5 צפייה בגלריה
קייט מידלטון הנסיך וויליאם
קייט מידלטון הנסיך וויליאם
"לא אמרת לי שאני אצטרך לעשות עוד משהו מלבד לחייך". הנסיך וויליאם וקייט מידלטון
(צילום: Karwai Tang/WireImage)
מזג האוויר הסוער שאמור להגיע אלינו הערב (א') הוא כלום לעומת הסערה החדשה שמאיימת לתקוף את בית המלוכה הבריטי. ספר חדש של העיתונאי אומיד סקובי, Endgame, מאיים להפר את השלווה (היחסית) השוררת בימים אלה בארמון, כשהפעם על הכוונת נמצאים הנסיכים וויליאם וקייט, נסיכי וויילס.
כמו בספרו הקודם "מוצאים את החופש", גם הפעם טוען סקובי שאין לו קשר לנסיך הארי ומייגן מרקל ומפנה אצבע מאשימה לעברו של הנסיך וויליאם בנוגע לקרע שבינו לבין אחיו הצעיר. "חמום מוח" ו"סינדרום היורש" הם רק חלק קטן מהכינויים שבהם מכנה סקובי את המלך הבא של אנגליה. "לוויליאם נוח יותר ויותר עם הטריקים של הארמון ושל שאר עובדי החצר", הכריז העיתונאי והוסיף: "בתעשייה שלנו ידעו הכל ובחרו לא לדווח עד כמה וויליאם היה מעורב באופן אישי בכותרות שיצאו על אחיו. הוא יודע שהמלוכה של אביו היא זמנית ולכן הוא פועל בהתאם".
5 צפייה בגלריה
אומיד סקובי
אומיד סקובי
זורק חצים לכל עבר. אומיד סקובי
(צילום: Sam Barnes/Getty Images)
בספר, שעתיד לצאת בעוד מספר ימים ויכלול בתוכו 400 עמודים, טוען סקובי כי הנסיך וויליאם התעלם במכוון מהודעות הטקסט שאחיו הצעיר שלח לו ביום מותה של סבתם, המלכה אליזבת. הארי ניסה להגיע לטירת בלמורל כדי להיפרד ממנה ושכר מטוס פרטי בעלות של 30 אלף ליש"ט, אך לא הספיק להגיע בזמן ועל מותה שמע דרך הודעה מה-BBC. כאמור, מי שאשם בכל המהלך הזה, לטענו של סקובי, הוא וויליאם.
"המסר שהפיץ וויליאם בקרב משפחת המלוכה הוא לא לסמוך על הארי - וכולם לקחו זאת ברצינות רבה", אמר העיתונאי והסביר כי זו הסיבה לכך שהארי החליט לכתוב את SPARE, ספרו האוטוביוגרפי, במטרה להסביר את הצד שלו. עוד נטען בספר כי למרות המתח הרב, הארי ומייגן מקפידים לעדכן את המלך צ'רלס ולשלוח לו תמונות של ילדיהם וגם שולחים מתנות בחג המולד לשלושת ילדיהם של וויליאם וקייט, הנסיכים ג'ורג', שרלוט ולואי - אך וויליאם וקייט לא התייחסו לכך, אפילו לא בהודעת טקסט.
עוד נכתב בספר כי בין מרקל למידלטון לא הייתה תקשורת ישירה כבר ארבע שנים. "היא בילתה יותר זמן בלדבר על מייגן מאשר להיות איתה", טוען העיתונאי והוסיף כי נסיכת וויילס מגחכת בכל פעם כשהיא שומעת את השם של מייגן.
לפי הדיווחים, סקובי צפוי לטעון בספרו כי הנסיכה אן הייתה זו ששכנעה את המלך צ'רלס לפנות את הארי ומייגן מביתם שבפרוגמור קוטג', מה שגרם לנסיך להתחנן בפני אביו. "הארי שאל אותו 'אתה לא רוצה לראות יותר את הנכדים שלך?'", סיפר סקובי, וציין כי היחיד שמודאג ממצבו הנפשי של הארי הוא דודו, הנסיך אדוארד.
5 צפייה בגלריה
הספר של אומיד סקובי
הספר של אומיד סקובי
נרשמנו להזמנה המוקדמת
(צילום מסך)
כאמור, סקובי לא פסח על ביקורות וטענות גם נגד קייט מידלטון, שלטענתו לא עושה שום דבר מלבד "להצטלם ולחייך". "כנראה שלא היינו מבחינים בהישגים הקטנים של קייט אם היו של חבר אחר במלוכה", טען סקובי. "אבל כל מה שנוגע לקייט מגיע עם 'וואו', וזה לא מצדיק בכלל".
בזמן שמהארמון, בליווי צמוד של התקשורת הבריטית, מנסים למתג את קייט כנסיכה חרוצה, נלהבת ואינטליגנטית - ממש כמו חמותה המנוחה הנסיכה דיאנה, סקובי לא משתכנע. "כולנו כל כך מעצימים את קייט - כך שהרף מלכתחילה מאוד נמוך. קייט היא אישה שמפחדת לעשות משהו משמעותי מלבד לחייך לצלמים".
5 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
מחייכת וְתוּ לא. מידלטון
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)
בימים האחרונים מתראיין סקובי לכל רשת תקשורת אפשרית על מנת לקדם את ספרו - כך שאין ספק שבארמון מודעים היטב ומתכוננים לקראת הפצצה החדשה שתוטל עליהם ממש בקרוב. מארמון בקינגהאם לא נמסרה תגובה, אך לא צריך להיות מביני עניין גדולים כדי לדעת שאם לנסיך הארי היה איזשהו רצון לתקן את היחסים עם משפחתו - הספר החדש מאוד מאוד יקשה על כך.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
אין רגע דל. הנסיך הארי ומייגן מרקל
(צילום: Chris Jackson/Getty Images)