בני משפחת המלוכה משקיעים את מירב המאמצים על מנת לא לחשוף את שכרם השנתי - בטח לא את הסכום שנכנס היישר לחשבון העובר ושב שלהם, אך לשמחתנו זה לא תמיד עובד להם.
בספטמבר 2022 קיבל הנסיך וויליאם מאביו, המלך צ'רלס השלישי, את דוכסות קורנוול - דוכסות המייצרת רווחים ישירים ליורש העצר, מאחר שהוא מקבל ישירות לכיסו את ההכנסות מהשכירות ודמי המסחר במחוז.
כעת מדווחים בעלי העסק המקומיים כי בין השנים 2023 ל-2024 הנסיך גרף 30.4 מיליון דולר מהשקעותיה של הדוכסות.
בין השנים 2023-2022 דוכסות קורנוול הכניסה 29 מיליון דולר, אך וויליאם קיבל רק חלק יחסי שעמד על 7.4 מיליון דולר מאחר שירש את הדוכסות באמצע השנה.
דוכסות קורנוול פטורה מתשלום מיסים, אך בשנת 2003 צ'רלס, שהיה אז נסיך, החליט לשלם מרצונו מיסים לאחר שהדוכסות הגדילה את הונו האישי באותה שנה בקרוב לעשר מיליון ליש"ט. מאז הוא המשיך לשלם מסים לעיתים קרובות - ולכן סביר להניח שוויליאם גם הוא יתנדב לעשות זאת.
ורק כדי לסבר את האוזן, נציין כי על פי דיווחים - הונו האישי של הנסיך וויליאם, נכון לשנת 2024, עומד על 100 מיליון ליש"ט - שזה אומר 468,416,600 שקל. לשם ההשוואה, הונו האישי של אביו המלך עומד על 597 מיליון ליש"ט - כך שיש לאן לשאוף.
3 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם
הנסיך וויליאם
"אני עשיר!". הנסיך וויליאם
(צילום: Samir Hussein/WireImage)
אז מה היא בכלל אותה דוכסות שאינה מדוברת? דוכסות קורנוול נוצרה בשנת 1337 עבור הנסיך אדוארד ולמעשה הייתה הדוכסות הראשונה שנוצרה באנגליה. התואר נמצא תמיד בשליטתו של יורש העצר של משפחת המלוכה הבריטית. במקרה שחלילה יורש העצר (במקרה הזה וויליאם) הולך לעולמו - תואר הדוכסות אינו ממשיך לבנו הבכור של אלא חוזר בחזרה לידיו של המלך.
על פי המסורת, דוכס קורנוול זכאי לקבל מהוואסלים שלו (איכרים המשועבדים לאדמת אדונם ומחויבים לעבד אותה תמורת מקום מגורים, אוכל, הגנה ועוד) מספר נכסים.
3 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם
הנסיך וויליאם
אז אתה תשלם מיסים או לא?
(צילום: Chris Jackson/Getty Images)
ואם כבר בכספים עסקינן, נזכיר כי בחודש נובמבר האחרון נחשף תחקיר חדש שטען שהמלך צ'רלס הכניס לכיסו האישי מההון הציבורי. תחקיר מיוחד שפורסם ב"גרדיאן" הבריטי חשף כי צ'רלס מרוויח בחשאי מנכסיהם של אלפי אנשים שמתו בצפון-מערב אירלנד.
השטח המדובר הוא בדוכסות לנקסטר שנמצאת במחוז לנקשייר ועל פי התחקיר מדובר בקרקע עצומה המייצרת רווחים גדולים מאוד למלך צ'רלס. למעשה, ב"גרדיאן" טוענים כי בשנים האחרונות נאספו נכסים בשווי של עשרות מיליוני ליש"ט.
3 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם המלך צ'רלס
הנסיך וויליאם המלך צ'רלס
כסף נמשך לכסף. וויליאם וצ'רלס
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)