שנה ושמונה חודשים לאחר שירש את הכתר ואת כס המלכות מאימו המנוחה, המלכה אליזבת, המלך צ'רלס חשף אתמול (ג') את הדיוקן הראשון הרשמי שלו מאז שהוכתר, אותו צייר האמן הנודע ג'ונתן יאו, שהוזמן לארמון בשנת 2020.
הדיוקן הראשון של המלך צ'רלס
"זו הייתה זכות גדולה לצייר את הדיוקן הראשון של הוד מלכותו המלך צ'רלס השלישי", אמר האמן. "כשהתחלתי את הפרויקט, הוד מלכותו המלך עדיין היה הוד מלכותו הנסיך מוויילס, ובדומה לפרפר שציירתי מתעופף מעל כתפו - הדיוקן הזה התפתח ככל שתפקידו של הוד מלכותו בחיינו הציבוריים השתנה. אני עושה כמיטב יכולתי ללכוד את חווית החיים והאנושיות שנחרטו על פניו של כל מי שאני מצייר, ואני מקווה שזה מה שהשגתי בדיוקן הזה".
יאו סיכם: "לנסות להביע זאת עבור הוד מלכותו המלך, שממלא תפקיד כה ייחודי, היה אתגר מקצועי אדיר וגם כזה שמאוד נהניתי ממנו ואני אסיר תודה עליו". דיוקנו של צ'רלס מתאר את המלך לבוש במדי המשמר הוולשי, שאותם לבש בעת מינויו לקולונל הגדודי בשנת 1975.
2 צפייה בגלריה
דיוקן המלך צ'רלס המלכה קמילה
דיוקן המלך צ'רלס המלכה קמילה
הזמנו כבר עותק לסלון שלנו. דיוקן המלך צ'רלס
(צילום: אינסטגרם, ציור: Jonathan Yeo)
בנוסף לדיוקן של צ'רלס, יאו צייר גם את המלכה רעיה קמילה. "אנשים שואלים אותי לעיתים קרובות אם יש סוד לביצוע דיוקן טוב, ואני אומר שאני באמת לא יודע. אני חושב שיש סוד אחד וזה נושא מעניין להתחיל איתו, ואי אפשר לבקש משהו טוב יותר מהוד מלכותה", אמר.
הדיוקנאות של המלך והמלכה צפויים להיות מוצגים בסופו של דבר ב-Drapers' Hall שבלונדון החל מסוף חודש אוגוסט הקרוב.
כמצופה ממי שזכה לצייר את המלך צ'רלס ואשתו המלכה רעיה, יאו הוא אחד מאמני הפורטרטים המובילים ביותר בעולם שיצר בין היתר פורטרטים של ניקול קידמן, דניס הופר, אידריס אלבה, סיינה מילר, טוני בלייר ועוד.
2 צפייה בגלריה
דיוקן המלך צ'רלס המלכה קמילה
דיוקן המלך צ'רלס המלכה קמילה
איזה מהם מוצלח יותר? דיוקן המלכה קמילה
(צילום: אינסטגרם, ציור: Jonathan Yeo)