3 צפייה בגלריה
הנסיך הארי הנסיך וויליאם
הנסיך הארי הנסיך וויליאם
שלישיית מה קשור. הארי, וויליאם והמלך צ'רלס
(צילום: Gettyimages)
שעות ספורות לאחר שדווח כי הנסיך הארי עשה צעד משמעותי לשיפור היחסים עם אביו, המלך צ'רלס השלישי, וצלצל לאחל לו מזל טוב לרגל חגיגות יום הולדתו ה-75 - ספר חדש של העיתונאי אומיד סקובי, ENDGAME, נחשף. הספר עתיד לצאת לאור ב-28 בנובמבר, אך חלקים ממנו כבר דלפו החוצה - כך לדוגמה החלק שבו בני המלוכה מנעו מהארי להיפרד מסבתו, המלכה אליזבת, לפני מותה.
"הארי נשאר באפלה בכל הנוגע למצבה הבריאותי של סבתו", הסביר סקובי, מי שאחראי על הספר הביוגרפי "למצוא את החופש" ונחשב לחברם הטוב של הדוכסים מסאסקס.
בספטמבר 2022 הארי ואשתו, הדוכסית מייגן מרקל, ביקרו בבריטניה. כשהיו שם הודיע ארמון בקינגהאם כי מצבה של אליזבת מחמיר והיא קיבלה מרופאיה הוראה לנוח. להארי לא היה מושג שמהארמון מתכננים את השעות האחרונות בחייה - ובמקביל את תחילתו של העידן החדש של המלוכה. "הטלפון של הארי צלצל, זה היה ממספר לא ידוע והארי לרוב התעלם מטלפונים כאלה, אבל מייגן אמרה לו שהוא צריך לענות. בטלפון היה זה אביו, שאמר לו שהוא וקמילה יוצאים לבית בלמורל, שם הנסיכה אן נמצאת לצידה של אליזבת, וכי עליו לעשות את דרכו לסקוטלנד באופן מיידי".
סקובי סיפר כי מי שהיה אחראי על ארגון ההסעות לכיוון בלמורל היה הנסיך וויליאם. הארי סימס לו מיד ושאל איך הוא וקייט מתכננים להגיע ואם הוא ומייגן יוכלו להצטרף אליהם - אך וויליאם לא הגיב. הארי חקר את הנושא לעומק וגילה כי אחיו הגדול כבר הבטיח מקום בטיסה לדודיו - אנדרו ואדוארד, שהגיע יחד עם אשתו סופי. "זה היה מכעיס מאוד לצפות בזה מהצד", סיפר מקורב לנסיך הארי, "הוא היה לגמרי לבד בעניין הזה".
3 צפייה בגלריה
הספר של אומיד סקובי
הספר של אומיד סקובי
סערה חדשה באופק
(צילום מסך)
בזמן שהארי ניסה להבין איך הוא מגיע לטירת בלמורל במהירות האפשרית - הגיעה שיחה נוספת מאביו, שדרש ממנו להגיע לבד. על אף שהארי כבר הודיע כי הוא ואשתו יגיעו יחדיו, הוא הסכים בחוסר רצון - זאת מאחר שצ'רלס הבטיח להארי שגם קייט לא תהיה. "צ'רלס ציטט להארי פרוטוקול שמורה על כך, אך בפועל קייט בחרה להישאר בביתה כדי לאסוף את הילדים מבתי הספר והגנים. הארי הרגיש שהיא לא רצויה. הם פשוט לא רצו את מייגן שם וזה היה תירוץ טוב לכך", אישר מקור מהארמון.
לדברי סקובי, הארי לא התייאש וסימס לאחיו שוב מאחר שידע שיש שלל מקומות פנויים במטוס של וויליאם, אך זה המשיך להתעלם ממנו. "הוא פשוט לא רצה לראות את אחיו", אישר מקור יודע דבר.
הנסיך הארי המשיך לחפש פתרונות ובזמן הזה בת דודו, הנסיכה יוג'יני, הגיעה אליו כדי לבדוק אם יש בידיו מידע על מצבה של סבתם. בסופו של דבר הארי מצא את הדרך להגיע לבלמורל בטיסת צ'רטר פרטית בעלות של 37 אלף דולר. הטיסה יצאה מנמל התעופה לוטון שנמצא 40 דקות נסיעה מפרוגמור, שם היה עם אשתו.
שמועות על מותה של אליזבת החלו לצוץ אך להארי לא הייתה כל דרך לאמת זאת, כיוון שאביו אינו נושא טלפון סלולרי ואחיו המשיך להתעלם. וויליאם ודודיו של הארי נחתו בבלמורל בשעה 15:50 (שעון בריטניה) - אז גילו כי אליזבת מתה בשעה 15:10. מטוסו של הארי המריא רק בשעה 17:35 - כשלא היה לו שום מושג לגבי מותה של סבתו. נציין כי ארמון בקינגהאם טען כי צ'רלס ניסה לצלצל לבנו - אך מקורות יודעי דבר טענו כי מעולם לא הייתה הוכחה לכך.
"הצוות של הארי נאלץ להתחנן שמהארמון ימתינו עם ההצהרה עד שינחת, ולאחר שיחות רבות הארמון השתכנע בחוסר רצון", אישר מקור משפחתי. מזג האוויר הסוער ששרר באותו היום לא הקל על הארי, שנאלץ להקיף את שדה התעופה פעמים רבות לפני הנחיתה - ולתקשורת לא נותרה סבלנות. הודעה רשמית של מותה של אליזבת יצאה בשעה 18:30 (שעון בריטניה) - ואילו הארי נחת בבלמורל 20 דקות לאחר מכן.
הארי הדליק את הטלפון הסלולרי וקיבל הודעה מאשתו שביקשה שיצלצל אליה בהקדם האפשרי, ובמקביל קיבל גם התראה מאפליקציית BBC NEWS המבשרת על מותה של המלכה. "הארי היה מרוסק", אמר חברו של הדוכס, "היחסים שלו עם סבתו היו הכול בשבילו. היא הייתה רוצה שיידע על זה לפני שזה ייצא לעולם כולו. הם יכלו לחכות עוד קצת, לא היה קורה שום דבר, אבל הם לא כיבדו אותו".
לאחר שהגיע לטירת בלמורל דודתו, הנסיכה אן, קיבלה את פניו של הארי בחום והובילה אותו לחדרה של המלכה, שם בילה איתה דקות ארוכות כדי לחלוק כבוד אחרון. הוא ציפה וקיווה לראות את אביו כדי לנחם אותו על מות אימו אך נודע לו שצ'רלס, קמילה ואחיו הגדול עזבו יחד לבירקהול, לשם הוא לא הוזמן.
הקרע בין הארי לוויליאם רק החמיר לאחר מותה של אליזבת ופרסום ספרו של הנסיך, SPARE, בהחלט לא תרם ליחסים. מקורבים לוויליאם טענו כי "וויליאם לא מזהה את אחיו", ומקורבים להארי טענו כי "יש בו כמות אדירה של כעס וכי הוא מרגיש נבגד ועצוב".
מקור יודע דבר ממשפחת ספנסר, משפחתה של אימם של הנסיכים, אמר כי "הארי הוא אדם שיצא מחוץ למוסד ורואה דברים אחרת", והוסיף כי "הם לעולם לא יראו עין בעין בשלב זה".
3 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם הנסיך הארי
הנסיך וויליאם הנסיך הארי
שקלתם ללכת לגישור?
(צילום: AP)