5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
קושקוש, אל תדאג. משפחה זה אובריייטד. הנסיך הארי ומייגן מרקל
(צילום: Martin Meissner/AP)
ביום שישי האחרון חגג הנסיך הארי את יום הולדתו ה-39, אך בניגוד לשנים קודמות - הפעם אף אחד מבני משפחתו בעלי הדם הכחול לא בירך אותו למזל טוב.
בעשור (פלוס) האחרון, משפחת המלוכה נוהגת לברך זה את זה מדי יום הולדת ונישואים, אך השנה ארמון בקינגהאם התעלם לחלוטין מציון יום הולדתו של הארי, שבילה את הימים האחרונים בגרמניה, שם נערך טורניר האינוויקטוס.
נכון לכתיבת שורות אלה הארמון לא מסר תגובה, אך מקורות יודעי דבר סיפרו ל"טלגרף" כי התקבלה החלטה שלא לברך יותר את בני המשפחה שאינם חלק פעיל מהמלוכה. "אי האיזכור של המילים 'יום הולדת שמח הארי', בכל חשבונות האינסטגרם והטוויטר של המלוכה מראה עד כמה חמור המצב בינו לבין שאר המשפחה", סיכם המקור.
נציין כי גם מיום הולדתה של מייגן מרקל, שחל בחודש אוגוסט האחרון, הארמון התעלם לחלוטין.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך העצוב ואשתו המרוצה
(צילום: Karwai Tang/WireImage)
ביום רביעי האחרון מרקל הצטרפה להארי בגרמניה עבור המשחקים האחרונים בטורניר. "סליחה שאיחרתי למסיבה", אמרה עם חיוך מרוצה והסבירה שנדרש לה קצת זמן כדי לארגן את שני ילדיהם, ארצ'י וליליבת, שנשארו עם המטפלות בארצות הברית.
עם הגעתה לאירוע, מרקל הפכה למוקד הערב ואילו הארי נדחק הצידה תוך כדי שהוא מסביר בהומור שהפעם הוא "לא איש של מילים". מעריצי המלוכה הבחינו כי השניים מנסים לשדר עסקים כרגיל, אך בתחילה הקרירות ביניהם בהחלט הורגשה - כנראה עד שהם לקחו זאת לתשומת ליבם ובימים הבאים ועד סופו של הטורניר סיפקו לצלמים תמונות שלהם אוחזים ידיים ומחליפים מבטים מאוהבים, ממש כמו בימים הטובים.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
"תחייך מאמי, יראו את זה בכל העולם"
(צילום: Chris Jackson/Getty Images)
"אל תשפטו אנשים על פי עברם הכואב אלא על פי היכולות שלהם ומי הם בהווה", כך פתח הנסיך הארי את נאום הפרידה שלו. "חלק גדול מכם ומהאנשים היקרים לכם היו במקומות האפלים ביותר שאפשר להעלות על הדעת אבל המשימה שלנו היא לרפא ולצמוח. הכוח שלנו הוא לא להגדיר אנשים לפי סיפור הרקע שלהם", אמר.
בהמשך דיבר הנסיך על לבישת מדים, ואם נקרא בין השורות בהחלט אפשר לזהות עקיצה קלה לעבר משפחת המלוכה. "אני כאן כדי להזכיר לכם שאתם לא צריכים לסמוך על המדים וגם לא להרגיש אבודים בלעדיהם, כל מה שאתם צריכים נמצא בתוככם".
מדיו ותאריו של הנסיך נשללו זמן קצר לאחר שפרש מהמלוכה בשנת 2020. בטקס הלוויה של סבתו, המלכה אליזבת, נאסר עליו ללבוש את המדים ולהצדיע לארון הקבורה שלה.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
"חושבת שאבא שלי יבין את העקיצה על המדים?"
(צילום: Chris Jackson/Getty Images)
בזמן שהשניים ניסו להציג זוגיות למופת, מעריצי המלוכה התעכבו על משפט אחד שאמרה הדוכסית: "אני ממש גאה להיות חלק ממשפחת האינוויקטוס".
משחקי האינוויקטוס - טורניר ספורט פאראלימפי לחיילים ויוצאי צבא שנפצעו במהלך שירותם, אותו יזם הנסיך הארי, הוא באמת משהו להתגאות בו, אך כל הדיבורים של מרקל על המשפחה הזו שהיא גאה להיות חלק ממנה גרמה לעוקבים ולמומחים לתהות לגבי משפחתה שלה. "אני תוהה מה לגבי אביה השברירי תומס, האיש שהיא הפנתה לו עורף. האיש ששילם עבור החינוך הפרטי שלה ודאג לה כשאמה דוריה נעלמה באופן מסתורי למשך כמה שנים במהלך ילדותה", כתבה העיתונאית האוסטרלית אמנדה פלאטל.
"אב שאפילו לא פגש את בעלה או את שני נכדיו באופן קורע לב. ומה לגבי משפחת המלוכה שאליה נכנסה? זו שהאשימה בריאיון המרושע שלה לאופרה ווינפרי שהיא גזענית ומתאכזרת אליה. אותה משפחה שמאז נישואיה להארי עברה התמוטטות בלתי פתירה ובנוסף קרע חמור בינו לבין אחיו הגדול".
טענותיה של פלאטל היו ארוכות ונוקבות, לרגעים אולי מוגזמות. אך על דבר אחד אי אפשר לחלוק - מרקל משתמשת במושג משפחה לעיתים קרובות מדי וברוב המקרים זה בהחלט נראה כי היא עושה זאת בצורה הצינית ביותר. בכל זאת, מלבד אמה - מרקל ניתקה קשרים והפנתה את גבה לשאר המשפחה, ואילו הארי ניתק את עצמו מהמלוכה וכאמור אפילו לא זכה לברכות יום הולדת השנה.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
לא ברור לנו מה כל כך מצחיק אתכם
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)