8 צפייה בגלריה
תומס מרקל סמנתה מרקל
תומס מרקל סמנתה מרקל
סמנתה, תומס ותומס ג'וניור
(צילום מסך)
"זה הריאיון האחרון שלנו אי פעם", מבטיחים תומס, תומס ג'וניור וסמנתה מרקל - בני משפחה של מייגן מרקל, הדוכסית מסאסקס. השלושה התאחדו כדי להעניק ריאיון משותף לערוץ 7 האוסטרלי.
שישה ימים בדיוק לפני ההכתרה של המלך צ'רלס השלישי והדוכסים מסאסקס עומדים מול סערה נוספת. משפחתה המנוכרת של מייגן התיישבה היום (א') מול המצלמות - שוב, הפעם בהרכב מלא, לריאיון ל-7NEWS Spotlight, בו לא חסכו מהציבור טיפה אחת מהטינופת המשפחתית.
תומס האב התיישב באמצע, בין סמנתה לתומס ג'וניור, 11 חודשים לאחר שלקה בשבץ מוחי, וסיפר בקול רועד ועם קשיי דיבור על הקשר המיוחד בינו לבין מייגן. "היא אהבה אותי, הייתי הגיבור שלה".
הקרע בין מייגן לאביה החל ימים ספורים לפני החתונה המלכותית אי שם בשנת 2018. מרקל האב הגיעה לאנגליה כדי להשתתף בחתונה אך בעצתה של בתו סמנתה החליט לזייף ולמכור תמונות פפראצי שלו מסתובב בחנויות, קונה לעצמו מזון ומסתכל על מגזינים עם התמונות של בתו. התרמית נחשפה, הכותרות בבריטניה סערו ותומס אושפז בבית החולים המקומי לאחר שלקה בליבו ולא הגיע לחתונה.
למרות שלטענתה של מייגן היא ניסתה ליצור קשר עם אביה שוב ושוב ולהרגיע כי היא אינה כועסת, תומס התראיין לכל ערוץ תקשורת אפשרי וסיפר על היחס האיום ונורא שהוא מקבל מבתו ומהחתן שלו, הנסיך הארי - אותו מעולם לא פגש ולא פעם "תפס" את הצד של משפחת המלוכה בכל הסכסוך התקשורתי.
8 צפייה בגלריה
תומס מרקל סמנתה מרקל
תומס מרקל סמנתה מרקל
"הייתי הגיבור שלה". תומס מרקל האב
(צילום מסך)
במהלך הריאיון נחשפו כמה קטעי וידיאו משפחתיים, כשברקע תומס מדבר על האהבה הגדולה לבתו ועל האובדן. "שנוכל לשבת ולדבר, הלוואי והיינו יכולים לפתור את הפערים בינינו", אמר, תוך כדי שהוא אוחז בתמונות מצעירותה. "היינו קרובים כל חייה. היא גרה איתי מאז שהייתה בכיתה ו', עזרתי לה בתקופת התיכון והקולג'". למרות מצבו הבריאותי שהחמיר, תומס טוען כי הוא עדיין לא שמע מילה מבתו, ואילו בנו תומס ג'וניור מיהר להבהיר: "אם זה לא ידחוף אותה להושיט לאבא שלנו יד - שום דבר לא יעשה זאת. אבא שלנו לקה בשבץ מוחי וזה לא הזיז לה. מה כן יזיז לה?".
תומס ג'וניור היה בן 14 כשמייגן נולדה, אך למרות זאת - בריאיון שהעניקה הדוכסית לאופרה ווינפרי במרץ 2021 חזרה והדגישה כי היא בת יחידה. "הייתי שמחה שיהיו לי אחים, בגלל זה אני כל כך שמחה להיות בהיריון, כך לארצ'י תהיה אחות".
8 צפייה בגלריה
תומס מרקל סמנתה מרקל
תומס מרקל סמנתה מרקל
רק רוצה לדבר. תומס מרקל אוחז בתמונות של מייגן
(צילום מסך)
8 צפייה בגלריה
תומס מרקל סמנתה מרקל
תומס מרקל סמנתה מרקל
"אם שבת מוחי לא הזיז לה - מה כן?". תומס ג'וניור
(צילום מסך)
וזו לא הייתה הפעם היחידה שבה הדוכסית התכחשה לאחיה הגדולים למחצה. בחודש ספטמבר האחרון ובמהלך סדרת הדוקו-ריאליטי על חייהם של הארי ומייגן אמרה הדוכסית כי היא אפילו לא יודעת מה שמה האמצעי של אחותה - זאת למרות שסמנתה חזרה והתעקשה שוב ושוב במהלך השנים האחרונות כי השתיים היו בקשר קרוב. "לא הייתה מישהי יותר מבולבלת ממני כששמעתי אותה מספרת בריאיון שהיא איבדה את אבא שלנו. ידענו היטב שהיא לא איבדה את אבא שלנו, היא ניתקה את אבא שלנו ויש הבדל גדול מאוד". כשנשאלו אחיה של הדוכסית מדוע הם חושבים שמייגן מרחיקה אותם ממנה, ענו: "אנחנו לא טובים מספיק עבור משפחת המלוכה".
"בוא נחשוב רגע על סיטואציה היפותטית במהלכה מייגן מתקשרת אליך, תומס, ואומרת לך 'בוא ניפגש, אתה הארי ואני, אבל התנאי היחידי הוא ששלושתכם לא תדברו יותר עם התקשורת'. אתה תסכים?", שאל המראיין ותומס האב ענה: "הייתי מסכים לזה אם זה יהיה מפגש אמיתי", ואילו סמנתה מיהרה להוסיף כי "זה צריך להיות הדדי. זאת אומרת שתהיה ערובה כלשהי לכך שיחסי הציבור של מייגן לא ידברו עלינו".
8 צפייה בגלריה
תומס מרקל סמנתה מרקל
תומס מרקל סמנתה מרקל
מבטיחים שזה הריאיון האחרון?
(צילום מסך)
בשנת 2016 נקשר שמם של הארי ומייגן לראשונה וכבר אז סמנתה הציפה את אתרי הרכילות מעבר לים בפנינים לגבי אחותה למחצה. היא השוותה אותה לנבלית מהסרט "101 כלבים וגנבים", סיפרה כי היא סימנה לעצמה מטרה להתחתן עם נסיך ואפילו הגיעה לשערי הארמון, סולקה משם ונכנסה לרשימה השחורה. כעת היא מעבירה ביקורת על הקשר של הארי ומייגן, טוענת כי הוא "רעיל ותלותי" ולא טורחת להזכיר את עברה של מייגן. "היא עדיין הייתה מלצרית לולא העזרה של אבא שלי".
8 צפייה בגלריה
תומס מרקל סמנתה מרקל
תומס מרקל סמנתה מרקל
"אם לא אבא שלנו - מייגן עדיין הייתה מלצרית". סמנתה מרקל
(צילום מסך)
קרלה ספייט, מומחית ליחסי ציבור, התראיינה ל-Express והטיחה האשמות חמורות בפני משפחתה של הדוכסית. "העובדה שהריאיון יוצא רגע לפני ההכתרה רק מוכיחה עד כמה המשפחה של הדוכסית רעבה לתהילה. בני משפחת מרקל הם היחידים שצריכים להיות נבוכים מכך - להארי, מייגן ומשפחת המלוכה אין סיבה לחשוש מכך".
עוד הוסיפה ספייט: "תארו לעצמכם שזו הייתה המשפחה שלכם - מביימת תמונות ומוכרת אותן תמורת כסף. זה נזק לכל החיים. הם חולבים שם את בני המשפחה ומתנהגים בצורה מזעזעת".
8 צפייה בגלריה
תומס מרקל סמנתה מרקל
תומס מרקל סמנתה מרקל
"משפחה מזעזעת"
(צילום מסך)
"אני לא מאמין שאני צופה במשפחה הזו", צייץ צופה בתוכנית, ואחד אחר הוסיף: "די, זה הורג את תאי המוח שלי". צופה שלישי החליט לצאת להגנתה של הדוכסית, וכתב: "ערוץ 7 היקר, ההתקפה הזו על מייגן מרקל היא מגעילה ומיותרת. יש הרבה סיבות לכך שבנות מנתקות מגע עם משפחותיהן. זה מגעיל שאתם מתערבים בבחירות הפרטיות שלה".
8 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
עושה נשימות. מייגן מרקל
(צילום: Gettyimages)