4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
מחפשים סאבלט באנגליה? הארי ומייגן
(צילום: Gettyimages)
המלך צ'רלס ממשיך לפעול למען מונרכיה מצומצמת והפעם בשינוי הסדרי המגורים: הנסיך הארי ומייגן מרקל התבקשו לפנות את אחוזתם שבפרוגמור קוטג' שבאנגליה, כך אישר אמש (ד') הדובר של הדוכסים.
"ישנה תחושה כאילו בני משפחת המלוכה רוצים לחתוך את הארי ומייגן מחייהם - לתמיד", אמר אחד ממקורביהם בריאיון לכתב המלכותי אומיד סקובי. עוד הוסיף המקורב כי בתחילה נאמר לדוכסים לפנות את האחוזה עד תחילת הקיץ אך כעת התבקשו להקדים ולעזוב אותה עד למועד ההכתרה, שייערך בתחילת חודש מאי. נכון לכתיבת שורות אלה טרם התקבלה החלטה סופית לגבי הזמנתם של הדוכסים מסאסקס להכתרה.
נזכיר כי את האחוזה קיבלו הדוכסים מסאסקס מהמלכה אליזבת משתי סיבות: הראשונה כמתנת חתונה והשנייה כדי להרחיק את אותם מהארמון בעקבות הקרע שהחל להיווצר כבר אז, בשנת 2018, בין מייגן לגיסתה קייט מידלטון.
באפריל 2019 פורסם כי הדוכסים עברו להתגורר באחוזה לאחר שסיימו את השיפוצים שעלו כ-2.4 מיליון פאונד. האחוזה עצמה כוללת עשרה חדרים ומי שעיצבה אותה בטוב טעם הייתה לא אחרת מאשר כוכבת הספייס גירלס, ויקטוריה בקהאם.
4 צפייה בגלריה
פרוגמור קוטג'
פרוגמור קוטג'
פרוגמור קוטג'
(צילום: Gettyimages)
נזכיר כי בינואר 2020 הודיעו הארי ומייגן על פרישתם מהמלוכה וכתוצאה מכך עזבו את אנגליה. בתחילה התגוררו השניים בקנדה אך כמה חודשים לאחר מכן עברו ללוס אנג'לס ושם הם גרים מאז. בעקבות הפרישה החליטה המלכה אליזבת כי בני הזוג ייאלצו להחזיר את הכסף שהוציאו על השיפוץ (על חשבון משלמי המיסים) ופרסה להם את הסכום, שעמד כאמור על 2.4 מיליון פאונד, לתשלומים "נוחים" של 18 אלף פאונד בחודש.
בנובמבר 2020 אישר מקורב לסאסקסים כי הדוכסים העבירו את המפתחות של האחוזה לבת דודו של הארי, הנסיכה יוג'יני, שעברה להתגורר שם יחד עם בעלה. בספטמבר האחרון נאלצה יוג'יני לפנות את האחוזה כדי שהארי ומייגן יוכלו לשהות בה במהלך ביקורם באנגליה, שהתארך בעקבות מותה של המלכה.
4 צפייה בגלריה
סקרנים לגלות לאן יעבירו אתכם. הנסיכה יוג'יני ובעלה
סקרנים לגלות לאן יעבירו אתכם. הנסיכה יוג'יני ובעלה
סקרנים לגלות לאן יעבירו אתכם. הנסיכה יוג'יני ובעלה
(צילום: Gettyimages)
עוד פורסם כי מי שעתיד להיכנס לאחוזה במקום הדוכסים הוא לא אחר מהנסיך אנדרו הידוע לשמצה, שמוקדם יותר החודש "גילה" כי בכוונתו של אחיו הגדול, AKA המלך צ'רלס, לפנות אותו מאחוזת הפאר שלו בווינדזור. "זה כאילו שאחיו הגדול רוצה לגרש אותו", סיפר חבר של הנסיך אנדרו ל"דיילי מייל". "לא מעיפים אותו במפורש אבל זה מובן שהוא לא יכול לעמוד בתחזוקה של האחוזה, הכוללת בריכת שחיה ויושבת על שטח של 98 דונם, וכבר עכשיו זקוקה לשיפוצים".
נציין כי מאז נאלץ לפרוש מהמלוכה בעקבות ההאשמות נגדו, המלכה אליזבת נהגה להעביר לאנדרו מדי שנה סכום של 249 אלף פאונד על מנת לסייע לו באחזקת האחוזה - אך לצ'רלס אין כוונה כזו וכעת הנסיך אנדרו מתכנן ללכת בדרכם של הארי ומייגן ולחפש דרכים יצירתיות כדי להרוויח כסף.
4 צפייה בגלריה
הנסיך אנדרו
הנסיך אנדרו
המלך צ'רלס ואחיו הנסיך אנדרו
(צילום: Gettyimage)
בחזרה ללוס אנג'לס: שעות ספורות לאחר שהחלו לצוץ פרסומים על רצונו של צ'רלס לפנות את הדוכסים מסאסקס מפרוגמור קוטג', השניים נתפסו בעדשת הפפראצי בזמן שיצאו לבלות במועדון חברים פרטי - עליו הם משלמים 4,200 דולר בשנה.
הארי ומייגן נראו במצב רוח מצוין כשהגיעו למועדון. תחילה היה זה הארי שיצא מהרכב וחיכה לאשתו, שיצאה כמה רגעים אחריו לבושה במעיל בז' של קרולינה הררה המוערך ב-1,610 דולר ועם נעלי עקב של דיור בשווי של 625 דולר. המאבטח של הדוכסים הגן על ראשה של מייגן עם מטריה וזו פיזרה חיוכים מרוצים ואחזה בידו של בעלה.