31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג' הנסיך וויליאם
הנסיך ג'ורג' הנסיך וויליאם
זה הקטן גדול יהיה. הנסיך ג'ורג'
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)
הנסיך ג'ורג' מוויילס בסך הכל בן עשר ובכל זאת - הוא השני בתור לכתר אחרי אביו הנסיך וויליאם. למרות גילו הצעיר ומכיוון שקרו מקרים מעולם (למשל המלכה מרי, שהוכתרה כשהייתה בת 15) כבר עכשיו מכינים את הנסיך הצעיר ליום שבו הוא יהפוך להיות מלך אנגליה. לכבוד יום הולדתו העשירי וכניסתו לעשור השני של חייו, החלטנו לערוך היכרות מעמיקה עם יורש העצר - וגם להבין מה צופן לו העתיד.

נעים להכיר:

31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
יש לנו חולשה ללחיים
(צילום: Chris Jackson/Getty Images)
ג'ורג' אלכסנדר לואי, או בקיצור – הנסיך ג'ורג', נולד ב-22 ביולי 2013 והוא בנם הבכור של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון. ג'ורג' הוא נכנו הראשון של המלך צ'רלס והנין השלישי של המלכה אליזבת המנוחה.
למחרת הלידה נורה מטח של 21 פגזים בגרין פארק לציון לידתו של הנסיך ושלושה חודשים לאחר מכן, באוקטובר של אותה השנה, ג'ורג' הוטבל על ידי ג'סטין וולבי, הארכיבישוף מקנטרברי, בקפלה המלכותית בארמון סנט ג'יימס.
הופעתו הפומבית-מלכותית הראשונה הייתה ביוני 2015, אז הצטרף למשפחת המלוכה בחגיגות ה-Trooping the Color על המרפסת המלכותית. לג'ורג' יש שנים אחים קטנים, הנסיכים שרלוט ולואי.
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג' 2015
הנסיך ג'ורג' 2015
הופעה פומבית ראשונה. ג'ורג' ושאר בני המשפחה
(צילום: Samir Hussein/Gettyimages)
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג' 2015
הנסיך ג'ורג' 2015
לתת לו ביס!
(צילום: Samir Hussein/Gettyimages)

ילד רגיל - עם עתיד מלכותי

31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג' הנסיך וויליאם קייט מידלטון
הנסיך ג'ורג' הנסיך וויליאם קייט מידלטון
משתובבים בחוץ. קייט מידלטון וג'ורג'
(צילום: Max Mumby/Getty Images)
בדיוק כמו הנסיכה דיאנה המנוחה, גם קייט מידלטון עושה כל שביכולתה על מנת להעניק לשלושת ילדיה את הילדות הכי נורמלית שאפשר. "קייט מגיעה מרקע אחר, היא מעריכה את החשיבות של זמן משפחתי", אמר מקורב לבית המלוכה. "היא לא חונכה בסביבה האריסטוקרטית הזאת שבה אתה רואה את הילדים לזמן קצר בכל יום".
למרות שלנסיכים מוויילס יש צי של מטפלות ואין סוף סיוע עם הילדים - מקורות יודעי דבר מספרים כי מידלטון היא זו שמנהלת את לוח הזמנים של ילדיה. "היא תמיד תיתן עדיפות לילדים שלה על פני כל מטלה מלכותית", אמר מקורב, והוסיף כי הנסיכה מוויילס מעודדת את הילדים לשחק בחצר ומאמינה שעבודות גינה הן דרך מצוינת להעביר את הזמן. "קייט תמיד נוכחת והיא אוהבת שגרה. היא והנסיך וויליאם מקפידים לקחת את שלושת ילדיהם לבתי הספר - ובחזרה באופן קבוע", סיכם.
ביולי 2020 התארח וויליאם בפודקאסט That Peter Crouch ונשאל האם הוא "לוחץ" על ג'ורג' להפוך לאוהד של קבוצת הכדורגל אסטון וילה. "אני מנסה לא להשפיע עליו להיות אוהד של וילה, אני נותן לו לבחור את הדרך שלו", אמר הנסיך, והוסיף כי בעבר היה מודאג שג'ורג' יהיה אוהד של צ'לסי אבל גם זה עבר. "ברגע שפרנק למפארד הצטרף אני מרגיש שהתרבות של צ'לסי השתנתה ואני אהיה בסדר עם זה במידה וג'ורג' יהיה אוהד של הקבוצה. אני כן אוהב את הערכים של המועדון ואני רוצה שהם ישמרו על השחקנים ויהוו דוגמה טובה לאוהדים הצעירים. אני רוצה שהילדים שלנו, כשהם הולכים למשחקים, יאהבו את מה שהם רואים, ייהנו ויסתכלו על השחקנים כעל מודל לחיקוי".
תקרית משעשעת במיוחד נרשמה במשחק של נוריץ' סיטי נגד אסטון וילה באוקטובר 2019, כשג'ורג' הצעיר לא הצליח להתאפק וחגג בהתרגשות את ניצחונה של אסטון וילה - בזמן שוויליאם ניסה לשמור על הבעת פנים מאופקת ואף ביקש מג'ורג' הנרגש "להירגע". מאוחר יותר הסביר הנסיך כי השניים ישבנו ביציע של הקבוצה השנייה והוסיף בחיוך ש"ג'ורג' חגג בשבילי".
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג' הנסיך וויליאם
הנסיך ג'ורג' הנסיך וויליאם
האכזבה! וויליאם וג'ורג'
(צילום: Joe Giddens/Getty Images)
ובכל זאת, כמובן שיש גם חוקים: על פי מקורות מקוטג' ווינדזור (ביתם החדש של הנסיכים) קייט קבעה כמה חוקים עליהם אסור לעבור, כשהראשון והחשוב מכולם הוא שאסור לצעוק בבית. "לצעוק זה חד משמעית מחוץ לתחום וכל צעקה של הילדים מטופלת בקפידה על ידי ההורים", אמר המקור ל"סאן". "במקום לשלוח את הילדים לחדר, כמו שרוב ההורים עושים, וויליאם וקייט לוקחים את הילד שצעק לשיחה על הספה, שם הם מדברים איתו ומסבירים מה ההשלכות של התנהגותו. הם אף פעם לא צועקים עליהם".
למרות שיש קווי דמיון בין הדרך שבה הנסיך וויליאם גדל לזו שהוא מגדל את בנו הבכור, המומחה המלכותי דאנקן לרקומב מסביר כי ג'ורג' בכל זאת גדל בצורה אחרת ושונה מאוד מאביו. "וויליאם ביסס את גידול ילדיו לפי הרצון של מידלטון - שלושה ילדים, הורים אמידים שעובדים קשה והרבה מאוד אהבה בבית". לרקומב הוסיף כי השאיפה הגדולה ביותר של וויליאם וקייט היא שילדיהם "יגדלו להיות החברים כי טובים ביניהם - וגם של הוריהם, בדיוק כמו שהוריה של קייט חינכו אותה ואת שני אחיה. כשקייט הייתה בשנות העשרים המוקדמות לחייה היא ספרה את הוריה ברשימת החברים הכי טובים שלה, לצד פיפה וג'יימס. לכך וויליאם וקייט שואפים - אך במקביל הם צריכים להכין את ג'ורג' לעתידו המלכותי".
בחודש פברואר האחרון שוחחה מידלטון עם מנחה הרדיו רומן קמפ על הקושי בגידול ילדים כיום. קמפ מצידו דיבר על המאבקים הפיננסיים שעמם מתמודדים הורים ברחבי העולם וקייט הסכימה ודיברה על האתגרים בהורות. "כל משפחה היא שונה. הלחצים שאנחנו מתמודדים איתם שונים. הסביבה שבה אתה מחנך ילד חשובה לא פחות מהחוויות שאתה מעניק להם. זה לא קשור למספר הצעצועים שיש להם או לכמות הטיולים שתצא איתם, מה שחשוב זה לוודא שיש להם את התמיכה הרגשית הנכונה סביבם שמגיעה מהמבוגרים בחייהם", אמרה.
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג' הנסיך וויליאם
הנסיך ג'ורג' הנסיך וויליאם
בתמונה: ילדות נורמלית!
(צילום: Mike Egerton/Getty Images)

תלמיד כמו כולם - בלי הטבות מלכותיות

31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
תלמיד כמו כולם. ג'ורג', שרלוט ולואי בדרך לבית הספר עם הוריהם
(צילום: Jonathan Brady - Pool/Getty Images)
למרות העובדה שביום מן הימים הוא יהפוך להיות מלך אנגליה - ג'ורג' אינו מקבל יחס מיוחד בבית הספר ולמעשה יודעי דבר מספרים כי הוא מתנהג כמו כל ילד אחר בגילו ומסתדר מצוין עם שאר החברים לכיתה. "בבית הספר הוא פשוט ג'ורג', לא הנסיך", הבהירה אנה ברי, כתבת של חדשות "אקספרס". "ג'ורג' נהנה להגיע ללימודים ואישיותו המקסימה מתקבלת היטה בקרב הילדים האחרים. הוא אינו מקבל יחס מיוחד, אינו נקרא בטייטל המלכותי ואיזו זוכה לתשומת לב נוספת בגלל מי שהוא", אמרה.
ברי הוסיפה כי מקורות מבית הספר מספרים כי "ג'ורג' לא עושה עניין גדול ממעמדו המלכותי", וסיפרה כי "גם הוריו של ג'ורג' מתנהגים בצורה חברותית ונעימה כשהם מגיעים לבית הספר ומקפידים לשוחח עם כל שאר ההורים".
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
"אכלתם את כל האוכל?"
(צילום: Aaron Chown/Getty Images)
שאלה שמעניינת את רוב מעריצי בית המלוכה היא האם ג'ורג' מקיים מפגשים אחר הצהריים עם חבריו לכיתה - והתשובה חיובית. "ג'ורג' מזמין לעיתים את חבריו מהכיתה אליו לאחוזה והוריו מאוד אוהבים את זה". כמובן שזה לא כזה פשוט וכל ילד שמגיע יחד עם הוריו לאחוזה המלכותית צריך לעבור אצל צוות האבטחה אך מבחינת הוריו של ג'ורג', "לראות אותו מסתדר עם שאר הילדים ונהנה זה הדבר הכי משמח עבורם".
ובכל זאת, למרות שג'ורג' מסתדר היטב עם חבריו לכיתה, החברה הכי טובה שלו היא דווקא סוואנה פיליפס בת ה-12, נכדתה של הנסיכה אן. "סוואנה סופר פופולרית, בטוחה בעצמה ומאוד שובבה וג'ורג' נמשך לזה. דבר אחד מרענן במיוחד בסוואנה זה שאין לה שום חשיבות להיררכיה מלכותית כשזה מגיע לג'ורג'", סיפר מקור מהארמון.
"כיורש העצר, ג'ורג' נתון ללחץ הגדול ביותר מכל הנינים של המלכה אליזבת ועליו ללמוד את הגינונים המלכותיים ולשלוט בפרוטוקול המלכותי, אך ישנה בת מלוכה אחת שמצליחה לגרום לו ליהנות ולכייף - תוך כדי שהוא לומד להתמודד עם החוקים וזו סוואנה", סיפר מקורב.
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג' סוואנה פיליפס
הנסיך ג'ורג' סוואנה פיליפס
פרטנרית לשטויות. ג'ורג', סוואנה פיליפס והנסיכה שרלוט
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)

ההכנות למלוכה

כאמור, למרות שוויליאם וקייט טוענים שוב ושוב כי הם משתדלים להעניק לילדיהם ילדות נורמלית - עד כמה שאפשר, ג'ורג' בן ה-10 מודע היטב לכך שיום יבוא והוא יהפוך להיות המלך. "עוד יגיע הרגע", אמר הנסיך וויליאם בריאיון שהעניק ל-BBC בשנת 2016, כשנשאל האם הוא וקייט החלו להכין את בנם הבכור לקראת עתידו. "כרגע אנחנו רק מנסים לשמור על סביבה בטוחה ויציבה עבורו ולהרעיף עליו כמה שיותר אהבה".
"וויליאם וקייט שואפים להעניק לג'ורג' ולאחיו ילדות קונבנציונלית מלאה במשחקים בחוץ, ניסויים במטבח וביקור בחנות הממתקים", אמר מקור מהארמון, ואחד אחר תמך: "הם עושים את הדבר הנכון ומגנים עליו כדי שתהיה לו ילדות נורמלית עד כמה שאפשר - ועם זאת מכינים אותו לעתידו כמונרך. הוא מקבל הדרכה ממקור ראשון איך זה להיות בן מלוכה ומלך וכמו כן צובר חוויות כמו כל ילד רגיל".
השיחה הראשונה שהתנהלה עם ג'ורג' לגבי עתידו המלכותי התקיימה בשנת 2020, כך דיווח הביוגרף רוברט לייסי. אני בטוח שג'ורג' תמיד ידע שהוא מיועד להיות מלך ביום מן הימים. תמיד היו לו אירועים יותר גדולים והוא הרבה לבלות עם סבתו המלכה אליזבת וסבו הנסיך פיליפ. הוא היה מבלה איתם המון זמן לבד, בלי אחיו, ואני משוכנע שהם ניהלו שיחות על הנושא", אמר.
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג' הנסיך וויליאם
הנסיך ג'ורג' הנסיך וויליאם
"תתכונן קושקוש, יום אחד כל זה יהיה שלך"
(צילום: Karwai Tang/Getty Images)
"אני בטוח שוויליאם וקייט גורמים לג'ורג' להיות מודע לעתידו בצורה הטובה ביותר שהם יכולים ולא הופכים את זה למכביד מדי עבורו", סיפר מקור מהארמון למגזין People, ואחר הוסיף: "וויליאם מדבר עם הנסיך ג'ורג' על המשמעות בלהיות בן מלוכה. הוא עושה זאת בצורה עדינה ופשוטה כדי לא ליצור לחצים אצל ג'ורג' מגיל כל כך צעיר". מקור נוסף התראיין למגזין Us Weekly וסיפר כי וויליאם מקפיד ללמד את ג'ורג' על המלוכה בעזרת ציורים, ספרי ילדים ושלל מטאפורות כדי לעזור לו להבין איך העניין הזה עובד בצורה הכי קלה. "וויליאם מסביר לג'ורג' על המלוכה בצורה מאוד כיפית, ג'ורג' בהחלט נהנה מכך".
בעשר שנות חייו הופיע ג'ורג' בלא מעט אירועים מלכותיים ציבוריים, אך בטקס ההכתרה של סבו, המלך צ'רלס השלישי, בחודש יוני האחרון הייתה זו הפעם הראשונה שהנסיך הצעיר קיבל תפקיד רשמי ומחייב, כשהוא סייע בנשיאת גלימתו של המלך וכמו כן עמד במקום בולט מאוד במרפסת המלכותית לאחר הטקס. "הוא היה נהדר", הכריז חבר קרוב של משפחת המלוכה והוסיף כי הוריו של ג'ורג' היו מודעים היטב ללחץ שג'ורג' עשוי להרגיש אבל הם ידעו שהוא מוכן למשימה.
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג' הנסיך וויליאם
הנסיך ג'ורג' הנסיך וויליאם
תפקיד חייו
(צילום: Aaron Chown/Getty Images)
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג' הנסיך וויליאם
הנסיך ג'ורג' הנסיך וויליאם
סוחב גלימות מצטיין!
(צילום: Aaron Chown/Getty Images)

ג'ורג' עשוי לשבור מאות שנים של מסורת

31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
"לא יודע אם בא לי להתגייס"
(צילום: Chris Jackson/Gettyimages)
מוקדם יותר השבוע פורסם כי לראשונה מזה מאות שנים - הנסיך ג'ורג', הלא הוא השני בתור לכתר, יורשה לא להתגייס לצבא הבריטי - במידה ולא ירצה", כך פורסם ב"מייל און סאנדיי", מה שלמעשה מאפשר לו לבחור את עתידו - לפני שיהפוך למלך. זו תהיה הפעם הראשונה שבה המלך העתידי לא יהיה מפקד בכיר בצבא הבריטי.
"המסורת של הצטרפותם של בני המלוכה לצבא, אפילו לתקופה קצרה, מעניקה לגיטימציה מכרעת למלוכה", הסביר ההיסטוריון דומיניק סנדברוק. "בתיאוריה - אין שום דבר שימנע מג'ורג' להפוך לאסטרונאוט, במידה וירצה, ולאחר מכן להפוך למלך. הכללים שונים כעת והוא לא יצטרך ללכת לפי הנוסחה הישנה של גיוס לצבא ולאחר מכן לחיים המלכותיים".
סנדברוק הוסיף: "זה צעד משמעותי מכיוון שזה מעיד על כך שהזמנים משתנים. אולי הצבא לא יתגלה כמסלול הטוב ביותר עבור הנסיך ג'ורג', אך עם זאת השירות הצבאי מאפשר לבני המלוכה לקבל תחושה של חיים נורמליים ומעניק להם מידה מסוימת של חופש ומלמד אותם כל מיני מיומנויות כמו עמידה בזמנים - שמתגלים כחשובים לחובות המלכותיים".
מנגד, הביוגרף המלכותי א.נ. ווילסון התקשה להשלים עם הגישה של סנדברוק, והסביר: "זה שינוי גדול מאוד, זו לא הדרך שדברים קרו לאורך השנים ואני חושב שיצטרכו לומר לג'ורג' 'סליחה, אבל אתה לא יכול לבחור'. זה מרגיש כמו סטירת לחי לצבא", אמר, ונתן פיתרון אחר. "אפשר ללכת בדרך אחרת שבה ג'ורג' ישרת בצבא ולאחר מכן ימשיך להיות אמן או שף או קונדיטור או כל מה שיעניין אותו. המלכה אליזבת הייתה נחושה בדעתה להבטיח ששני נכדיה, הנסיכים וויליאם והארי, ישרתו בצבא ואף יצאו לאפגניסטן - גם אם זה מסוכן. היא הייתה מאוד ברורה".
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג' המלכה אליזבת
הנסיך ג'ורג' המלכה אליזבת
אליזבת הייתה רוצה שתתגייס, רק אומרים
(צילום: Chris Jackson/Getty Images)

ועוד כמה עובדות נחמדות על המלך הבא (הבא) של אנגליה:

  • המאכל האהוב על ג'ורג' הוא ספגטי קרבונרה.
  • בדיוק כמו סבתו המנוחה, אחד התחביבים העיקריים של ג'ורג' זה רכיבה על סוסים.
  • הוא אח גדול מגונן במיוחד. "הוא יוצא מגדרו על מנת לשמור על אחיו הקטנים וכמו כן מסייע לאימו באופן קבוע עם מטלות הבית".
  • תוכנית הטלוויזיה האהובה על ג'ורג' היא "סמי הכבאי". "ג'ורג' מעצבן מאוד אם אתה לא מפגין עניין וחיבה לדמויות", סיפר אביו הנסיך וויליאם בריאיון ל-BBC Radio One. מהפקת התוכנית העריכו את חיבתו של ג'ורג' ואף הקדישו לו פרק לכבוד יום השנה ה-30 לתוכנית. "שמענו שיש לנו מעריץ מאוד מפורסת וחשבנו שזה יהיה נחמד לעשות לו מחווה בשידור הפרק", מסר מפיק התוכנית איאן מק'קי בריאיון למגזין People.
  • ג'ורג' רקדן מצוין ושמח לככב על רחבת הריקודים בכל הזדמנות. "הוא ירש את כישורי הריקוד שלו מאמי, דיאנה. היא תמיד רקדה, היא אהבה לרקוד", סיפר וויליאם.
  • הנסיך הצעיר דואג מאוד לחיות הבר וכשהיה בן 9 ערך מכירת עוגיות במטרה לגייס תרומות לעמותה לשימור חיות הבר.
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
תסתכלו טוב על המלך הבא (הבא) של אנגליה
(צילום: Mark Cuthbert/Gettyimages)

וכמה רגעי תהילה:

בתוכנית המערכונים הסאטירית Newzoids הנסיך ג'ורג' מככב כדמות מרדנית בעלת פה מלוכלך עם הומור ציני.
וכמובן שאי אפשר שלא להזכיר את גארי ג'נטי, כותב ומפיק אמריקני שנהנה לצחוק על בית המלוכה - ולהעצים את דמותו של ג'ורג', הבלונדיני החמוד שתודות לג'נטי הפך להיות גיי ביצ'י ועוקצני.
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
"כן אבא, שיער"
(צילום: אינסטגרם)
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
"שכחתי ממנה"
(צילום: אינסטגרם)
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
"שיזד... העניים"
(צילום: אינסטגרם)
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
"זה המקל מהתחת של אימא?"
(צילום: אינסטגרם)
לסיום נזכיר כי למרות עתידו המחייב כמלך הממלכה המאוחדת, ג'ורג' הוא עדיין ילד. למרות שהיום הוא כבר יותר מודע לעצמו ושומר על איפוק מופתי מול המצלמות - אי אפשר שלא להתרפק על העבר ולהיזכר בכל הרגעים הכי מתוקים שלו שהמיסו לנו את הלב.
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
מלתלהב באירוע ה-Trooping the Colour
(צילום: Chris Jackson/Getty Images)
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
מי אמר טנטרום ולא קיבל?
(צילום: Max Mumby/Getty Images)
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
הנסיך המדליק מלונדון
(צילום: Mark Cuthbert/Getty Images)
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
"מי אלה כל המשוגעים פה למטה?"
(צילום: Karwai Tang/Getty Images)
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
זו L ללוזר או מחווה לנועה קירל וליוניקורן?
(צילום: Danny Martindale/Getty Images)
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
נשרפנו על האף המעוך הזה!
(צילום: Samir Hussein/Getty Images)
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
"אני ילד, אני צריך לעשות שנ"צ לא לנופף לאזרחים"
(צילום: Kay Nietfeld/Getty Images)
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
דוגמן לקרם פנים
(צילום: Samir Hussein/Getty Images)
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
משתעמם בקלות?
(צילום: Samir Hussein/Samir Hussein/Getty Images)
31 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג'
הנסיך ג'ורג'
"אמרתי לך שקט". עם הבסטי סוואנה
(צילום: Max Mumby/Getty Images)
31 צפייה בגלריה
והתמונה המנצחת: ג'ורג' לוחץ יד לברק אובמה - כשהוא בחלוק פיג'מה
והתמונה המנצחת: ג'ורג' לוחץ יד לברק אובמה - כשהוא בחלוק פיג'מה
והתמונה המנצחת: ג'ורג' לוחץ יד לברק אובמה - כשהוא בחלוק פיג'מה
(gettyimages)