בצל השמועות על מצבו הבריאותי ההולך ומתדרדר (לא מדויק - תיכף נגיע גם לזה), המלך צ'רלס ספד לניצולת השואה לילי אברט, שהלכה לעולמה מוקדם יותר השבוע בגיל 100. "בעצב גדול שמעתי את הבשורה על מותה של לילי אברט. לילי הייתה ניצולה של הזוועות הבלתי ניתנות להבנה של השואה ואני כל כך גאה שהיא מצאה, בשלב מאוחר יותר, בית בבריטניה ומפה המשיכה לספר לעולם על הזוועות האיומות שהיא הייתה עדה להן, כתזכורת תמידית לדורנו וגם לדורות הבאים. לצד ניצולי שואה אחרים היא הפכה לחלק בלתי נפרק ממרקם האומה שלנו. החוסן יוצא הדופן והאומץ שלה הם דוגמה לכולנו".
נושא השואה בהחלט קרוב לליבם של בני המלוכה, וגם לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" היה זה הנסיך וויליאם שהגיע לבית הכנסת בלונדון ונפגש עם ניצולי שואה וצעירים יהודים שסיפרו לו על העלייה המדאיגה באנטישמיות. "ראינו סטודנטים יהודים שקיבלו איומי מוות והותקפו פיזית בקמפוס", סיפר נשיא איגוד הסטודנטים היהודים, ויורש העצר השיב: "לאנטישמיות אין מקום בחברה, לדעות קדומות אין מקום בחברה. אמרתי את זה בעבר ואגיד את זה שוב. אני רוצה שכולכם תדעו שאתם יכולים לדבר על הנושא ולדבר על החוויות שלכם".
3 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס לילי אברט
המלך צ'רלס לילי אברט
המלך צ'רלס ולילי אברט ז"ל
(צילום: Arthur Edwards - WPA Pool/Getty Images)
דבריו של צ'רלס, כאמור, מגיעים במקביל לשמועות הרצות באתרי החדשות בארץ ובעולם על מצבו הבריאותי שמתדרדר. צ'רלס כזכור נאבק בסרטן - שסוגו לא נחשף עד היום, אך בניגוד לדיווחים על תחילתן של ההכנות ליום הלווייתו - הוא החליט להשהות את הטיפולים שהוא עובר למשך 11 ימים, לטובת ביקור מלכותי בעל פרופיל גבוה באוסטרליה ובסמואה, לשם יטוס בשבוע הבא ביחד עם אשתו קמילה.
אתר "דיילי מייל" דיווח שהמלך ימשיך לקבל את הטיפול שלו עד לרגע שיטוס. עוד דווח כי רופאיו מעודדים הפסקה קצרה של הטיפולים - שיתחדשו ברגע שיחזור לבריטניה.
"הידיעה שהמלך צ'רלס מתכוון לעבור בין מדינות ולקחת הפסקה של 11 ימים מטיפולים היא משמחת מבחינת מצבו הבריאותי, וגם מדגישה את המחויבות שלו לתפקיד", אמר מקור אלמוני. וזה אכן נשמע משמח, בהתחשב בעובדה שצ'רלס וקמילה צפויים להיות בלוח זמנים עמוס הכולל לעיתים עד עשרה אירועים מלכותיים ביום - ורק יום אחד של מנוחה.
כמובן שהנסיעה של המלך ואשתו אורגנה בהתייעצות מלאה וצמודה עם רופאיו של המלך ונסיעתו תכלול, כמו תמיד, רופא צמוד. עם חזרתו לאנגליה, המלך צפוי להישאר בטירת בלמורל שבסקוטלנד עד לחג המולד. "זה מקום של שלווה עבורו והשנה זה הכרחי מהרגיל", סיפר יודע דבר.
3 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
משדר אופטימיות. המלך צ'רלס
(צילום: Euan Cherry/Getty Images)
באשר לדיווחים שהתפרסמו ברשתות בימים האחרונים על כך שבאנגליה החלו לתכנן ולהיערך להלוויה של צ'רלס - אין זה חדש. כבר באפריל האחרון, שלושה חודשים לאחר שנודע כי המלך אובחן עם סרטן, ארמון בקינגהאם החל לעדכן את תוכניות הלוויה של המונרך - לכל אסון שלא יהיה.
טום סייקס, חבר קרוב של צ'רלס, סיפר ל-Daily Beast כי תוכניות הלוויה של המלך, שנמצאות תחת שם קוד "מבצע גשר מנאי" נבדקות. בנוסף, מקור מהארמון ציין כי תוכניות מסוג זה נבדקות לעיתים תכופות, אך אחד אחר טען כי "באופן רשמי החלו 'להסיר אבק' מהתוכניות והן מתעדכנות כעת באופן פעיל. אלו דברים מתבקשים בהתחשב בכך שהמלך אובחן עם סרטן, אבל הדיבורים על כך בהחלט חידדו לאנשים את הסיטואציה".
נאחל למלך אריכות ימים - בכל זאת, הוא חיכה 73 שנים להיות מלך - בואו ניתן לו ליהנות מזה עוד כמה שנים.
3 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
מבטיחים לשלוח לך שרשרת של חמסה ועין
(צילום: Jane Barlow - WPA Pool/Getty Images)