4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
בדרך לדוכן העדים. הנסיך הארי
(צילום: Belinda Jiao/GettyImages)
הנסיך הארי יהפוך לבן המלוכה הבריטי הראשון שיעלה על דוכן העדים מאז שנות ה-90, כשיעיד השבוע בבית המשפט העליון בלונדון במסגרת תביעתו נגד אתר החדשות "מירור" וקבוצת MGN, המוציאה לאור של "דיילי מירור", "סאנדיי מירור" ו"סאנדיי פיפל", כך דווח הבוקר (ב') בסוכנות החדשות "רויטרס".
הדוכס מסאסקס הוא אחד מבין מאה אזרחים אחרים, בהם שחקנים, כוכבי ספורט ואנשי עסקים בעלי פרופיל ציבורי שהחליטו לצאת בתביעה ייצוגית נגד אותם גופי תקשורת, בטענה כי בין השנים 1991 ל-2011 היו מעורבים בפעולות האזנה בלתי חוקיות נרחבות. לדבריהם, העיתונאים או החוקרים הפרטיים של קבוצת התקשורת ביצעו פריצה והאזנה והשיגו פרטים אישיים במרמה.
נזכיר כי בשנת 2019 הגיש הנסיך תביעה נגד The Sun וה-Mirror בטענה כי האזינו להודעות קוליות פרטיות שלו. התביעה הוגשה על ידי משרד עורכי דין "קלינטון", שמתמחה בתביעות העוסקות בחדירה ופריצה לטלפונים ניידים. בתחילת שנות ה-2000 הנסיכים וויליאם והארי טענו כי כתבי רכילות מאזינים באופן שוטף לתא הקולי של אישים מפורסמים כדי להשיג סיפורים.
על פי הדיווחים, עורכים ומנהלים בכירים ידעו ואישרו את המהלכים האלה, אך מנגד קבוצת MGN מערערת על הטענות ומכחישה בתוקף כי בכיריה היו מודעים לכך.
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
מתרגש? גם אנחנו
(צילום: Dan Kitwood/GettyImages)
וזו לא הפעם הראשונה שקבוצת MGN עומדת בעיצומה של פרשת האזנות. בשנת 2014 העורך לשעבר של NOW, אנדי קולסון, שבהמשך עבד עבור ראש ממשלת בריטניה לשעבר דיוויד קמרון, נמצא אשם בקשירת קשר לפריצות לטלפונים - ונכלא. קבוצת מירור הכחישה בעקביות כי העיתונאים שלה היו מעורבים בפריצה אך בשנת 2014 הודתה באשמה בנוגע לארבעה מקרים. מאז קבוצת MGN פעלה למען הסדר של 600 תביעות בעלות של למעלה מ-100 מיליון פאונד.
לטענתו של הארי, 140 כתבות שהופיעו בעיתוני MGN היו תוצאה ברורה של פריצת טלפונים או התנהגות בלתי חוקית כזו או אחרת - אך במשפט עצמו דנים רק ב-33 מקרים. עורכי דינו של הנסיך טוענים כי החדירה לפרטיות הייתה זו שהובילה לפירוק היחסים בינו לבין בת זוגו לשעבר צ'לסי דייווי, ממנה נפרד בשנת 2009.
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי צ'לסי דיווי
הנסיך הארי צ'לסי דיווי
התקשורת הפרידה ביניהם. הנסיך הארי וצ'לסי דייווי
(צילום: MJ Kim/GettyImages)
עד שיגיע תורו של הארי לעלות על דוכן העדים, נזכיר כי למרות שעברו שנים רבות מאז - הוא לא בן המלוכה הראשון שעשה זאת, וקדמו לו המלך אדוארד השביעי וג'ורג' השישי.
כמו כן, בשנת 2021 הנסיכה אן, דודתו של הארי ובתה של המלכה אליזבת המנוחה, הודתה באשמת נהיגה מופרזת - ונקנסה ב-400 פאונד וחמש נקודות. שנה לאחר מכן אן הפכה לבת המלוכה הבריטית הראשונה שהורשעה בעבירה פלילית מזה 350 שנה, כשהודתה באשמה בכך שלא מנעה מאחד מכלביה לנשוך שני ילדים.
4 צפייה בגלריה
הנסיכה אן
הנסיכה אן
גילטי! הנסיכה אן
(צילום: Gettyimages)