטרס, מקור בבית המלוכה אמר כי הסרטן שממנו סובל המלך איננו סרטן הערמונית.
2 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס השלישי
המלך צ'רלס השלישי
רק בריאות! המלך צ'רלס השלישי
(צילום: Chris Jackson - WPA Pool/GettyImages)
"באופן ברור זה מגיע כהלם בלתי רצוי - לא רק עבור האומה שעדיין באבל לאחר מותה של אמו, המלכה אליזבת, אלא גם עבור משפחת המלוכה עצמה, שרק עכשיו חזרה לעמוד על רגליה", אמרה העיתונאית והמומחית לבית המלוכה שרה ויין. "זו חתיכת מכה, במיוחד לקמילה המסכנה שכנראה מודאגת עד עמקי נשמתה".
ויין ניסתה להרגיע כשציינה כי הסרטן של המלך זוהה בשלב מוקדם ולכן הציפייה היא שהוא יגיב היטב לטיפול, אך בכל זאת - "מכל האתגרים שהמלך היה יכול להתמודד איתם ב-18 החודשים הראשונים של שלטונו, כנראה שלזה הוא לא ציפה".
2 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
אנחנו לא נעמוד בעוד טרגדיה!
(צילום: Gettyimages)
פחות משעה לאחר שבישר הארמון על כך שהמלך אובחן בסרטן, אתר "דיילי מייל" דיווח כי הנסיך הארי יגיע ללונדון כדי להיות לצידו של אביו. עוד נמסר כי הארי שוחח עם צ'רלס על האיבחון שקיבל ויבלה איתו את הימים הקרובים.
מקורב להארי סיפר לאתר כי הנסיך החליט לטוס מיד לבריטניה, מה שלטענת מומחי המלוכה מעיד על מצב די חמור של המלך. מקור אחר דיווח כי הנסיך וויליאם נמצא בקשר הדוק עם אביו - אך אף אחד מהנסיכים עדיין לא מסר הצהרה פומבית.
נכון לכתיבת שורות אלה לא ידוע האם מייגן מרקל תצטרף לנסיך הארי.