הנסיך הארי ואשתו הדוכסית מייגן מרקל, הגיעו אמש (ג') בהפתעה להקרנת הבכורה של הסרט "בוב מארלי: אהבה אחת", בג'מייקה - בזמן שאביו של הארי, המלך צ'רלס, צפוי לעבור היום הליך רפואי בעקבות ערמונית מוגדלת ובמקביל לכך שגיסתו, קייט מידלטון, מאושפזת בבית חולים בעקבות ניתוח שעברה בבטן.
בצל השמועות על מצבם הזוגי, הנסיך הארי ומרקל עטו על פניהם חיוכים מאוהבים, החזיקו ידיים וסיפקו לצלמים הרבים במקום הצגה מלכותית ראויה. הדוכסית לבשה חצאית שחורה מעט נפוחה עם גופיית ספגטי שחורה צמודה ואספה את שיערה, ואילו הארי לבש כהרגלו חליפה מחויטת בצבע כחול נייבי, ומתחת חולצה מכופתרת לבנה.
כחלק מסשן התמונות בכניסה לפרמיירה הדוכסים לא שכחו להצטלם לצידו של אנדרו הולנס, ראש ממשלת ג'מייקה, שהבהיר לא פעם את התנגדותו למוסד המלכותי ואף הכריז כי "הנסיך וויליאם וקייט מידלטון לעולם לא יהיו המלך והמלכה של ג'מייקה". אומיד סקובי, חברם הטוב של הסאסקסים, מיהר לצייץ כי "הפעם הייתה אווירה שונה לחלוטין מאותו מפגש של ראש ממשלת ג'מייקה עם בני משפחת המלוכה". מה שנקרא להכניס את הסכין ולסובב.
"אין דבר רע בכך שהארי ומייגן יגיעו לבכורה של סרט. אבל בתקופה שאביו מתחת לסכין המנתחים וג'מייקה משמיעה קולות של ביטול המלוכה - זה חסר רגישות", צייץ מעריץ מלכותי. "זו תקופה קשה עבור המלוכה כשקייט בבית החולים וצ'רלס בדרכו לניתוח. הסאסקסים שלחו איחולים בפרטי אך הופיעו בג'מייקה עם מסר ברור".
מוקדם יותר השבוע דווח כי הדוכסים מסאסקס שלחו איחולי בריאות לצ'רלס וקייט, מהלך שהתפרש כניסיון לפיוס מצידם. "המלך צ'רלס והנסיכה מוויילס קיבלו תמיכה מהנסיך הארי ואשתו ואיחולים לבריאותם", כך נמסר מטעמם של הסאסקסים. "הדוכס והדוכסית יצרו קשר עם שני הצדדים בדרגים שונות על מנת להעביר להם את דאגתם ואיחוליהם".
נעצור לרגע כדי לציין שגם אם היה נראה לרגע שהמצב בין הסאסקסים לשאר המלוכה לא יכול להחריף - ספר חדש של העיתונאי אומיד סקובי, ENDGAME, בהחלט הוסיף עוד שמן למדורה המלכותית, זאת לאחר שנטען שם כי צ'רלס, וויליאם וקייט היו אלה שתהו לגבי צבע עורו של ארצ'י, בנם הבכור של הארי ומייגן, לפני שנולד.
כמו כן, דיווחים טוענים כי הארי גילה על האבחנה הבריאותית של אביו דרך אתרי החדשות, למרות שמהארמון נמסר כי ניסו ליידע אותו באופן אישי - למרות שהחדשות פורסמו. "זה צעד מצוין של הדוכסים, שהבינו שקייט עברה ניתוח רציני וצ'רלס צפוי גם כן לעבור ניתוח בגילו. זה הדבר הנכון מצידם לעשות - אני מרוצה מאוד בשביל המלך ובשביל קייט", מסר דיקי ארביטר, לשעבר מזכיר העיתונות של המלכה. "המלכה המנוחה הייתה רוצה שהיחסים ייבנו מחדש אבל היא לא תכננה שזה יקרה דרך בתי חולים". כשנשאל האם הוא חושב שיש סיכוי לשקם את מערכת היחסים המשפחתית, ענה: "אל תעצרו את נשמתכם", משמע - לא היינו בונים על זה".
1 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
"תעמידי פני מודאגת". הנסיך הארי ומייגן מרקל
(צילום: Chris Jackson/Getty Images)