החל מהיום (ב'), טירת בלמורל - בית הנופש הסקוטי של משפחת המלוכה הבריטית מאז המאה ה-19, והמקום האהוב ביותר על המלכה אליזבת (שנשמה את נשימתה האחרונה בה), נפתחת לציבור הרחב - שלראשונה יזכה לראות אזורים מסוימים בטירה שמעולם לא היו פתוחים לציבור אלא רק למשפחת המלוכה ולאורחים הפרטיים שלהם.
הכרטיסים, שעלותם היא 100 ליש"ט (או 150 ליש"ט, אם ברצונכם לשתות כוס תה יקרה מאוד), אזלו תוך 24 שעות ממועד המכירה, שנפתחה בחודש אפריל האחרון. ברי המזל שהספיקו לרכוש כרטיס יזכו להצצה נדירה לחדרים ששימשו את המלך והמלכה, לשני חדרי האוכל, חדר האורחים, הלובי ועוד.
המדריך שיוצמד לקבוצה, שתמנה עד 40 מבקרים בכל פעם, ייקח אותם לסיור שבמהלכו יעברו ליד פסל בגודל אנושי של הנסיך אלברט, שהשמועה מספרת שהוא יכול להסתובב. יודעי דבר מספרים כי הצוות הפך את הפסל כדי שהמלכה ויקטוריה שבורת הלב תוכל לצפות בו גם כשהיא בקומה העליונה של הטירה.
3 צפייה בגלריה
טירת בלמורל
טירת בלמורל
טירת בלמורל
(צילום: Andrew Milligan/PA Images via Getty Images)
"מאז שהושלמה בשנת 1855, הגישה לחלק הפנימי של טירת בלמורל הוגבלה לציבור הרחב", כך נמסר על ידי הדובר הרשמי של הטירה. "בפעם הראשונה בהיסטוריה, אנו נרגשים להכריז על פתיחת סיורים פרטיים בטירה. החוויה תכלול למידה על ההיסטוריה והמורשת של בלמורל מפי המדריכים המנוסים ביותר, ותוכלו לראות בעצמכם מדוע טירת בלמורל כל כך מיוחדת ואהובה על משפחת המלוכה". על פי הדיווחים, חלק מיצירות האומנות האישיות של המלך יוצגו גם כן.
כאמור, הסיורים בטירה יתקיימו החל מהיום ועד 4 באוגוסט - לפני שצ'רלס ואשתו קמילה יגיעו לשהות שם במהלך חופשת הקיץ השנתית שלהם.
3 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס הכתרה
המלך צ'רלס הכתרה
לא יחכו לכם בטירה. המלך והמלכה
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)
טירת בלמורל נבנתה על ידי סר ויליאם דרומונד בשנת 1390 ונמכרה בשנת 1662 לשבט פארקוהארסון מאינוורי. בשנת 1848 המלכה ויקטוריה ובעלה הנסיך אלברט הגיעו לביקור ראשון באחוזה והמלכה התאהבה בה. "הבית קטן אבל יפה", כתבה ביומנה. "נדמה שהכול נושם פה, הכול חופשי ומלא שלווה ונראה שנועד להשכיח את הצד העצוב של העולם".
חמש שנים מאוחר יותר, בשנת 1852, נרכשו האחוזה והטירה על ידי הנסיך אלברט תמורת 32 אלף ליש"ט (סכום שווה ערך ל-3.7 מיליון ליש"ט בשנת 2021), והמלכה שכרה את שירותיו של האדריכל ויליאם סמית מאברדין שעיצב את המקום מחדש. כיום הטירה משתרעת של שטח של כ-50 אלף דונם.
טירת בלמורל הייתה המקום האהוב ביותר על המלכה אליזבת, שבילתה שם את התקופה האחרונה שלפני מותה. כשהלכה לעולמה בשנת 2022, ארונה הונח באולם למשך שלושה ימים. אליזבת הייתה בת המלוכה הראשונה שהלכה לעולמה בטירה.
3 צפייה בגלריה
טירת בלמורל
טירת בלמורל
המקום האהוב על המלכה
(צילום: Keystone/Hulton Archive/Getty Images)