5 צפייה בגלריה
לוויה המלכה אליזבת
לוויה המלכה אליזבת
נפרדים מהמלכה
(צילום: Gettyimages)
אתמול (ב'), אחרי מסע הלוויה הארוך בתולדות האנושות, המלכה אליזבת הובאה למנוחות. הטקס, שהתחיל בשעה 12:35 (שעון ישראל), הסתיים בשעה 21:30 - אז ארונה של המלכה הגיע לכספת המלכותית בקפלת סנט ג'ורג', שם היא נקברה לצד בעלה המנוח הנסיך פיליפ.
עכשיו שסף ההתרגשות ירד והמלכה אליזבת סוף-סוף נחה על משכבה בשלום, זה הזמן לעבור למי שבאמת גנב את הפוקוס מהמלכה, והפעם אנחנו לא מדברים על מייגן מרקל וגם לא על הנסיכים הצעירים ג'ורג' ושרלוט אלא על עכביש. כן, קראתם נכון - עכביש.
כאמור, מסע הלוויה של המלכה היה האירוע הטלוויזיוני הגדול ביותר אי פעם. על פי מספרים שפורסמו ב"וושינגטון פוסט", למעלה מ-7 מיליארד איש ברחבי העולם צפו בלוויה שצולמה מכל כיוון אפשרי. אחת המצלמות שהיו בכנסייה התמקדה לרגע בזר הפרחים שהכין המלך צ'רלס לאימו המנוחה ובפתק שהוא צירף אליו, רק שבמקום להתמקד בכיתוב - מי שקיבל את הפוקוס היה עכביש שטייל לו בהנאה על כרטיס הברכה של צ'רלס.
"זה העכביש המפורסם ביותר בעולם", צייצה אחת הצופות, והיא ממש לא הייתה היחידה. "העכביש שמטייל על ארון הקבורה של המלכה הוא ללא ספק הכוכב האמיתי", צייץ אדם נוסף. "עכביש על ארון הקבורה של המלכה - המשמעות והסמליות של העכביש זה בין היתר אומנות, סבלנות, כוח נשי, חוכמה, אשליה, איזון וחיבור", הוסיף משתמש אחר. "אני לא יודע למה כל כך הרבה אנשים נרתעו מהעכביש הקטן על הפרחים של המלכה, זה סימן טוב".
וזה לא נגמר בזה: "המלכה והעכביש, זה ממש שם של ספר", כתב אחד הגולשים - ואנחנו מודים שיש סבירות גבוהה שהיינו מזמינים את הספר המדובר מיד. "המלכה הייתה שמחה מהעכביש, היא אהבה את הטבע", סיכמה מעריצה של בית המלוכה.
בני המלוכה ניסו לשמור על איפוק מקסימלי במהלך מסע הלוויה (הבלתי נגמר) של המלכה. ובכל זאת, המצלמות הרבות שתיעדו כל רגע מהטקסים המרגשים והצעידות המלכותיות הצליחו לתפוס כמה רגעים מאוד אנושיים של בעלי הדם הכחול. תחילה היה זה הנסיך צ'רלס ועיניו הבורקות ובהמשך הייתה זו מייגן מרקל שמחתה דמעה במה שהיה נראה כמו סצנה לא מוצלחת מאיזו סדרה דלת תקציב.
גם סופי - הרוזנת מווסקס, צולמה כשהיא מתייפחת מבכי ולבסוף הייתה זו הנסיכה שרלוט בת ה-7 שהצליחה לרגש את העולם כולו כשנתפסה בוכה על מות המלכה.
5 צפייה בגלריה
סופי וסקס
סופי וסקס
מתקשה לעצור את הדמעות. סופי - רוזנת ווסקס
(צילום: Gettyimages)
ואם כבר הנסיכה שרלוט, אי אפשר שלא לדבר על הרגע הקסום בו היא פנתה לאחיה הגדול, הנסיך ג'ורג', והסבירה לו שהוא צריך להשתחוות. הנסיך ג'ורג' הקשיב והנהן בנימוס. וזה הזמן להזכיר כי מאז ומתמיד טענו בארמון שהנסיכה שרלוט היא העתק מדויק של המלכה אליזבת, גם מבחינת מראה וגם מבחינת השליטה בכולם. "הנסיכה שרלוט היא הבוסית האמיתית של הממלכה", אמרה אליזבת בשנת 2018, במהלך טקס בו העניקה ספר תנ"ך חתום לסטודנטית אמילי קליי, שזכתה בפרויקט חינוכי דתי. "היא אוהבת להציק לג'ורג', שניהם ילדים מאוד פעילים ואנרגטיים".
מקור המקורב לממלכה הרחיב וסיפר לאתר Us Weekly כי "שרלוט לא מפחדת משריטה בברך או משהו בסגנון, ואין שום דבר שיכול לעצור אותה ולמנוע ממנה לרוץ ולהשתולל בארמון. וברגע ששרלוט שמה עין על משהו ורוצה אותו, היא תרוץ ותשיג אותו בשניות".
במהלך מסע הלוויה - על ארונה של המלכה אליזבת הונחו הכתר והשרביט שלה, שהוברגו היטב לארון. ולמה אנחנו מדגישים את זה? טוב ששאלתם: בשנת 1936, בהלוויתו של המלך ג'ורג' החמישי, הכתר שלו הונח גם כן על ארונו וליווה אותו בדרכו האחרונה, עד שנפל לביוב. תקרית מביכה ומצערת. האזרחים הבריטים וגם בני המלוכה עצמם האמינו כי זה מזל רע - ועלייתו של המלך אדוארד השמיני למלוכה רק חיזקה את הטענה.
נזכיר כי המלך אדוארד השמיני היה בנו הבכור של המלך ג'ורג' החמישי ויורש העצר הרשמי - אך החליט לוותר על הכתר ועל כס המלכות כדי להתאחד עם אהובת ליבו ווליס סימפסון. המזל הרע חלף עם עלייתו של המלך ג'ורג' השישי למלוכה, אך כדי למנוע תקרית מביכה נוספת ועוד רצף של מזל רע הוחלט להבריג את הכתר והשרביט, ליתר ביטחון.
5 צפייה בגלריה
ארון קבורה המלכה אליזבת
ארון קבורה המלכה אליזבת
למישהו יש דבק שלוש שניות?
(צילום: Gettyimages)
עוד רגע מרגש נרשם כשמיואיק וסנדי, כלבי הקורגי האהובים של המלכה, עמדו יחד עם שניים מאנשי הצוות מחוץ לטירת ווינדזור כדי לקבל את פני הארון. נזכיר כי המלכה המנוחה אהבה מאוד כלבי קורגי ועם השנים גידלה למעלה מ-30 כלבים מהסוג הזה וכולם נהנו מאיכות חיים גבוהה.
ימים ספורים לאחר מותה של המלכה פורסם כי הנסיך אנדרו וגרושתו שרה פרגוסון הם שיקבלו את הכלבים של המלכה המנוחה ויגדלו אותם. מיואיק וסנדי, שכאמור יאומצו כעת על ידי בנה השלישי של המלכה וגרושתו, הוענקו לה לאחר מותו של בעלה הנסיך פיליפ.
5 צפייה בגלריה
הכלבים של המלכה אליזבת
הכלבים של המלכה אליזבת
נשבר לנו הלב!
(צילום: GettyImages)
5 צפייה בגלריה
הכלבים של המלכה אליזבת
הכלבים של המלכה אליזבת
עצוב כל כך
(צילום: GettyImages)