4 צפייה בגלריה
 קמילה פרקר בולס
 קמילה פרקר בולס
קמילה פרקר בולס
(צילום: Gettyimage)
סיפור האהבה בין הנסיך צ'רלס לקמילה פרקר בולס החל בשנת 1971, ולמרות שצ'רלס התאהב בקמילה מהרגע הראשון - תחת לחצי הסביבה, הוא נשא את דיאנה ספנסר לאישה. במהלך נישואיו צ'רלס לא הצליח להשתחרר מאהבתו לקמילה והשניים אף ניהלו רומן - דבר שתסכל עד מאוד את הנסיכה דיאנה - עד לגירושים הבלתי נמנעים.
בשנת 2005, שמונה שנים לאחר מותה של דיאנה, מיסדו צ'רלס וקמילה את הקשר ביניהם - למורת רוחה של המלכה אליזבת ושל האזרחים הבריטים בכלל, שעד היום לא סלחו לצ'רלס על הבגידה וההתעללות הרגשית בנסיכה האהובה מוויילס. קמילה מצידה כמעט ולא דיברה על הנושא ונאלצה לאורך כל הדרך להתמודד עם הביקורות הקשות שהופנו כלפיה. כעת לראשונה, היא מספרת על ההתמודדות לאורך השנים בריאיון למגזין "ווג": "זה לא קל", היא הודתה והוסיפה: "בחנו אותי כל כך הרבה במהלך השנים שפשוט צריך למצוא דרך לחיות עם זה. אף אחד לא אוהב שמסתכלים עליו ומבקרים אותו כל הזמן, אבל אני חושבת שבסופו של דבר אני מצליחה להתעלות מעל זה ולהמשיך. אתה חייב להמשיך הלאה בחיים".
הריאיון הסודי צולם בחודש אפריל ויראה אור בגיליון חודש יולי הקרוב, במהלכו תחגוג הדוכסית מקורנוול את יום הולדתה ה-75. עוד לפני שהריאיון החל קמילה פתחה בהתנצלות חצי מתלוצצת כלפי הצלם, על כך שהוא "נאלץ לצלם עטלף זקן על הבוקר". על פי "הדיילי מייל", הדוכסית סירבה לתת לאנשי הצוות של המגזין להלביש אותה והעדיפה ללבוש פריט מהמלתחה שלה ובהמלצתה של ג'קי מיקין, הסטייליסטית האישית שלה. קמילה בחרה בשמלה כחולה של ברוס אולדפילד. כשנשאלה אם תלבש משהו שיתאים לפריחה הסגולה אמרה שלא ולאחר מכן נודע כי היא מתייחסת לצבע הסגול כ"צבע של גיל המעבר".


כאמור, למרות שעברו כמעט 20 שנים מאז שקמילה וצ'רלס מיסדו את מערכת היחסים באופן רשמי, היא עדיין לא יורדת לבריטים בקלות בגרון. אך במבט קצת פחות ביקורתי על הזוגיות של השניים, קשה לפספס את האהבה הגדולה השוררת ביניהם. בריאיון סיפרה הדוכסית כי למרות לוחות הזמנים העמוסים, הם מקפידים למצוא את הזמן לבלות אחד עם השנייה: "אנחנו תמיד מנסים למצוא רגע ביום כדי לבלות יחד. לפעמים זה ממש כמו ספינות שחולפות בלילה, אבל אנחנו תמיד יושבים ביחד, שותים כוס תה ודנים על היום שהיה. זה מקסים להתעדכן כשיש לנו קצת זמן".
הדוכסית הוסיפה: "הדבר הכי נחמד הוא שאנחנו בעצם יושבים וקוראים את הספרים שלנו בפינות שונות של אותו החדר. זה מאוד מרגיע כי אתה יודע שאתה לא צריך לנהל שיחה. פשוט יושבים ביחד".

4 צפייה בגלריה
מלוכה בריטניה
מלוכה בריטניה
מקפידים לבלות יחד. קמילה והנסיך צ'רלס
(צילום: Gettyimage)
בחודש הבא כאמור תחגוג קמילה את יום הולדתה ה-75 והיא הבהירה מראש כי היא לא מעוניינת בחגיגות אלא במשהו סימלי. "אני אבלה את יום ההולדת שלי עם המשפחה וכמה חברים", אמרה, וסיפרה על שני נכדיה ועל הודעות הטקסט שהם מחליפים ביניהם. "זה מאוד נחמד לקבל הודעות מהם. אנחנו לומדים המון מהחבר'ה הצעירים - וגם הם לומדים המון מאיתנו. ככה זה תמיד היה".
קמילה עצרה לרגע והמשיכה לספר על הכיף בלהיות סבתא: "הדבר הכי נחמד בלהיות סבתא הוא שאת יכולה לפנק את הנכדים שלך ולתת להם דברים שההורים שלהם אוסרים עליהם", אמרה בחיוך. "הנכדה שלי לומדת בבית ספר קרוב מאוד לבית שלי אז כשאני נמצאת בווילטשייר וההורים שלה לא, אני יכולה 'לגנוב' אותה ולקחת אותה אליי. הבנות מתחילות להתעניין בבגדים ואיפור וזה די מפחיד לראות אותן ככה, יוצאות עם אוזניים מחוררות, הרבה איפור ושיער בכל מיני צבעים". לקמילה, אגב, אין חורים באוזנים וכל העגילים שהיא עונדת הם קליפסים. לשאלה האם היא תתן לנכדים לשכנע אותה לחורר את האוזניים היא משיבה בשלילה. "הם ניסו לשכנע אותי, אבל שום דבר לא יצליח לגרום לי לחורר את האוזניים שלי".


4 צפייה בגלריה
מלוכה ברטיניה
מלוכה ברטיניה
תשכחו מחורים באוזניים
(צילום: Gettyimage)
מלבד הופעותיה הרשמיות לצד הנסיך צ'רלס, הדוכסית מקורנוול מקפידה לערוך ביקורים פרטיים במקלטים לנשים וגברים בדרום לונדון ומחוצה לה. "בכל פעם כשאנחנו יוצאים לסיור אנחנו משתדלים למצוא מקלטים, בכל מקום בעולם, והולכים לפגוש את האנשים". קמילה סיפרה כי היא מתרגשת בכל פעם מחדש מהרוח הקהילתית של בריטניה, ואמרה: "את מגלה שאנשים שעברו התעללות בעצמם הם אלה שתמיד חוזרים למערכת כדי לעזור לאחרים. אני חושבת שהם מרגישים ומודעים לעזרה שהם קיבלו והם רוצים לתת משהו בתמורה".
כשנשאלה הדוכסית האם תמשיך בסיורים אלה כשתהיה מלכה בת זוג, ענתה כי תמשיך ככל יכולתה. "את לא יכולה לנטוש דברים באמצע, יש עוד הרבה מה לעשות".
כזכור, בחודש פברואר האחרון ובמהלך חגיגות 70 שנות המלוכה של אליזבת הכריזה המלכה על כוונותיה לגבי כלתה, הדוכסית מקורנוול. "כאשר בני צ'רלס יהפוך למלך, ביום מן הימים, אני יודעת שתעניקו לו ולאשתו קמילה את אותה התמיכה שנתתם לי ומשאלתי היא שכאשר יגיע הזמן הזה - קמילה תהיה ידועה בתור המלכה בת הזוג".
כדי להמחיש עד כמה ההצהרה של מלכת אנגליה משמעותית רק נזכיר כי אליזבת התנגדה נחרצות לזוגיות בין צ'רלס לקמילה. אירוע אחד זכור במיוחד התקיים בשנת 2000, אז הקשר בין קמילה לצ'רלס כבר הפך לציבורי, ובכל זאת המלכה אליזבת לא הסכימה לפגוש אותה ולהכיר בקשר הרומנטי בין השניים ואפילו סירבה להגיע לחגיגות יום הולדתו החמישים של צ'רלס, בשל נוכחותה של קמילה.
"אנו מודעים לכבוד הרב במשאלתה של אמי. אשתי היקרה הייתה התמיכה האיתנה שלי לאורך כל הדרך. השנה של יובל הפלטינום מביאה לכולנו הזדמנות להתכנס בחגיגות שירותה של המלכה ובדוגמתה נמשיך להוביל גם בשנים הבאות", מסר הנסיך צ'רלס בתגובה להכרזה של אימו.
גם מבית קלרנס התייחסו להכרזה של אליזבת ומהדוברות נמסר: "הנסיך מוויילס והדוכסית מקורנוול שמחים ומלאי כבוד מדבריה של הוד מלכותה. זהו הסימן המובהק ביותר לא רק לתמיכתה הבלתי מעורערת של המלכה בכלתה אלא גם ההוכחה לחיבתה המתמשכת לאישה שהבטיחה את אושרו של בנה הבכור".

4 צפייה בגלריה
מלוכה בריטניה
מלוכה בריטניה
התגברו על הקשיים. קמילה והמלכה אליזבת
(צילום: Gettyimage)