פניהם של הארי ומייגן לשלום? השבוע האחרון נפתח עם ידיעה מרעישה: ב-22 באוקטובר תצא לאור גרסה חדשה עם כריכה רכה של ספרו האוטוביוגרפי של הנסיך הארי - Spare. לרוב נהוג שבמהדורות מהסוג הזה ייכללו תוספות ופרקים שלא פורסמו לפני כן, מה שגרם ללחץ וחשש בארמון מכך שהארי ימשיך במסע הטינופים שלו על משפחתו, אך מטעם ההוצאה לאור Penguin Random House דאגו להרגיע ולהבהיר שהספר יהיה "ללא שינוי".
ההחלטה לא להכניס מידע חדש לספר נתפסת כניסיון פיוס של הארי עם משפחתו ואפילו מחווה - זאת לאחר שאביו המלך צ'רלס ביקש ממנו (שלא נאמר דרש) באופן אישי שיפסיק לחשוף סודות משפחתיים. "הארי התבקש על ידי אביו לא לכתוב או לומר בפומבי משהו נוסף על המשפחה או על אחיו הגדול, הנסיך וויליאם, שעלול לגרום לצרות", כך סיפר המומחה טום קווין ל"מירור". "כולם יודעים שכאשר המלך מבקש ממך לעשות משהו, יהיו לכך השלכות במידה שלא תציית".
אגב, החשש של צ'רלס בהחלט מוצדק. מיד עם יציאתו לאור של Spare בינואר 2023 הוכתר הספר כרב מכר ואף שבר את שיא גינס בקטגורית ספר העיון הנמכר ביותר בכל הזמנים. הארי תיאר את ספרו כ"חשבון בין הטובים לרעים", ובריאיון למגזין People הסביר: "אני לא רוצה להגיד לאף אחד מה לחשוב על זה - וזה כולל את המשפחה שלי. הספר הזה והדברים שחשפתי בו הם המשך למסע הבריאותי הנפשי שלי. אני מקווה להפוך את הכאב שלי למועיל - כך שאם שיתוף החוויה האישית שלי יעזור למישהו אחר, אני לא יכול לחשוב על משהו יותר מתגמל מזה".
2 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
פניו לשלום. הנסיך הארי
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)
אז אחרי ענף הזית שהוגש מצידו של הארי, הגיע גם תורה של אשתו, הדוכסית מסאסקס מייגן מרקל, לשלוח מסרים דרך מקורביה: "למייגן אין שום רגשות שליליים כלפי הנסיך וויליאם וקייט מידלטון. היא רק רוצה שיהיה שלום בין כולם", סיפר מקורב ל-Us Weekly. "היא יודעת שהיא לא תוכל למצוא שלווה אם תנטור טינה".
רגע לפני שנפתח את בקבוק השמפניה הזול ששוכב לנו במקרר, חשוב להזכיר שזו לא הפעם הראשונה (או ה-20) שמרקל "שולחת" מקורבים להבהיר שהיא לא שומרת טינה - ובמקביל ממשיכה להתראיין ולהזכיר את העוול הנורא שנגרם לה בארמון. אז נמתין עם החגיגות עד לתמונה שתוכיח אחרת.
2 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
אנחנו באמת רוצים להאמין לך. מייגן מרקל
(צילום: REUTERS)