במשך שנים השמועות סביב הנסיך צ'רלס והנסיכה דיאנה היו שהוא פירק את נישואיהם לאחר שבגד בה עם קמילה פארקר בולס, שהפכה לימים לאשתו. אותן שמועות גרמו לרבים לסלוד מהמלך לעתיד ורעייתו, אך בסרט דוקומנטרי חדש, "מדברים על המלך צ'ארלס", שישודר מחר (ה') ב-HOT8, מוצגת טענה חדשה ומפתיעה – אשר מאשימה את דיאנה בכך שבגדה בצ'ארלס ראשונה.
מי שמעלה את החשד הוא אלן פיטרס, קצין האבטחה המלכותי לשעבר של המלך, שעבד בשירות המלוכה במשך תשע שנים. פיטרס מספר על טיול של דיאנה לסקוטלנד בשנת 1985, לשם נסעה בליוויו של קצין אבטחה מלכותי בשם בארי מנאקי. לפי פיטרס – כשחזרו השניים מהנסיעה, הם התנהגו בצורה מוזרה שגרמה לו לחשוד שהיחסים המקצועיים שלהם זלגו אל פסים אינטימיים יותר. "היה ברור שמשהו קרה, אז החלטתי לשאול אותה על מה שראיתי", הוא אומר. "בסוף היא הסכימה, 'כן זה נפלא והוא נהדר', אמרה, אז למיטב ידיעתי היה ביניהם רומן. זה היה מתכון לאסון".
2 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס הנסיכה דיאנה
הנסיך צ'רלס הנסיכה דיאנה
מי בגד קודם? הנסיך צ'רלס והנסיכה דיאנה
(צילום: AP)
פיטרס מספר שניסה לשכנע את הנסיכה לסיים את הקשר האסור: "ניסינו לעצור את זה לפני שהמצב יחמיר והסברתי לה שהיא תאבד את הנישואים, תאבד את הבנים, תאבד הכול".
בסופו של דבר הוחלט להעביר את מנאקי מתפקידו וכשדיאנה גילתה על כך, היא לא קיבלה זאת בשלווה: "פתאום היא עמדה בפתח והשליכה את נעליה על ראשי בכעס, כי היא האשימה אותי", אומר פיטרס. הוא מוסיף שצ'רלס הבחין בשינוי מצב רוחה של אשתו וניסה להבין ממנו מה מטריד אותה: "הנסיך שאל אותי 'מה קורה לנסיכה, מה הבעיה שלה?'. לא רציתי להסביר לו והוא אמר 'הדבר היחיד שמטריד אותה זה שבארי מנאקי עוזב, ואם זה המצב אגיד שהוא לא צריך לעזוב, הוא יכול להישאר'. בשלב הזה אמרתי אם הוא נשאר, אני לא יכול להישאר. הוא חייב ללכת. ואני חושב שברגע הזה הוא קלט מה קרה".
למרות שנראה שפיטרס מעולם לא קיבל אישור רשמי על חשדו, הוא אומר: "אני יכול להגיד בביטחון שהאדם הראשון שבגד בנישואים היה הנסיכה מוויילס". בנוסף הוא אומר: "לא אמרתי כלום במשך 40 שנה ושמעתי שקרים, סיפורים מטופשים וזה מכעיס. רק מעטים מאיתנו יודעים מה באמת קרה".
צ'רלס ודיאנה התחתנו בשנת 1981, נפרדו בשנת 1992 והתגרשו באופן רשמי 4 שנים לאחר מכן. מנאקי נהרג בתאונת דרכים בשנת 1987 והיו כאלו שטענו שלא היה מדובר בתאונה אלא חיסול, כנקמה על הרומן שניהל עם דיאנה. כמו נושאים רבים הקשורים לבית המלוכה – מדובר בעוד סיפור שאת האמת מאחוריו כנראה שלעולם לא נדע.
הסרט "מדברים על המלך צ'ארלס" ישודר מחר בשעה 21:15 ב- 8HOT וב- HOTVOD.
2 צפייה בגלריה
הנסיכה דיאנה והנסיך צ'ארלס
הנסיכה דיאנה והנסיך צ'ארלס
עוד ספקולציה לאוסף
(צילום: EPA)