5 צפייה בגלריה
המלכה אליזבת
המלכה אליזבת
נפרדים מהמלכה אליזבת
(צילום: GettyImages)
בגיל 96 ואחרי 70 שנות מלוכה, המלכה אליזבת הלכה לעולמה היום (ה'), בטירת בלמורל בסקטולנד. "המלכה מתה בשלווה אחר הצהריים בטירת בלמורל", נמסר בהודעת הארמון. בעקבות מותה של המלכה הפך בנה, יורש העצר הנסיך צ'רלס, למלך בריטניה. הוא ייקרא מעתה המלך צ'רלס השלישי.
הארמון התייחס לצ'רלס בן ה-73 ולזוגתו קמילה כמלך וכמלכה החדשים וציין: "המלך וזוגתו המלכה יישארו הערב בבלמורל ומחר יחזרו ללונדון". בתגובה ראשונה למות אמו, אמר צ'רלס שהוא מודע לכך שהצער על לכתה יורגש ברחבי הממלכה המאוחדת וברחבי העולם. הוא ספד לאמו ואמר: "מותה של אמי האהובה, הוד מלכותה המלכה, הוא רגע של עצב גדול עבורי ועבור כל המשפחה שלי".
5 צפייה בגלריה
המלכה אליזבת הנסיך צ'רלס
המלכה אליזבת הנסיך צ'רלס
המלך החדש. צ'רלס ואימו המלכה אליזבת
(צילום: GettyImages)
רגע אחרי , איחולי נחמה הגיעו מכל רחבי הגלובוס: ראשי מדינות רבים - ביניהם גם ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא המדינה יצחק הרצוג - ספדו למלכה והביעו את צערם בפני בני משפחתה, כמו גם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה נפרד מהמלכה בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "כמו רבים מכם, מישל ואני אסירי תודה על שהיינו עדים להנהגתה המסורה של הוד מלכותה ואנו נפעמים מהמורשת שלה ומשירות ציבורי בלתי נלאה ומכובד. מחשבותינו עם משפחתה ועם תושבי בריטניה בתקופה קשה זו".

אחריהם, הגיע תורם של המפורסמים:
השחקנית הבריטית הלן מירן, שגילמה את המלכה אליזבת ב-2006 בסרט "המלכה", עליו זכתה בפרס אוסקר ופרס גלובוס הזהב, כתבה: "אני גאה להיות אליזבתית. אנחנו אבלים היום את לכתה של אישה שעם ובלי הכתר, הייתה התגלמות האצילות".

הזמר אלטון ג'ון, שהמלכה העניקה לו תואר אבירות בשנת 1998, כתב: "יחד עם שאר האומה, נעצבתי מאוד לשמוע את החדשות על לכתה של הוד מעלתה המלכה אליזבת. היא הייתה אישיות מעוררת השראה להיות לצידה, והיא הובילה את ארצנו בכמה מהתקופות הגדולות החשוכות, רגעים עם חן, הגינות ותחושת אכפתיות אמיתית. המלכה אליזבת הייתה חלק ענק מחיי מילדות ועד היום, ואני אתגעגע אליה מאוד".
5 צפייה בגלריה
המלכה אליזבת
המלכה אליזבת
יתגעגע מאוד. המלכה אליזבת ואלטון ג'ון
(צילום: Gettyimages)
בני הזוג אוזי ושרון אוסבורן הגיבו גם הם: "נוחי בשלום המלכה אליזבת, ההתגלמות של כוח, יושרה ומחוייבות בלתי פוסקת לנדרים שנשבעה. מי ייתן ותהיי במנוחה לצד הוד מלכותו הנסיך פיליפ, הדוכס מאדינבורו", כתבה שרון אוסבורן ובעלה המוזיקאי כתב אף הוא: "אני מתאבל יחד עם ארצי על לכתה של מלכתנו הגדולה. בלב כבד אני אומר כי המחשבה על אנגליה בלי המלכה אליזבת השנייה היא קשה מנשוא".
השחקנית פטרישיה היטון ("כולם אוהבים את ריימונד") כתבה: "אחת הברכות בלהיות נשואה לבריטי היא שהמלכה אליזבת הפכה לחלק מחיינו. מחשבותיי עם משפחה המלכותית ועם אנגליה, בעודנו נפרדים".
הוונדר וומן המקורית, לינדה קרטר כתבה: "איזו אישה יוצאת דופן. קשה לדמיין את אנגליה בלעדיה".
וויליאם שאטנר ציץ: "עצוב מאוד לגלות על לכתה של הוד מעלתה המלכה אליזבת", וחברו ל"מסע בין כוכבים" ג'ורג' טאקיי כתב: "המלכה אליזבת השנייה הלכה לעולמה בגיל 96. מחשבותיי עם המשפחה המלכותית ועם תושבי הממלכה המאוחדת ומסביב לעולם שאבלים על לכתה. לא תהיה עוד כמוה".
"היום הוא יום עצוב מאוד – לא רק עבור המדינה שלנו אלא עבור העולם כולו", כתבה ויקטוריה בקהאם בעמוד האינסטגרם שלה. "אני עצובה מאוד על פטירתה של המלכה האהובה שלנו. היא תיזכר בזכות נאמנותה ושירותה. מחשבותיי עם המשפחה בתקופה עצובה זו".
5 צפייה בגלריה
המלכה אליזבת
המלכה אליזבת
ויקטוריה והמלכה בשנת 1997
(צילום: Gettyimages)
"לאורך כל חיי, הוד מלכותה המלכה תמיד הייתה שם", נפרד מיק ג'אגר. "בילדותי אני זוכר שצפיתי בחתונה שלה בטלוויזיה. אני זוכר אותה כעלמה צעירה ויפהפייה שהפכה לסבתא האהובה על האומה. ליבי עם משפחת המלוכה".
"איבדנו את אחת הנשים הגדולות בעולם", כתבה מעצבת האופנה דונטלה ורסאצ'ה. "הוד מלכותה המלכה אליזבת השנייה הראתה לנו איך לחיות את חיינו. היא חיה בחן, בעוצמה, בעבודה קשה, בנאמנות ובטוב לב. היא הייתה השראה לכולנו. אני שולחת את תנחומיי העמוקים והאישיים למלך צ'רלס השלישי ולכל משפחת המלוכה".
"נוחי בשלווה הוד מעלתך. מלאת חן, מסורה, אלגנטית ובלתי נשכחת. היום ותמיד נזכור אותה כאחת המנהיגות הגדולות ביותר שהעולם ראה", כתבה המאמאג'ר של הוליווד, קריס ג'נר, והוסיפה: "אני שולחת את תנחומיי למשפחה המלכותית". ברברה סטרייסנד כתבה: "הצטערתי לשמוע על מותה של המלכה אליזבת. היא הייתה נוכחות קבועה בחיינו. מוערכת ברחבי תבל", ומריה שרייבר נפרדה: "אילו חיים יוצאי דופן של שירות ציבורי. איזו תקופת חיים יוצאת דופן. המלכה שירתה את ארצה עד הסוף – בעוצמה ובכבוד. היא הייתה נשואה 73 שנה, אם לארבעה סבתא וסבתא רבא".
חשבון הטוויטר של סרטי הארי פוטר השתתף גם הוא באבל הלאומי: "עולם הקוסמות נעצב מאוד לגלות על מותה של המלכה. מחשבותינו ודאגותינו עם המשפחה המלכותית". ריגש במיוחד חשבון הטוויטר של הדב פדינגטון, שכתב: "תודה לך גבירתי, על הכל". נזכיר כי המלכה כיכבה במערכון עם הדמות מסדרת הספרים והסרטים הבריטית, כחלק מחגיגות 70 השנים לשלטונה ביוני האחרון.
5 צפייה בגלריה
המלכה אליזבת
המלכה אליזבת
המלכה אליזבת
(צילום: (צילום: AFP PHOTO / BUCKINGHAM PALACE / STUDIO CANAL / BBC STUDIOS / HEYDAY FILMS))