10 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס קמילה
המלך צ'רלס קמילה
המלך והמלכה בת הזוג
(צילום: Gettyimages)
יממה לאחר שהמלכה אליזבת הלכה לעולמה, שרשרת הפעולות שנובעת משינוי התארים הרשמיים של בני המלוכה - יוצאת לפועל. לדוגמה, ברשתות החברתיות כבר לא תמצאו את העמוד של "הדוכסים מקיימברידג'", אלא את "הנסיך והנסיכה מווילס". אז כדי שתדעו בדיוק איך לפנות אליהם בעת הצורך (תמיד אפשר לחלום), קבלו הסבר מלא של התארים החדשים: מי הפך לנסיך, מי נשאר כשהיה ומי מבני המלוכה יצטרכו להתפלל לטוב ליבו של המלך החדש.

המלך צ'רלס השלישי

10 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס
הנסיך צ'רלס
המלך צ'רלס השלישי. צריך להתרגל לזה
(צילום: Gettyimages)
נתחיל עם השדרוג הגדול והמשמעותי ביותר, המלך צ'רלס כמובן. מי שהיה הנסיך מווילס - שחיכה הכי הרבה זמן לכתר - הפך להיות מלך הממלכה המאוחדת של בריטניה וצפון אירלנד. בנוסף, הוא ימלוך גם על 14 הממלכות הנוספות בחבר העמים. במשך השנים (הרבות) שחיכה בסבלנות לכתר, דאג צ'רלס להבהיר בכל הזדמנות כי עם הכתרתו ידאג לכבד את סבו, המלך ג'ורג' השישי, ולאחר שיהפוך למלך ייקרא המלך ג'ורג' השביעי. כידוע - זה לא קרה. שעות ספורות לאחר מותה של אימו יצאה הודעה רשמית מבית קלרנס כי מעתה הנסיך יהפוך למלך צ'רלס השלישי.

קמילה - המלכה רעיה

10 צפייה בגלריה
קמילה
קמילה
לא חלמה על הרגע הזה
(צילום: Gettyimages)
קמילה התחילה את דרכה הרשמית במשפחת המלוכה בתור הדוכסית מקורנוול. במשך שנים רבות התעקשו בארמון כי לאחר הכתרתו של צ'רלס קמילה לא תזכה להשתמש בתואר "מלכה רעיה" אלא תצטרך להסתפק בתואר "נסיכה רעיה". כל זה השתנה בחודש פברואר האחרון, במהלך חגיגות הג'ובילי של המלכה, שיצאה בהצהרה שלא משתמעת לשתי פנים: "כאשר בני צ'רלס יהפוך למלך, ביום מן הימים, אני יודעת שתעניקו לו ולאשתו קמילה את אותה התמיכה שנתתם לי ומשאלתי היא שכאשר יגיע הזמן הזה - קמילה תהיה ידועה בתור המלכה רעיה". בכך נתנה המלכה את החותמת הרשמית לכלתה.
"מדובר ברגע משמעותי ביותר עבור הדוכסית מקורנוול", הבהירה הביוגרפית מלכותית פני ג'וניור, והוסיפה: "זה היה מבריק מכיוון שאם זה רצונה של המלכה אני לא חושבת שאנשים יפקפקו בכך. הדוכסית מקורנוול בהחלט ראויה לתואר, היא לא תאפיל על צ'רלס כשיהפוך למלך אבל היא תהיה הכוח מאחורי כס המלכות ותעניק לו את כל הביטחון והאומץ שהוא יצטרך".

הנסיך וויליאם

10 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם
הנסיך וויליאם
מעכשיו הנסיך מויילס. וויליאם
(צילום: Gettyimages)
מוקדם יותר היום (ו'), הכריז צ'רלס כי בנו הנסיך וויליאם ואשתו קייט מידלטון הם באופן רשמי הנסיך והנסיכה מוויילס. "כיורש שלי, וויליאם מקבל כעת את התארים הסקוטיים שהיו חשובים לי כל כך. הוא יורש אותי כדוכס קורנוול וייקח על עצמו את האחריות שלקחתי כדוכס במשך יותר מחמישה עשורים", אמר צ'רלס בנאומו הראשון כמלך.
"היום אני גאה להפוך אותו לנסיך מוויילס, המדינה שאת תוארה זכיתי לשאת במהלך רוב חיי. כשקתרין לצידו, הנסיך והנסיכה החדשים שלנו מוויילס ימשיכו לעורר השראה, להוביל את השיחות הלאומיות שלנו ויסייעו במתן עזרה חיונית".
תואר "הנסיך מוויילס" מועבר באופן קבוע ליורש העצר הבא של הממלכה (גבר כמובן). את התואר רק המלך יכול להעביר וזו הסיבה שצ'רלס הפך לנסיך ה-21 מוויילס בגיל תשע ולא כבר ביום הולדתו. נזכיר כי מלבד היותו נסיך, וויליאם קיבל גם את התואר דוכס קיימברידג' בשנת 2011, לאחר שנישא למידלטון. בנוסף, ירש וויליאם את התארים הסקוטיים - הדוכס מרוטיסאי, רוזן קאריק והברון מרנפרו.

קייט מידלטון

10 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
הנסיכה מויילס. קייט מידלטון
(צילום: Gettyimages)
כאמור, היא כעת נסיכת וויילס והדוכסית מקורנוול. בנוסף, תחזיק מידלטון בתואר הרוזנת מצ'סטר - במידה ובעלה יהפוך גם הוא לרוזן. כמו כן כבר עכשיו מידלטון היא גם הדוכסית מרוטיסאי בסקוטלנד, תואר נוסף שירשה מקמילה.
פאן פקט: הסיבה לכך שקמילה לא קיבלה את התואר נסיכת וויילס היה כדי לא לפגוע בזכרה של הנסיכה דיאנה, שקיבלה את התואר עם נישואיה לצ'רלס.

הנסיכים ג'ורג', שרלוט ולואי

10 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג' הנסיכה שרלוט הנסיך לואי
הנסיך ג'ורג' הנסיכה שרלוט הנסיך לואי
הנסיכים ג'ורג', שרלוט ולואי
(צילום: Gettyimages)
עד לרגע מותה של המלכה אליזבת, חייהם של הנסיכים ג'ורג', שרלוט ולואי היו די פשוטים - לפחות מבחינת תארים. השלושה קיבלו את התואר נסיך ונסיכה ביום שנולדו, אך כעת יתווספו להם תארים רבים לטייטל.
ג'ורג', שרלוט ולואי הם כעת הנסיכים של וויילס, הדוכסים מקיימברידג' וקורנוול. בעתיד הרחוק, לאחר שאביהם הנסיך וויליאם יוכתר למלך, תואר הנסיך מוויילס יועבר לבנו הבכור - הנסיך ג'ורג' - ואילו אחותו, הנסיכה שרלוט, תהפוך להיות הנסיכה המלכותית.

ארצ'י מאונטבאטן-ווינדזור

10 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
משפחת סאסקס. הארי, מייגן, ארצ'י וליליבת
(צילום: Gettyimages)
בנם של הנסיך הארי ומייגן מרקל לא קיבל תואר מלכותי ביום הולדתו כיוון שהוריו לא רצו בכך. על פי דיווחים בבריטניה, אחת הסיבות לכך שבני הזוג דחו את המחווה של המלכה אליזבת להעניק לבנם את התואר "הרוזן מדמברטון" היא מכיוון שהמילה Dumbarton מכילה בתוכה את המילה Dumb (טיפש), והשניים לא רוצים שבנם ייפול קורבנות לבריונות בגלל שמו. "בני הזוג אינם מעוניינים להשתמש בתואר האצולה הסקוטי 'הרוזן מדמברטון' עבור בנם, כיוון שהמילה 'דמברטון' מתחילה במילה 'טיפש' והם מודאגים מאיך שזה עשוי להיראות", מסר מקורב לזוג לאתר ה"טלגרף".
כעת, עם מותה של המלכה אליזבת ועלייתו של צ'רלס לכס המלוכה, ארצ'י מקבל אוטומטית את התואר נסיך - זאת בשל החוקים שנקבעו על ידי המלך ג'ורג' החמישי בשנת 1917. מבחינה טכנית, ארצ'י הוא הנסיך הראשון מסאסקס.
נזכיר כי במהלך הריאיון של מייגן והארי לאופרה ווינפרי מרקל התלוננה על כך שארמון בקינגהאם שללו מבנה תואר מלכותי ובכך מנעו ממנו אבטחה צמודה 24 שעות ביממה. כשנשאלה האם חשוב לה שהבן שלה ייקרא נסיך אמרה שאין חשיבות לתואר אך זה קשור לעובדה כי כעת בנה אינו בטוח.
נחזור לצ'רלס ונזכיר כי ביוני 2021 החלו לצוץ דיווחים מעבר לים על כך שהוא מתכנן למנוע מנכדו את התואר נסיך. "נאמר להארי ולמייגן שבנם לעולם לא יהיה נסיך, גם אחרי שצ'רלס יהפוך למלך", דווח ב-Mail on Sunday. "צ'רלס נחוש בדעתו להגביל את מספר בני המלוכה שיהיו בחזית מתוך ההבנה כי הציבור אינו מעוניין לשלם עבור מלוכה שהולכת ומתרחבת", חידד המקור. כעת נראה שזה לא כל כך פשוט: על מנת למנוע מארצ'י את התואר נסיך הוא יצטרך להוציא מכתב רשמי השולל ממנו את הכבוד. עד שזה יקרה, ארצ'י יישאר נסיך - בין אם הוריו וסבו רוצים בכך ובין אם לא.

ליליבת מאונטבאטן-ווינדזור

בדיוק כמו אחיה הבכור ארצ'י, ליליבת דיאנה ירשה את תואר הנסיכה באופן אוטומטי לאחר מינויו של צ'רלס למלך. במידה והתואר יישאר אצלה היא תיקרא הוד מלכותה הנסיכה ליליבת מסאסקס. גם במקרה הזה, במידה וצ'רלס יתעקש למנוע ממנה את התואר הוא יצטרך לעשות זאת בפנייה רשמית.

הנסיך אדוארד, הרוזן מווסקס

10 צפייה בגלריה
הנסיך אדוארד
הנסיך אדוארד
ממתין לתואר הדוכס מאדינבורו. הנסיך אדוארד
(צילום: Gettyimages)
עד מותה של אימו האהובה, הנסיך אדוארד היה הרוזן מווסקס - תואר שקיבל כשנישא לאשתו, סופי. כעת השמועות גורסות כי הוא צפוי לקבל את התואר הדוכס מאדינבורו - תואר שהיה שייך לאביו המנוח, הנסיך פיליפ. עוד בשנת 1999, ארמון בקינגהאם הודיע כי הנסיך אדוארד יחליף את אביו בבוא העת.
לאחר מותו של פיליפ באפריל 2021 תואר הדוכס מאדינבורו עבר באופן אוטומטי לצ'רלס, בנו הבכור. לאחר מותו של פיליפ דווח כי צ'רלס יחליט מה לעשות עם התואר - האם לשמור אותו לעצמו או להעביר אותו לאחיו הצעיר . תחילה היו שמועות כי הנסיך מתכנן להפר את התחייבותו משנת 1999. "הנסיך הוא הדוכס מאדינבורו וזה תלוי בו מה יקרה לתואר", סיפר מקור יודע דבר ל"סאנדי טיימס". "אדינבורו לא תלך לווסקסים מבחינת הנסיך". ההחלטה הראשונית להעניק לאדוארד את התואר התקבלה כהוקרה על עבודתו ומחויבותו.

הרוזנת סופי מווסקס

10 צפייה בגלריה
סופי רוזנת ווסקס
סופי רוזנת ווסקס
הכלה האהבה על המלכה. סופי
(צילום: Gettyimages)
אשתו של הנסיך אדוארד, סופי, הייתה הכלה האהובה ביותר על המלכה אליזבת. יש המספרים כי המלכה ראתה בה כבת נוספת. כעת, לאחר מותה של המלכה ובהתחשב בנדיבותו של צ'רלס, במידה והמלך הנוכחי יסכים להעביר את תואר הדוכס מאדינבורו לאדוארד, סופי תהפוך אוטומטית לדוכסית מאדינבורו סופי ווסקס.
10 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס קמילה
המלך צ'רלס קמילה
יהיה כיף. המלך צ'רלס וקמילה, המלכה בת הזוג
(צילום: Gettyimages)