המלך צ'רלס השלישי ממשיך בתוכנית המקור שלו - לפתוח את דלתות הארמונות לקהל הרחב. הידיעה כי זו כוונתו שימחה בתחילה את אזרחי בריטניה, אך אנו נוטים להאמין שהם לא לקחו בחשבון במה זה כרוך.
מוקדם יותר השבוע פורסם כי מנזר ווסטמינסטר צפוי לעבור שיפוץ ולהתחדש בלובי משודרג, שיישא את שמו של צ'רלס ועלותו עומדת על 13 מיליון פאונד.
הלובי המחודש יאפשר לראשונה לציבור הרחב להיכנס דרך ה-Great West, שזו למעשה הדלת הראשית של המנזר, וכך יוכלו המבקרים ללכת בעקבותיהם של בני המלוכה לדורותיהם. מיד לאחר שייכנסו המבקרים בכניסה הראשית הם יעברו דרך מתקני כרטוס ואבטחה חדשים.
2 צפייה בגלריה
מנזר ווסטמינסטר
מנזר ווסטמינסטר
מנזר ווסטמינסטר
(צילום: Mike Kemp/In Pictures via Getty Images)
צ'רלס כבר אישר את התוכנית, שנחשפה עוד בשנת 2019 אך נעצרה בעקבות נגיף הקורונה. השיפוצים צפויים להתחיל בהמשך השנה ולהסתיים בשנת 2026.
הדיקן מווסטמינסטר, הכומר ד"ר דייוויד הויל, חשף את ההחלטה להוציא לפועל מחדש את פרויקט הלובי היוקרתי לאחר שמונה למפקד אביר של המסדר הוויקטוריאני המלכותי בחודש שעבר. "'עשינו את הארכיאולוגיה, אז האתר מוכן. יש לנו תוכניות שהמלך ראה ואנחנו מקווים שנבנה אותו בשנתיים-שלוש הקרובות", אמר.
ממנזר ווסטמינסטר מתעקשים כי משלמי המיסים לא יהיו אלה שישלמו על השיפוץ. למעשה מהמנזר טוענים כי מדובר בגיוס כספים ובתרומות הצפויות להגיע.
2 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס הכתרה
המלך צ'רלס הכתרה
"מה את אומרת, הולם אותי לובי על שמי?"
(צילום: Samir Hussein/WireImage)