כל הפוקוס על וויליאם: בחודש פברואר האחרון נודע כי המלך צ'רלס אובחן עם סרטן ובסוף השבוע האחרון הנסיכה מוויילס, קייט מידלטון, שיתפה כי גם היא נאבקת בימים אלה במחלה. כתוצאה, שניהם לקחו צעד משמעותי אחורה ובחודשיים האחרונים לא השתתפו באירועים ציבוריים.
את המלך צ'רלס עוד יצא לנו לראות פה ושם - בין אם זה בכנסייה או בארמון, אך סביב מידלטון ריחף ענן אחד גדול במיוחד של חוסר וודאות - עד יום שישי האחרון, כאמור, אז הודיעה כי אובחנה עם סרטן והחלה לקבל טיפול כימותרפי מניעתי.
בזמן שצ'רלס וקייט עוברים טיפולים, מי שעבר להיות במרכז תשומת הלב הוא יורש העצר ובנו הבכור של המלך, הנסיך וויליאם, שכרגע כל העיניים מופנות אליו.
6 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם
הנסיך וויליאם
שורד תחת העומס? הנסיך וויליאם
(צילום: Max Mumby/Getty Image)
"הכתר נראה תמיד כל כך רחוק מוויליאם", סיפר מקור מהארמון אך כעת, שנה וחצי לאחר שהמלכה אליזבת הלכה לעולמה ומאז שבנה הבכור הוכתר למלך - נראה כי בריטניה כבר נערכת ליום שאחריו והנסיך וויליאם מתחיל להבין שכס המלכות מתקרב אליו בצעדי ענק.
"כשאבחון הסרטן של המלך צ'רלס הגיע, אני בטוחה שהתגובה הראשונה של וויליאם הייתה דאגה של בן לאביו", אמרה אנה ווייטלוק - פרופסור להיסטוריה של המונרכיה, והוסיפה כי "הוא עומד להרגיש את כובד האחריות שתונח על כתפיו - ואני בטוחה שהוא מודע לכך".
6 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם
הנסיך וויליאם
איך מתמודדים עם כל הלחץ הזה?
(צילום: Chris Jackson/Getty Image)
בצעירותו היה הנסיך וויליאם ביישן מאוד, במיוחד לאחר מותה של אימו, הנסיכה דיאנה. הביוגרפית המלכותית קייטי ניקול כתבה בספרה "קייט: מלכת העתיד": "וויליאם ניסה במודע להתחמק מכל תשומת הלב שמשך", והוסיפה: "ביישן באופן קיצוני ומודע היטב לסלבריטאי שהפך להיות בניגוד לרצונו. הוא עדיין ניסה להשלים עם הטראומה מהמוות של אימו".
למעשה, בניגוד לאחיו הצעיר הנסיך הארי שכיכב בכותרות בגלל שלל סיבות שונות - מהתחפושת של הנאצי ועד מסיבות סמים ואלכוהול, אפשר לומר שעד שנת 2018 וויליאם שמר על עצמו היטב מפני שערוריות ציבוריות. בנובמבר 2018 שמו עלה לכותרות ביחד עם זה של אחיו, לאחר שנודע כי בין השניים נוצר קרע חריף. מקורות מהארמון הפנו אצבע מאשימה לעברה של מייגן מרקל, שלטענתם נכנסה לארמון והפרה את השלווה במשפחת המלוכה ובין האחים בפרט.
שערורייה שנייה וחריפה יותר הגיעה באפריל 2019, אז פרסם מגזין IN TOUCH שוויליאם בוגד באשתו עם הגברת רוז הנבורי, חברתה הטובה ביותר של מידלטון. וויליאם הכחיש את השמועות בתוקף אך הכתף הקרה שקיבל מאשתו בחודשים שאחרי נתנה למעריצי המלוכה את הלגיטימציה להאמין שיש דברים בגו.
6 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם
הנסיך וויליאם
אז היה או לא היה רומן? הנסיכים וויליאם וקייט
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)
יורש העצר צלח את המשברים והחל לתפוס מקום יותר ויותר מרכזי במלוכה. לאחר מות סבתו בספטמבר 2022 הפך להיות יד ימינו של אביו, שהוכתר למלך. "וויליאם בטח הרוס לחלוטין ומודאג לגבי אשתו, ילדיו ואביו - בנוסף לכל הבעיות שיש לו עם אחיו", אמרה הביוגרפית המלכותית קלאודיה ג'וזף. "זה בהחלט קשה, אבל הוא יתגבר. וויליאם עשוי מחומר חזק, הוא מאוד אדיש ורגוע".
מאז שנת 2017, וויליאם לקח על עצמו יותר ויותר חובות מלכותיות וזכה לשבחים על קידום המטרות שבחר בהן, כמו איכות הסביבה ובריאות הנפש. רוברט הארדמן, מחבר הספר "צ'רלס השלישי", אמר לא פעם שוויליאם יהיה מלך מוצלח מאוד ובשונה מאביו - הוא לא יסתפק בלחבוש את הכתר ולהסתובב עם גלימה אלא יהיה פעיל יותר. הארדמן הוסיף והתייחס להתבטאות יוצאת הדופן של וויליאם בחודש פברואר האחרון, אז קרא להגביר את הסיוע ההומניטרי לעזה ולשחרר את החטופים הישראלים במיידי, ואמר שהוא סקרן לגלות האם יקבלו את ההתבטאויות האלה בהבנה או שצריך להיות קו אדום שאותו אסור לבני המלוכה לעבור.
6 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם
הנסיך וויליאם
הנסיך וויליאם
(צילום: Frank Augstein - WPA Pool/Getty Images)
היעדרותם של צ'רלס ומידלטון בחודשיים האחרונים הגדילה את תשומת הלב המופנית לעברו של יורש העצר, ולפי דבריו - הוא מתכנן להנגיש את המלוכה לדור הנוכחי. "אני חושב שמשפחת המלוכה צריכה להתחדש ולהתפתח תוך כדי שתישאר רלוונטית", אמר הנסיך בשנת 2016 בריאיון ל-BBC כשנשאל לגבי עתידו כמלך. "זה האתגר עבורי - להצליח להפוך את משפחת המלוכה לרלוונטית ב-20 השנים הבאות. זה יכול לקרות בעוד 40 שנה וגם בעוד 60 שנה, אני לא יודע מתי זה יקרה אבל אני מקווה שזה משהו שאצליח לעשות".
כעת, כאמור, כשכל העיניים מופנות לעברו של יורש העצר וכמו כן גם אימו החורגת, המלכה רעיה קמילה נמצאת תחת עין ציבורית בוחנת, מקורבים יודעי דבר מספרים שמאז שאובחן צ'רלס בסרטן, וויליאם וקמילה מצליחים לשקם את הקשר ביניהם - שהיה די רעוע במשך השנים. "יש ביניהם חום אמיתי אחרי שנים של יחסים מתוחים", אישר מקור ל"מירור".
6 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם
הנסיך וויליאם
שלב הבונדינג. וויליאם וקמילה
(צילום: Henry Nicholls - WPA Pool/Getty Images)
"מנקודת המבט של וויליאם, הוא רוצה לאזן בין חייו הפרטיים ותמיכה באשתו ומשפחתו לבין חייו הציבוריים. הוא עושה זאת בהצלחה רבה בחודשיים האחרונים - וימשיך לעשות זאת", אמר מומחה לענייני מלוכה ל"סאנדיי טיימס".
חבר קרוב של הנסיך מוויילס הוסיף כי "ללא ספק, מה שקרה לו בחייו ומה שעבר עם אימו הובילו לכך שהוא עושה הכול כדי לגונן על משפחתו. זה כל מה שהוא רוצה לעשות - לדעת שהם בסדר, לבלות איתם את חג הפסחא לבד והרחק מכולם".
6 צפייה בגלריה
יובל הפלטיניום
יובל הפלטיניום
בחלומו של וויליאם הוא ומשפחתו יבלו לבד את חג הפסחא
(צילום: Gettyimage)