סערה מלכותית חדשה מעבר לים: סוכנויות הידיעות הודיעו כי התמונה שפרסמו הנסיכים וויליאם וקייט אתמול (א') בחשבון האינסטגרם לרגל יום האם הבריטי אינה עומדת בסטנדרטים של העריכה שלהם, כך דווח הבוקר ב"רויטרס".
במבט ראשון בתמונה הכול נראה מצוין - מידלטון המחויכת יושבת על כיסא ומוקפת בשלושת ילדיה, הנסיכים ג'ורג', שרלוט ולואי. תחילה, הפוקוס של מעריצי הארמון הופנה דווקא לקמיצה של הנסיכה מוויילס, שלא ענדה את טבעת האירוסים שלה - מה שכמעט לא קרה מאז אירוסיה לוויליאם בשנת 2010, אך שעות ספורות לאחר פרסום התמונה טעויות הפוטושופ שבה הציפו את אתרי החדשות מעבר לים.
4 צפייה בגלריה
קייט מידלטון והנסיכים ג'ורג' לואי ושרלוט
קייט מידלטון והנסיכים ג'ורג' לואי ושרלוט
הגזימו עם הפוטושופ
(צילום: הנסיך וויליאם/אינסטגרם)
ה"תאונה" הבולטת ביותר היא בשרוול של הנסיכה שרלוט. זום אין קטן כדי להתעמק מראה כי היד שלה מנותקת לחלוטין מהסוודר שלבשה. טעות עריכה נוספת ניתן לראות בקלות בחצאית של הנסיכה בת ה-8, שמטושטשת מעריכות בצידה התחתון. חדי העין הבחינו בשגיאת עריכה נוספת, הפעם ברוכסן של הנסיכה מוויילס, שהוא גם קטוע וגם לא ישר.
נציין כי זו לא הפעם הראשונה שתמונה מלכותית רשמית שצולמה ופורסמה על ידי משפחת המלוכה עוברת פוטושופ - אך זו הפעם הראשונה בהחלט שמעריצי בית המלוכה משוכנעים כי מדובר בתמונה שהופקה על ידי בינה מלאכותית. הסיבה לחששות, כזכור, זה הניתוח המסתורי של מידלטון בחודש ינואר האחרון, והעובדה שלא נראתה בציבור מאז.
4 צפייה בגלריה
קייט מידלטון פוטושופ
קייט מידלטון פוטושופ
לא נעים
(צילום: אינסטגרם)
4 צפייה בגלריה
קייט מידלטון פוטושופ
קייט מידלטון פוטושופ
מביך מאוד!
(צילום: אינסטגרם)
כאמור, לאחר גילויי הפוטושופ המטרידים - סוכנויות מעבר לים החליטו למשוך את התמונה של הנסיכה. "סוכנות הידיעות 'רויטרס' לא יכולה לקבוע מיד כיצד, מדוע או על ידי מי בוצע השינוי", נמסר מטעם הסוכנות, ונאמר כי ישנו איסור ברור על פרסום תמונות שעברו עריכה יתרה. "אנחנו משתמשים רק בחלק זעיר מאוד מהיכולות שלנו כדי לעצב תמונות וזה מתבטא בעיקר בחיתוך ואיזון הטון של הצבע".
מארמון קנזיגנטון מסרו בתגובה: "כמו צלמים חובבים רבים, אנחנו מתנסים מדי פעם בעריכה. רצינו להביע את התנצלותנו על כל בלבול שהתצלום המשפחתי ששיתפנו אתמול גרם. אני מקווה שלכל החוגגים היה יום האם שמח מאוד".
4 צפייה בגלריה
חג המולד קייט מידלטון
חג המולד קייט מידלטון
לא נחדול עד שנדע מה מצבך (האמיתי)
(צילום: Gettyimages)