4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי המלכה אליזבת
הנסיך הארי המלכה אליזבת
לנצח הנכד המועדף. הנסיך הארי והמלכה אליזבת
(צילום: Gettyimages)
ארבעה ימים לאחר מותה של המלכה אליזבת, הנסיך הארי נפרד מסבתו. במכתב שפרסם מוקדם יותר היום (ב') שיבח את סבתו על העצות הטובות והחיוך המדבק וכמו כן התייחס גם לאביו צ'רלס ולמינויו החדש כמלך. את המכתב פרסם רק היום מתוך התחשבות וכבוד ליום השנה לנפגעי ה-11 בספטמבר שחל אתמול.
"בחגיגות לחייה של סבתי, הוד מלכותה המלכה, ובאבל על אובדנה - כולנו נזכרים במצפן המנחה שהיא הייתה לרבים במחויבותה לשירות. היא זכתה להערצה ברחבי העולם, החן והכבוד הבלתי מעורערים שלה נשארו לאורך כל חייה ועכשיו גם במורשתה הנצחית. בואו ניזכר במילים שהיא אמרה לאחר מותו של בעלה, הנסיך פיליפ, מילים שיכולות לנחם את כולנו כעת: 'החיים, כמובן, מורכבים מפרידות אחרונות וגם מפגישות ראשונות'".
בנימה אישית יותר, הוסיף: "סבתא, בזמן שהפרידה הזו גורמת לנו לעצב גדול, אני אהיה אסיר תודה לנצח על כל הפגישות הראשונות שלנו, מזיכרונות הילדות המוקדמים ביותר איתך דרך הפעם הראשונה שפגשתי אותך כמפקדת העליונה שלי ועד לפעם הראשונה שפגשת את אשתי היקרה וחיבקת את הנינים האהובים שלך. אני מוקיר את הזמנים האלה שחלקנו איתך ואת הרגעים המיוחדים הרבים שביניהם. את כבר עכשיו חסרה מאוד, לא רק לנו אלא בכל העולם. ובכל הנוגע לפגישות ראשונות, כעת אנו מכבדים את אבי בתפקידו החדש כמלך".
הארי סיים: "תודה על המחויבות שלך, תודה על העצה הנכונה. תודה על החיוך המדבק שלך וגם אנחנו מחייכים בידיעה שאת וסבא מתאחדים עכשיו".
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי המלכה אליזבת
הנסיך הארי המלכה אליזבת
"כבר עכשיו חסרה"
(צילום: Gettyimages)
פרידתו של הארי מגיעה יומיים לאחר שהוא ואשתו, הדוכסית מייגן מרקל, הצטרפו לנסיך וויליאם וקייט מידלטון והארבעה צעדו יחד לעבר טירת ווינדזור בניסיון להשאיר את המחלוקות ביניהם בצד - לפחות למשך התקופה הקשה הזו. מקור מהארמון סיפר כי וויליאם הזמין את הדוכסים מסאסקס להצטרף אליו ואל אשתו ובכך למעשה הושיט לו "ענף עם עלה של זית", לשלום. לאחר 40 דקות בהן דיברו עם הקהל, קיבלו פרחים, מתנות, חיבוקים וניחומים, הארבעה עזבו יחד את המקום ונסעו ברכב אחד.
"זהו ללא ספק רגע משמעותי בהיסטוריה של מערכת היחסים בין שני האחים", אמר העיתונאי אומיד סקובי, שהוא גם חברם הטוב של הדוכסים מסאסקס. "זה מקסים לראות אותם ביחד, אולי הם יצליחו לחזור למערכת יחסים תקינה", אמר אזרח נוסף שהיה במקום ל-MailOnline, ואחר הוסיף: "הייתה תחושה נעימה מאוד בקהל כשהארי ומייגן התקרבו. אני מקווה שהריפוי בין הארי לאחיו יכול להתחיל עכשיו. אני כל כך נרגש שראיתי את שניהם יחד עכשיו, זה נחמד".
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגרן מרקל
הנסיך הארי מייגרן מרקל
מנחמים אחד את השנייה. הארי ומייגן
(צילום: Gettyimages)
מאוחר יותר היום אנחנו צפויים לפגוש את הרביעייה המדוברת שוב, הפעם בתהלוכה המלכותית מאחורי ארונה של המלכה אליזבת, שיובל לכנסיית אדינבורו כדי לאפשר לציבור לחלוק כבוד אחרון.
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל הנסיך וויליאם קייט מידלטון
הנסיך הארי מייגן מרקל הנסיך וויליאם קייט מידלטון
בדרך לפיוס? מייגן, הארי, וויליאם וקייט
(צילום: AP)